Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePít či nepít? - to je oč tu běží
16. 12. 2004
5
0
12967
Autor
Učedník_velkého_mistra
Nerozumím jedné věci. Proč lidé (a taky Písmáci) tolik pijí alkohol a ještě o tom píší oslavné básně. Já s alkoholem sice žádné velké osobní zkušenosti nemám (abstinent sice taky nejsem, na Vánoce mi mamka dává líznout vaječného koňaku a taky jím rumové pralinky) ale vidím kolem sebe spoustu šeredných, nepěkných a zlých věcí které alkohol zaviňuje. Moji spolužáci, kteří už to zkusili a opili se, říkali, že pak zkusili jako dobytek. Lidé se když jsou opilí klátějí, blábolí různé nepravosti, obtěžují veřejnost třebas v tramvaji (tůhle jsem viděl v tramvaji pána, jak pozvracel za krk jiného pána s dlouhejma vlasama, takže šíleně zapáchal), rozbíjejí výlohy a okénka u aut, páchají trestné činy a dopravní nehody. Někdy dokonce upadnou na náměstí nebo na ulici, musí pro ně jet sanitka a pak nás to všechny stojí hodně peněz, které by se jinak mohly dát třebas na sport, kulturu nebo ekologii. Nebo černouškům co umírají hlady. A taky ta zbytečná jízda sanitky poškozuje ovzduší.
Alkohol je nebezpečnější než tabák, a přesto nás na lahvi ministryně zdravotnictví před ním nevaruje. Myslím, že jí napíšu, jestli by to nenakázala prodavačům alkoholu dělat. A taky by mohla být varováním povinně vybavena díla, která ho propagují. Tady na Písmákovi by to určitě šlo.
Na druhou stranu jsem tu zaslechl, že každý správný básník pyje a chlastá. Takoví ti francouzští proklatí jako Velrlain, Boudler a Rambó, nebo ten Appolinare o tom hodně psali. Ale musíme se po nich opičit. Nedokážeme napsat něco svého, bez alkoholu? Věřím, že po požití alkoholu je člověku veselo. Ale opravdu to stojí za to? Já si myslím že ne. A proto jsem i založil klub "Démon alkohol" , který má za cíl varovat. Nikoliv někomu něco přikazovat nebo poučovat.
Alkohol je nebezpečnější než tabák, a přesto nás na lahvi ministryně zdravotnictví před ním nevaruje. Myslím, že jí napíšu, jestli by to nenakázala prodavačům alkoholu dělat. A taky by mohla být varováním povinně vybavena díla, která ho propagují. Tady na Písmákovi by to určitě šlo.
Na druhou stranu jsem tu zaslechl, že každý správný básník pyje a chlastá. Takoví ti francouzští proklatí jako Velrlain, Boudler a Rambó, nebo ten Appolinare o tom hodně psali. Ale musíme se po nich opičit. Nedokážeme napsat něco svého, bez alkoholu? Věřím, že po požití alkoholu je člověku veselo. Ale opravdu to stojí za to? Já si myslím že ne. A proto jsem i založil klub "Démon alkohol" , který má za cíl varovat. Nikoliv někomu něco přikazovat nebo poučovat.
podezdívka
07. 02. 2005Nicollette
07. 01. 2005Učedník_velkého_mistra
21. 12. 2004Učedník_velkého_mistra
20. 12. 2004Učedník_velkého_mistra
19. 12. 2004Učedník_velkého_mistra
19. 12. 2004
milý učedníče, není čurák jako čurák.
a jestlis to nepochopil, nemá tu už cenu mluvit o tom, kdo z nás je víc zakomplexovanej...
až mě příště budeš chtít urazit, přijeď si za mnou, a já z tvých trapných urážek nestrpím ani jedinou..
Učedník_velkého_mistra
19. 12. 2004
jestli ti je skutečně 14, dá se to pochopit, jestli se za to jenom schováváš... jsi imbecilní ty
myslim, že, co jsem napsal, smysl dává... mně docela jasný...
možná, že, kdyby sis trochu namáhal hlavu, přišel bys na to..
nebudu to tu vysvětlovat, přišel bych si jako ve školce... snad jen, že mince nemá jenom jednu stranu
nebudu to tu vysvětlovat, přišel bych si jako ve školce... snad jen, že mince nemá jenom jednu stranu
Učedník_velkého_mistra
19. 12. 2004tuhle tvou poznámku bych vyzdvihl nade všechny už je všem jasnej tvůj názor... fašisto!
Učedník_velkého_mistra
19. 12. 2004
No co, napsal jsem ti, učedníku, že si bolševik, prostě se tak chováš !!!!! avi ch_34
Učedník_velkého_mistra
19. 12. 2004
Jasně, dělal jsem politického komisaře u soudruha Čapájeva, jestli tušíš, kdo to byl.
Učedník_velkého_mistra
19. 12. 2004
díky, Noe1...
ta výhružka je ovšem otřesná
spravedlivá
a všeřešící
jak ostatně soudím... vše již bylo řečeno
jak ostatně soudím... vše již bylo řečeno
Kristýn_Pravda
19. 12. 2004
víš, učedníče, kdybys nebyl takovej malej čurák a nevychcal to takhle úhledně na růžovej polštář, možná, že bys někomu i něco řek'
alkohol neni špatnej, jen něco v lidech je svině...
neni to o tom, jestli lidi pijou, ale jestli jsou silný...
ach božínku, ty jsi mi ale malej čurák!
ty si avi zasloužíš, Semínko...
ty si avi zasloužíš, Semínko...
Tak moment, tohle si me zaslouzi.
Drogy jsou lzi. Pouze pokud halucinujes skutecnost, muze nastat uvolneni mysli, ovsem skutecne, souvisejici s realitou. Tehdy je smysl skutecny, ne jen iluze.
Jména mistru........ rekni mi proc se rozcilujes, ja jsem se poradne zasmalo, neco jako komediograf.....
Bavit se muzes vzdy kdyz chces, nezalezi na zabavnosti..
jJo a najdi nekoho kdo pojede do melnika.. Nevim sice co za to..ale mame doma naky cukrovi.... :o)
Jirku asi nepřekecám,aby z Prahy stopoval za tebou do Mělníka.. beze mne
Verču zase asi nepřesvědčim, aby za tebou stopovala z Jablonce...
málo ste na ně působili... málo je ovlivňovali a upírali na ně málo pohledy a hovory k nim
to jsou jediný lidi, který znám...
proč s tim čekat na soutěže... přijedeš do Opavy a tam to uděláme :-))
proč s tim čekat na soutěže... přijedeš do Opavy a tam to uděláme :-))
Učedník_velkého_mistra
17. 12. 2004Kristýn_Pravda
17. 12. 2004Učedník_velkého_mistra
17. 12. 2004Učedník_velkého_mistra
17. 12. 2004Kristýn_Pravda
17. 12. 2004Učedník_velkého_mistra
17. 12. 2004Učedník_velkého_mistra
17. 12. 2004Učedník_velkého_mistra
17. 12. 2004Pomerančová
17. 12. 2004Učedník_velkého_mistra
17. 12. 2004
Přeno: jo a tohle je taky pěkná kravina:
"Alkohol není podobně návykový jako THC - na to se zkus zeptat nějakého alkoholika, jestli je návykový či není - nebo lidí u Apolináře." Ne, není tak nývykový jako THC. To je fakt. A u nikoho koho znám, jsem si nevšiml závislosti na alkoholu.
"Opravdu se po něm nezvrací?" Občas. Ale např. já po něm ještě nikdy nezvracel, ani když jsem měl dost přes míru.
"Nepáchají se pod vlivem alkoholu trestné činy?" Neznám nikoho, kdo by po požití alkoholu páchal trestný čin. Ano, pokud ho požívají bezdomovci, tak ano. Pokud ho požívá slušný člověk (ano, dokonce i existují slušní lidé, kteří konzumují alkohol) - tak N-E.
Učedník_velkého_mistra
17. 12. 2004
"To není fakt, to je jen tvé a Kristýnovo tvrzení. Ničim nepodložené." - to, že ti nemůžu teď právě sehnat nějaký výzkum, který to potvrzuje, neznamená, že to tak není. Pokud ty mi seženeš nějaký objektivní výzkum, který potvrzuje, že to tak je, tak ti uvěřím. ZATÍM ALE NENÍ FAKTEM ANI JEDNO.
Nedělej ze sebe debila, prosím. Uživatele heroinu neznám ani jednoho. Uživatelů alkoholu znám mnoho. Ani jeden z nich není nijak závislý.
Učedník_velkého_mistra
17. 12. 2004Teplovodni_potrubi
17. 12. 2004Učedník_velkého_mistra
17. 12. 2004
Čteš vůbec to, co ti píšu?! Já říkám, že SLUŠNÉMU ČLOVĚKU, který pije alkohol, nic takového nehrozí. Asociálům ano. Můžeš namítat, že se stali asociály právě kvůli alkoholu. Ano, ale to nikdy nebyl ten rozhodující vliv. Ale to je jedno. Nijak si mi nevyvrátil hlavní tvrzení, a to je: "Uživatelů alkoholu znám mnoho. Ani jeden z nich není nijak závislý." Prosím reaguj na to.
Teplovodni_potrubi
17. 12. 2004Kristýn_Pravda
17. 12. 2004Teplovodni_potrubi
17. 12. 2004Učedník_velkého_mistra
17. 12. 2004Kristýn_Pravda
17. 12. 2004
Vzhledem k tomu, že protialkoholní léčebny jsou místa určená ke koncentraci alkoholiků, tak není divu, že jich tam najdeš hodně. Vzhledem k tomu, že nejsi schopen smysluplně reagovat, už mě tahle debata nebaví. Nemáš-li ještě něco úžasnýho na srdci, sbohem. Já chápu, že máš ten přístup typu "co to ti zlí lidé okolo mě dělají", ale uvědom si prosím, že tento přístup je jeden z nejvypatlanějších, které znám (bez urážky... a nebo možná s, já nevim).
Učedník_velkého_mistra
17. 12. 2004Učedník_velkého_mistra
17. 12. 2004Kristýn_Pravda
17. 12. 2004
U_v_m: teď se ti docela směju (smějem). "Jsi zaslepený a zaslepeným zůstaneš. Budu rád, když své superPRAVDY budeš hlásat jinde, kde je nemusím číst." - absolut LOL. :)
Ještě jednu věc, tohle dílko. Myslíš, že z toho člověka alkohol udělal hajzla, anebo takový byl ve skutečnosti, a alkohol to jen odhalil? "Onehdá chytl naproti sedící ženskou pod krkem se slovy, že jí vymlátí všechny zuby z tlamy." To znamená, že je násilník, nikoliv, že je slušný člověk a alkohol z něj udělal satana. Např. sebe ani ostatní "alkoholiky", které znám, jsem NIKDY neviděl chovat se po alkoholu agresivně. NIKDY.
Učedník_velkého_mistra
17. 12. 2004Teplovodni_potrubi
17. 12. 2004Učedník_velkého_mistra
17. 12. 2004Učedník_velkého_mistra
17. 12. 2004Kristýn_Pravda
17. 12. 2004
...ehm...jsi asi opravdu ještě malinkej...ale to k určitému věku patří..."A to se jako neumíte bavit bez toho A L K O H O L U"...zní mi stále v uších od mé tehdy asi dvanáctileté spolužačky...!!!umíme!!!...ale jenom při sexu...he he...
Učedník_velkého_mistra
17. 12. 2004Učedník_velkého_mistra
17. 12. 2004
Učedník_velkého_mistra: bavíš se dobře polemikou, kterou jsi vyvolal? Já taky a bylo by fér, kdys odhalil svoji skutečnou indentitu provokatéra-možná "starého písmáka", který omládl na téměř 15 let.
Naštvals trochu lidí, je ti fajn? Mně docela jo, za to T.
To alt: :o))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
No, já jsem včera požil tolik, že dneska bych nedal dohromady ani tohle, nicmíně to můžu vyzkoušát.
Kytička voní jak lahev jaru
Kde tetu pohřbili už nemám páru
Není to sklerózou - že její hrob neznám
To rum mi zatemnil mozek.
(to je nějakej blbý vyvrholení, chce to as nějaké poselstvo...)
Však přec se ho nevzdám.
...no, taky to teď neumim.
Aššurballit
16. 12. 2004Učedník_velkého_mistra
16. 12. 2004
Jo legrácky, na to Tě užije. Mimochodem jsem přesvědčen, že už jsi byl obeznámen s tím jaký je rozdíl mezi pyje a pije...známe...kouří, pyje.
Ale máš samozdřejmě pravdu, s těmi černoušky by se něco mělo dělat.
Ani to pití u básníků neni zrovna nejšťastnější, podle mě by měli spíš šnupat kokain a kouřit hašiš. Tvému novému klubu tudíž připíjím na zdraví
Kristýn_Pravda
16. 12. 2004
Pokud jsi nezkusil, myslím, že nejsi oprávněn odpovídat na otázku "myslím, že ne". Alkohol není podobně návykový jako THC a nemá ten efekt, jak si možná myslíš, že lidé "zvrací a páchají trestné činy". Jeho hlavní efekt spočívá v odbourávání zábran. Ergo, jestli máš touhu páchat trestné činy, tak budeš. Jestli ne, tak ne. Myslim, že je lepší čas od času požívat alkoholu nežli mít ten pohled na svět, který patří k tomu alkoholem opovrhovat.