Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKašel
25. 10. 2000
111
1
15372
Autor
Yfča
John sedící v hlubokém plyšovém křesle se opět rozkašlal. Jeho suchý, praskavý kašel okamžitě zaplnil celou místnost. Vnikl do každé skulinky, vyplnil i tu poslední spáru. Merry nervózně sáhla po dálkovém ovládání, aby zesílila zvuk televizoru na maximum. Část dialogu však stejně zanikla v nekonečném chrchlání. "To už se nedá vydržet", pomyslela si šedovlasá žena zoufale, beze slova se zvedla a odešla do kuchyně. Třesoucí se rukou sáhla do lednice a vytáhla mísu. Byla plná čerstvé mrkve, kterou si odpoledne koupila na trhu. Zní to možná neuvěřitelně, ale konzumace tohoto druhu kořenové zeleniny ji nezvykle uklidňovala. A tak zatímco se John v obýváku marně snažil přemoci to známé, nepříjemné nutkání, seděla jeho manželka u jídelního stolu a pořádala jednu mrkev za druhou. Přitom si v hlavě promítala snad všechny možné způsoby, jimiž by se mohla svého manžela, a tím i jeho nepříjemného kašle, zbavit. Včetně těch nejnásilnějších a nejodpornějších. Nakonec však usoudila, že John vůbec nestojí za to, aby kvůli němu strávila ve vězení těch pár let života, které jí ještě zbývají. Hlavně že našla způsob, který upokojí její pocuchané nervy. A navíc - manžel je o celých deset let starší, tak jak dlouho ji ještě může svým vytrvalým kašláním obtěžovat? Z úvah ji náhle vytrhla tupá bolest v zátylku. Cítila, jak se pomalu sune ze židle a těžce padá na podlahu. Dříve, než ztratila nadobro vědomí, zahlédla matně Johna. Stál nad ní a v pravé ruce držel zakrvácený sekáček na maso. Jeho chraplavá, chvějící se slova, již neslyšela: "Tak, a je po tom tvým hrozným chroupání…"
1 názor
směju se, až mě popadá stařecký kašel:o))) teda napřed jsem to brala jako návod,protože moje polovička mě leta svým silným kuřáckým kašlem otravuje a vytáčí, ale pak jsem začala hledat v paměti, jaké to mám zlozvyky já....pro jistotu uklidím všechy bodnořezné předměty z našeho bytu:o)))Tip jako barák:o)
..dokonce mi chvilama přejel mrázeček po zádech.
jó má to prostě vtip!! Moc pěkný..
Ahoj děfče, jsem moc, moc ráda, že mi Tě objevil můj syn (20) a navedl mě na Tebe.Je Tebou okouzlený a teď i já.Díky.Přijmi prosím, TIP. Určitě nebude poslední.
:) takze pouceni, ze po mrkvicce se lepe nevidi, jenom cervena zatylek... :-)
SarahMarieSchwarz
15. 08. 2004Crizator_002
07. 12. 2003Kvičislava_Doudová
09. 10. 2003Luk_Malér_8
21. 08. 2003quentinbubakoff
15. 08. 2003
Rowenno, to jsem ráda, že tak důsledně dodržuješ to Y, však si na něm také zakládám! ;o))
K povídce: Byli jsme na obědě v restauraci, seděli jsme u takového velkého stolu a spolu s námi tam dřepěli asi šedesátiletí manželé. Moc hezky se k sobě chovali do doby, než ten strejc začal jíst polévku. Docela příšerně srkal. Ta dosud decentní paní ho nejprve téměř něžně napomenula, po chvíli však trošku přitvrdila a pravila, že by se alespoň v restauraci mohl přemoci a jíst trošku slušně. A když dodala, že má někdy chuť ho praštit, probudila se v mé mozkovně tetka Múza a povídka Kašel začala mít porodní bolesti... :o)))
No jo, tyhle maličkosti zabíjejí vztahy. Kdysi dávno jsem se rozcházela s chlapcem. Vnitřnosti se mi kroutily, a celá jsem byla mrtvá žalem. A mládenec mě tak bohorovně zabíjel žvásty o tom, jak je to nutné se rozejít...., a přitom ještě bohorovněji žvejkal kus nějaké poživatiny, a děsně si to vychutnával, to požírání. A já v tom žalu jsem si říkala šťastně: "Tohle už nebudu muset nikdy poslouchat." :-)))
Yfčo. :-)) Za prvé poprvé vidím něco, co má přes osmdesát tipů.
Za druhé: :-)) No, to je dost hrůza, co jsi napsala, víš?
Ale mi nesmazatelně utkvěla v paměti glosa z černé kroniky, buď stařenka, nebo stařeček utloukli svého protěška - to se podrž, nočníkem. Už tenkrát jsem si říkala, kurnik, padesát roků spolů vydrží, a pak - jednoho dne, buď on ucmrnd při zaplňování nočníku, nebo ona příliš lamentovala - bum, a je po padesátiletém šťastném manželství. :-)) Sleduješ, jak důsledně píšu ten ypsilon v Yfče - ale vždycky se zapotím. :-))
dr_fellgod
17. 05. 2003cekanka_ucekana
08. 05. 2003
Doufám, že seženeš sponzory, abys to jednou mohla vydat knižně... myslím všechno...
ZoranMydlifič
19. 03. 2003
Necekanej zaver! * Asi si prectu i dalsi tvoje veci, libi se mi, jak pises.
já jsem doma ta kašlající..chjoo bojim..nechci do vězení za vražduuuu :-))
tak tohle je maso! Tyfus, tohle opravdu mu... (auu... a je po tom mym hroznym kritizovani)
chichi :)))))))))))))))))))))))))
teď ale nevím, která z těch dvou postav je mi sympatičtější.
*
Wow! Tohle je druhej kousek, kterej jsem od tebe četla (ten první byl "Dělej!", a oba jsou fakt dobrý a určitě nebudou poslední, pokud jich tu máš víc (jako že asi jo)... Má to nápad, je to super! Jen tak dál. Už podruhý máš ode mne TIPíka...
TÝÝÝ JOFKAAAAAA!!!!!!!!!! To byl ŠOK!!!!!!!!!!!!!
TIIIIIIIP!!!!!!!!!!*******************
Jednoznačně TIP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Asi před půlrokem jsem napsal něco podobnýho ve škole do češtinský olympiády a učitelka mě za to seřvala tak, že jsem měl ještě tejden zalehlý uši.
Hmmmm, tak dneska třetí ( nebo kolikátej ) TIP pro Tebe.
Ostatní přečtu jindy, venku už totiž začnou řvát ptáci, takže se odebírám na lože ( Záhořovo )..........
Jsi asi první neznámá od, které jsem si něco přečetl a řeknu ti, že je to fakt skvělé. Stojí to za TIP ...
ježíš marja!!! a matka furt kecala, jak je mrkev zdravá,
dyk vono se na ní ale umírá... tohle jí musím dát přečíst
pak musím ještě jednu věc, dát Ti TIP :-)
MaxipesFik28
13. 11. 2000
Jsem naprosto v soku... Radsi si tu mrkev budu strouhat, pro jistotu :-)))
*
Koukám, žes k šokpoezii přidala i šokpovídky. Dobrý. Musím si dát bacha na svoji starou -co kdyby to bylo náhodou obráceně :o)
Ty na nás kašleš se mi chtělo říct:-))
No co říct, kdo dřív přijde :-))
Pobavilas :-))
Dobrý. Fakt. Nejdřív jsem četla mísa plná krve a asi to nebylo moc od věci. Můj milý teď hrozně kašle a já zesiluju televizi, abych slyšela. Myslím, že bych se měla zamyslet nad svými zvuky.
Ze všech povídek je nejlepší Kašel (jsem rád, že jsem ho tu našel). Posílám Ti ť.