Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTušení
18. 12. 2004
17
0
7197
Autor
pozorovatel
básním do zdi
svých zad
neupřímných zadků
nemohu se vynadívat
papír je kalný
jak nehnu se z místa
A pomalu odpadávám
kálím si na cestu
Prokluzávám
jsem loutka svého stínu
když záleží na světle
a úhlu dopadu
dopadnu na hranu stěny
pomalu si párám stín
pozorovatel
01. 01. 2005
jsem loutka svého stínu
když záleží na světle
a úhlu dopadu
dopadnu na hranu stěny
*
ale uškodit může nejen tvoje myšlenka, ale i tvůj čin - ten hlavně, ten je totiž vidět :-)))))
takže ty píšeš pro svůj rozvoj ... hm a tvůj rozvoj ale umění je asi něco jinýho...
Umění se přece dělá proto, aby nás lidi obdivovali, ne....
jdu spát, na moc chytrý lidi nějak nemám náladu...
kecy o ničem... to nás Vodnáře fakt nebaví....
pozorovatel
26. 12. 2004
tvoje řeč:
děláme umění proto, že to chceme a chceme ocenění
tvoje řeč:
píšu pro svůj rozvoj
mám jen dotaz - uspokojení ze psaní neexistuje, protože psaní se dělá jen pro ocenění, jinak bysme ho nechali v šuplíku
umělecký vyjádření pro osobní uspokojení nesouvisí s osobním rozvojem? Nebo uspokojení v umění není, protože jde jen o rozvoj, ale ten se nedělá pro ocenění...
Chlapče, děláš v tom bordel, rozmysli se, proč píšeš - co je prvotní hybnou silou toho, co tu dáváš všanc..
Jdu hají - Vodnáři nesnáší Rybí plkání...
jinak tato pasáž byla ironie na tvoje myšlenky... cituji:
takže ty píšeš pro svůj rozvoj ... hm a tvůj rozvoj ale umění je asi něco jinýho...
Umění se přece dělá proto, aby nás lidi obdivovali, ne....
jdu spát, na moc chytrý lidi nějak nemám náladu...
kecy o ničem... to nás Vodnáře fakt nebaví....
pozorovatel
26. 12. 2004
já jen nechápu, jak jsi hned chňapl po mý myšlence, že umění děláme pro svý vnitřní uspokojení a pak mi to vlastně tady potvrdíš...
Mě vnitřně uspokojuje právě to, že v první chvíli si uvolnim nějak tvořivě svý pocity, myšlenky a pak mám druhej nášup uspokojení ze svý práce, když si to lidi přečtou a ať napíšou cokoli, ale že u toho byli a že to na nich něco (cokoli) nechalo a většinou napíšou jen ti, kterým se to líbilo, protože mají tu radost z toho, že to někdo cítí podobně...
Nechápu proč tolik keců, když jde o stejný pohled, ale když Ryba musí vždycky oponovat a Vodnář se musí vždycky snažit to vysvětlit ...
pozorovatel
26. 12. 2004
no jo, tak jasně, jsem ten zlej kritik, kterej přišel k tvýmu dílu a řekl názor, tak se teda omlouvám, už nebudu mít žádný kecy, nechám Tě v klidu psát, teď momentálně i spát a tvoř si, tvoř si, nechávám Tě žít pro umění...
Uspokojení??? Narážíš snad na to že nemasturbuješ???
Už jsem jednou říkala, že bys měl...
toto je poslední doporučení - pro dnešek a možná i pro zítřek...
pozorovatel
26. 12. 2004
já se snažim brát text (jak nejvíc můžu) tak jak je...
musim vysvětlovat, že to byla opět lehká ironie???
Až pod tou mezerou to bylo napadnutelný, to nad ní byla reakce v lehounce ironickém tónu... už jsem si posvítila na další tvoje dílko...
Ale klidně si narážej, jen do mně... Obhajuj si svý dílo...
hm, ty naprosto zapomínáš na to, že tvoje myšlenka může někomu pomoci, někomu, kdo jí neumí vyjádřit jako ty, i když jí může podobně cítit...
já teda píšu hlavně proto, že v první řadě se vyřádim co se týče pocitů a blablabla...
všecko na Písmáka vážně nedávám....
a to co sem dám, tak očekávám konstruktivní kritiky, které se bohužel jaksi nedostavují, ale to už není moje chyba, že někdo nepodporuje můj růst - snažim se o to opět sama (ostatně jako většinu života...)
činy vypadají stejně, ale motivy jsou rozhodně jiný...
jako ty chceš říct, že píšeš jen proto, aby to hodil na Písmáka??? To seš takovej ubožák???
pozorovatel
26. 12. 2004pozorovatel
26. 12. 2004pozorovatel
26. 12. 2004
evidentně si vystihl svůj pocit z toho obrazu...
musím se trochu smát, jaký volíš slova a zároveň vcelku fajn obraty a spojení...
ten obraz se mi docela líbí a vlastně asi i ta básnička (svým způsobem), ale umění to (alespoň pro mne v tuto chvíli) není...
pozorovatel
25. 12. 2004
na Písmáku taky můžou psát všichni, nejne Ti co skutečně umí :-))))
ale neděláme umění proto, že to nekdo chce a ocení...
tvoříme přece proto, že nás to vnitřně uspokojuje :-))
pozorovatel
25. 12. 2004pozorovatel
25. 12. 2004pozorovatel
21. 12. 2004
chtělo by to zkrotit, ale odvažuješ se... nejvíc se mi líbí přdposlední strofa a ta první zas sedí skvěle k obrazu
***
týjo, čichám čichám depresinu...
lidi co používaj to hrozný slovo ekzémek by to tak mohli nazvat.já ani ne.
určitě tip!
Obrázek..rozdvojená osobnost?:-))
pozorovatel
20. 12. 2004
no nevim, asi ne, ta hnědá ve mě nevyvolává vubec žádnej pocit. uvidíme
pozorovatel
20. 12. 2004Sn_vojáček
20. 12. 2004pozorovatel
20. 12. 2004pozorovatel
18. 12. 2004
ten obrázek se mi taky nelíbí...jakoby vysával z energie...což jsi dokonale popsal...teda, jestli jsem to dobře pochopila:-))
*
pozorovatel
18. 12. 2004pozorovatel
18. 12. 2004
jen jestli básník nepíše o něčem jiném...menším a ještě menším..:-)))
pozorovatel
18. 12. 2004pozorovatel
18. 12. 2004pozorovatel
18. 12. 2004
1. sračky...tohle slovo se stalo téměř dominantním na písmáku...ráda bych poznala někoho...aspoň jednoho, co by řekl, že jeho díla nejsou špatný...nemohu se vynadívat..ironickej náhled na svoji tvorbu...moderním se tu stalo kritizovat sama sebe...tohle já nežeru...
3. oprostit se od čeho tedy...od snahy psát dobře, ale neupřímně? a píšeš dobře? záleží na tom, proč píšeš...do toho já nevidím...buď tu exhibicionuješ v perfektních modelech nebo se promenáduješ nahej...já osobně neoceňuju falešnou upřímnost, ale přiznávám, že ji málokdy rozpoznám...za nicky se skrývají ti, které neznám...mohu jim věřit a mohu jen číst...jiná možnost není...
4.vypsat se ze svých trablů není upřímný? co je potom podle tebe upřímný? kde je jádro? co znamená dobrat se k němu? poznat sám sebe? být upřímnej k sobě? lidé si ztěžují život spoustou nesmyslných otázek, jejichž odpověď je na cestě...jen není třeba neustále hledat zkratky...
tušení...pro mě nádech tajemna...kdyby nebylo, nebylo by otázek...obdivuju malíře...první tah štětcem...pro mě tajemno...kouzlení na bílé ploše...jako doteky...zavřeš oči a vnímáš...tušení...a tolikrát se zmýlíš v tom, kde se prsty dotknou příště....
:-)
pozorovatel
18. 12. 2004dismorphia
18. 12. 2004
ne..já se vyjadřovala k tvé sebekritice, ne k básni...pochopila jsem, neměj mě zase až tak moc za blbou:-))
jsem grogy...pádím...ale juknu sem ještě příště, tu sebekritiku si tedy přečtu znovu...:-)
hm, co takhle ten tip?
já ho nedala?
ne, nedalas
hej sorry, asi sem to zapomněla odkliknout
no v poho, no, ale přiště si na to dej bacha
no jasně
viš jak, sliby-chyby
no jo no
tak co?! dáš mi ten tip konečně?
no jo no jo, už se na tom pracuje...
dismorphia
18. 12. 2004dismorphia
18. 12. 2004pozorovatel
18. 12. 2004pozorovatel
18. 12. 2004dismorphia
18. 12. 2004dismorphia
18. 12. 2004
hele nědělej veverku!:)
tss
jsem opilá tzn. že máš draka:)nic víc:) auž se neptám, nechápeš a to já nechápu
pozorovatel
18. 12. 2004dismorphia
18. 12. 2004dismorphia
18. 12. 2004dismorphia
18. 12. 2004
áááááááááááááááááááá
cože?
bubu?
nebo jako špatný budu?
budujme bubu dokud nebubem na buben!
pozorovatel
18. 12. 2004dismorphia
18. 12. 2004dismorphia
18. 12. 2004
bububbe bubu bobub bebubeb ba bubeb
cha chááááááááááááá
hm, tak teď sem se dostala, olé
pozorovatel
18. 12. 2004pozorovatel
18. 12. 2004
hele Karel drogy taky nebere, takže je to ok
a máš tam chybu, TY drogy by se nemělY brát (moc vážně, hehe)
pozorovatel
18. 12. 2004
jako vážně vážně jo?
no říká no...ale zrovna teď jaksi...mlčí (MRCHA.. jé.. caps lock, hehe)
konstruktivismus (panebože sem to psala asi půl hodiny to slovo to je alwe hnus takový slova vymýšlet... no apoužívat taky, že jo.. ale hlavně psát, blé) mi není vlastní....
prostě neumim no
ale dyť sem ti názor psala, ne?.... mnó.. pěkný je to
hej musim
dodebatujem (no to je taky pěkně blbý slovo) jindy
ok
ok
jako že fajn
pozorovatel
18. 12. 2004pozorovatel
18. 12. 2004Don´t_worry
18. 12. 2004Nicollette
18. 12. 2004Nicollette
18. 12. 2004pozorovatel
17. 12. 2004
Moc dobrý ten "obrázek" a dadik k sobě padne jako dětská prdílka na hrnec. Tip
pozorovatel
17. 12. 2004pozorovatel
17. 12. 2004
pozorovatel: ani nevim přesně. Prostě nelíbí. Řekněme, že ho považuju za obrazový ekvivalent planého filozofování. (anebo možná ne