Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKatedrálám
Výběr: Print, Lyryk, Induan, Vesly
06. 01. 2005
26
0
7919
Autor
Zbora
V nepořádku vět
zakleta prosba
němě
sžíravě důstojná
Jen
touha po závrati
a tma
tma, co nezná poselství
Lehce zakloněný
pravý úhel
hlásá o přesnosti
z rukávů vytrácí katedrály
Nohy k zemi spíná
do nebe
schválně
nedohlédne
A Bůh
za dveřmi vzlyká
šperhák na futru
v hospodě sekyra
Do špalků vklíněný
včerejší pot
když neděle
arogantně komíhá
Zvony nezvoní
jen dutě tlučou
Hmmm tahle se mi moc líbí! Je taková zadumaná a symbolická...o) Má co říct...
"A bůh
za dveřmi vzlyká
šperhák na futru
v hospodě sekyra"
Paráda... poslední dvojverší je opravdu skvělé...
Tip* mé nej...
A Výběr!
P.s.- Za tohle si opravdu zasloužíš pochvalu...
Nějak mi to připomělo Holana...o)
Mně se to moc líbí, vyvolává to takovej nepopsatelně zvláštní pocit... t*
No, jak říká klasik: Balancuje to na tenké hraně mezi výjmečnou genialitou a naprostou zhovadilostí :) t.
Induan :o)))) teď je otázka, kam se to převáží...díky za zastavení a kritiky.
dítě_na_skleníku
04. 02. 2005dítě_na_skleníku
04. 02. 2005
Mě se líbí, nápaditá, konec je dobrej. Místama dost komplikovaná skladba slov ("němě sžíravě") způsobuje ale určitou nepřehlednost.
Emmma V: díky za Tvé návštěvy a kritiky. Potěšila jsi mě. :o)
Avenarius: díky za připomínku.
kouzelná_květinka
14. 01. 2005
To by nebylo vono...(klidně můžem pokračovat jenom tady, ale zmizí to kouzlo okamžiku :o)))) U kakuloje jsem se lek aby nesmazal dílka i s našima oduševnělýma kritikama...tak jsem je překopíroval do Wordu :o)) ...a hodlám je vydat knižně :o))) Bude se to jmenovat Hovory s Kytkou :o)))
kouzelná_květinka
14. 01. 2005
Nene, celý zisk jde na konto organizace pro záchranu populace japonského slimáka džuo-li-chimono.
kouzelná_květinka
14. 01. 2005kouzelná_květinka
13. 01. 2005
Nezaznamenal jsem, že bych si v poslední době měnil nick...proč nazýváš mě takovým podivným slovem? A co to vlastně znamená...nejsem zběhlý v těchto výrazivech...není to, doufám, něco uraženíhodného :o)
Budeš si to pamatovat jó??? hihi ...takže si to někam napíšeš a pověsíš na nástěnku abys nezapomněla, kams to založila?
To mi připomínkuje jak jsem včera hledal telefón...nedělám si srandu...zní to docela neuvěřitelně...ale já jsem přes hledání expert...prošmejdil jsem celý auto a po pěti minutách jsem zjistil, že ho držim v ruce...ten telefón přirozeně (aby sis odpustila Tvé oblíbené nemístné poznámky) :o)
kouzelná_květinka
13. 01. 2005
Tak lichotka...oh tak to jsem tedy hluboce potěšen!
Jo Ty mě pověsíš do průvanu...aha...už to chápu...chceš abych nastyd, neodjel na hory, a musel se s Tebou kurýrovat.
Co máš furt s těma klacíkama? By ses pořád někde štárala...
kouzelná_květinka
13. 01. 2005
Vskutku nevím co ošklivého si o Tobě mám myslet :o)
Hluboce umim...no, to by asik bolelo zas Tebe :o))
kouzelná_květinka
13. 01. 2005
ajaj, tady se to hezky strhlo a ja u toho nebyla:-) slovni boj, uzasny! nechcete pokracovat_ se mi to dobre louskalo:-)
No Zbora, diky za radu, nekdy se nad tim zamyslim, ale ted je jeste brzo... a z toho slovniho boje se mi to zas tak spatny nejevilo:-))
Jo a zeptat se me na komplex z mladi, taky zacnu kousat!:-) Uz jenom, protoze mlada jsem byla a jsem a budu!!:-))
kouzelná_květinka
12. 01. 2005
květinko, klidne to zkus, ale s kym jsi se tu pak takhle bajne skarlila? :-) vis jak se to rika....co se...to se....
no ale jako ja ti branit nebudu:-)
kouzelná_květinka
12. 01. 2005kouzelná_květinka
12. 01. 2005
Houbičky já rád :o)))
Kytko, jsi sadistka...a já nejsem komár...to jenom abysme si ujasnili role :o)
Lotoska: mlada jsem byla a jsem a budu. To je fajn náhled...líbí se mi...doufám, že Ti to dlouho vydrží! :o)
kouzelná_květinka
12. 01. 2005
Už si někdy viděla sedmdesátikilovýho komára? Bych ti tu plácačku řádně zaneřádil...ale stejně...než bys mě stihla uplácat k smrti, tak bych Tě komletně vysál.
kouzelná_květinka
12. 01. 2005
Ne! Jsem zršeň - zvláště rozšířený šeroplachý ekvilibristický ňouma...opět můj neotřelý a hrubě originální vrozený humor (radši upozorňuju)...a necháš mě už spát?
kouzelná_květinka
12. 01. 2005
Mě bombardýruješ samýma avízama a kritikama a kdovíco ještě...a já jsem zvědav, kdože mi co píše pěkného takhle navečír...nikdo, to jenom plevel mlátí na okno.
Nepsal jsem vůbec o ničem, jako již tradičně, nepojetelně :o)
Eilil: potěšilo, že se Ti líbí :o)
Kytka: Už jsem se tam zastavil a musím konstatovat, že vážně zdrsňuješ, bojim, bojim (i když s ironickým nadhledem Ti to jde líp :o)))))
kouzelná_květinka
11. 01. 2005kouzelná_květinka
11. 01. 2005kouzelná_květinka
11. 01. 2005kouzelná_květinka
11. 01. 2005kouzelná_květinka
11. 01. 2005kouzelná_květinka
11. 01. 2005
Ještě budeš prosit, aby sis mohla kousnout...počkej, ale to už bude pozdě!!!
kouzelná_květinka
11. 01. 2005
Nebude koho se ptát, nebude koho trhat, ni rafat, už budu zkonzumován a Ty ze mě nebudeš mít ani kosti k ohlodání :o)))
Kytí, omluv netřeba, Káju neznám, začal jsem si jej prznit sám (nikoli Káju, ale dílo). I sebedebilnější dialogy jsou lepší, než aby tady bylo mrtvo. Ale spíš mě zajímá, co Tě přimělo k tak náhlému prohlédnutí...osobní krize? :o)
Lotoska: děkuji velmi pěkně. Hezká hvězdička :o)
Mívám podobné problémy...kolikrát se mi dokonce stane, že už napsanou kritiku smáznu, protože se mi zdá blbá, a jenom vypálim t. (ale mám za to, že tím i tak dávám dostatečně najevo, co si o dílku myslím :o)
kouzelná_květinka
10. 01. 2005
nápodobně, taky lecos vetknu a pak s chutí smažu, jsem si dopřála chvilku kritiky sama sobě , ale neposlala:-) ...ale když už jsem si přečetla a nakonec nenalezla slov... tím jedním "cvak" aspoň dávám znát, že jsem byla, přečetla a že i bez delších vět to ve mě něco zanechalo. :-)
květinka: snad se neozmezuješ kvůli druhým? :-) buď sama sebou, druhý třeba nemají tolik odvahy co ty a tak jsou radši v pozadí... ale kdo ví, jak to jejich pozadí vypadá:-)
kouzelná_květinka
10. 01. 2005
no, vykouzlit obyčejně někomu úsměv, je vždycky fajn:-)
..a jestli máš někdy pocit, že je tě vážně moc, tak jsi aspoň schopna vlastní sebekritiky a ta tě třeba někdy naučí držet se chvíli potichu, ale jinak.... proč by jsi měla, když víš proč a o čem?
a jak se říká, někdy je lepší vnímat a naslouchat, ale na druhou stranu , i mluvením se lecos dozvíš.... :-)
kouzelná_květinka
10. 01. 2005kouzelná_květinka
10. 01. 2005
Kytko, dyť Ty máš vždycky a všude poslední slovo...polemizujícímu protipólu buď dojdou argumenty, čas, nápady, nálada, nebo zdravý rozum, nebo se dostanete do takové roviny, kdy napsat už třeba jen "a" působí buď hrozně priorativně, či hloupě. Jsi postrach písmáku. Každý kdo se s Tebou pustí do rozhovoru okamžitě ztrácí veškerou vážnost a stává se hnancem :o)))
Lotoska: Jsi čistá duše. Bacha na kytku!!! Hrozně Tě zkazí, ani nebudeš vědět jak!!! Ty nevíš, že je to čarodějnice? Jakmile jsi s ní zadobře, tipy Ti přibývají ze všech stran, ale běda jak se jí znelíbíš. Tě pak urane (to je nový specifický způsob uhrantí pomocí uranu). Mohl bych Ti ukázat spoustu velmi ošklivých výčnělků...a to jen za to, že jsem se jí slušně zeptal, zda nemá komplex z dětství. Takže zásada číslo 1. NIKDY SE NEPTAT KYTKY NA MLÁDÍ!!! :o))
kouzelná_květinka
10. 01. 2005
Si nějak fandíš, na to si moc příjemná, musíš zdrsnět. Zkus styl alá Sleeping v kombinaci se zuzuzu a Chroustem. Pak možná máš naději :o)
kouzelná_květinka
10. 01. 2005kouzelná_květinka
08. 01. 2005kouzelná_květinka
08. 01. 2005kouzelná_květinka
07. 01. 2005
MilanH: díky.
Alt+plevel: To aby altík nechodil k Pištovi, rači, neb ten, jak známo vlka má (nehrozí doufám nakažení přes síť?).
kouzelná_květinka
07. 01. 2005
Alimra: díky za navštívenku, jsem potěšen :o)
Nejvoňavější a nejkrásnější ze všech rostlin: to já ne, to alt Tě tak nazval, já pouze papouchuju...a pampalinim.
kouzelná_květinka
07. 01. 2005kouzelná_květinka
07. 01. 2005kouzelná_květinka
07. 01. 2005
To by mě zajímalo, kde bych to nečekal.
Zase myslíš na prasárničky...podej si ruku s lobocopem...bůhví, jestli to nakonec nejsi Ty, Ty sprostoto. Fuj!
kouzelná_květinka
07. 01. 2005
Máš pravdu, na zádech už mi něco podobného roste...a má to bílé hlavičky...že Ty jsi mě už uranula?
kouzelná_květinka
07. 01. 2005
Ne! Jsi špatná a zkažená...a sama to moc dobře víš! To je na tom to nej-hroší :o)
kouzelná_květinka
07. 01. 2005Sn_vojáček
07. 01. 2005
...to je prokleté dílo. Všechny čarodějnice se na něj slétly.
Jedna cestuje temnými minutami a hrozí černou dírou, druhá uranuje výčnělky a přitom je nejhorší a ještě je na to hrdá. Další všude cpe černé labutě a podivně blábolí...:o)
By mě zajímalo, co se nakonec vyklube z vesuvanky? Bohyně vulkánů?
Ouha, tak to jsem rád, že jsem se neska trefilo. Už si byla u kytky? Doporučenka :o)
kouzelná_květinka
06. 01. 2005kouzelná_květinka
06. 01. 2005
Kytí, jů Ty mě budeš pohlazovat? :o)
Swan, neblbni, ta Tvoje věčná negace, kdyby byla aspoň trochu podmíněná :o)
kouzelná_květinka
06. 01. 2005
Kolikrát Ti mám řikat, kytko, že pestíčky se píšou bez háčku nad e a s dlouhým í. Takhle to vypadá, je to humorné, hihi, jakobys do mě chtěla bušit pěstičkama, což je z botanického hlediska nepřijatelné :o))
kouzelná_květinka
06. 01. 2005Sn_vojáček
06. 01. 2005
Kytko, takže ty jsi zmutovaná skleníková potvora jo? Bůhví co do Tebe všechno naprali, aby Tě vyšlechtili. Musíš být hrozně nezdravá. Fuj! :o)
Vojáček: vesmír je pro mě obrovsky nepostihnutelný, vždycky když se s někým pustim do jeho rozboru, příjdu domů až nad ránem s extrémně počmáranou účtenkou a podivným pocitem v žaludku :o)
Paranoid_android: á, další vesmírné těleso. Díky za něj :o)
kouzelná_květinka
06. 01. 2005
Kakuloj: Jenže Vojáček, jak je známo, dlouho neposedí, takže teď je zrovna na cestě k hvězdě Alfa Centauris. Až tam za 23 000 000 světelných let dorazí, prý se určitě ozve :o)
Kytko, párky mi sem netahej, od Tebe bych skousnul ještě studii pórkovou, ale Tvůj vztah k uzeninám znám, a navíc Tvé neustálé přesvědčování, že by se lidstvo mělo stát výhradně masožravým, by neničilo vegetaci, už mi leze hrdlem. Tak! :o)
Sn_vojáček
06. 01. 2005
Vojáčku, Ty máš nějaké specielní koště s ultraraketovým megapohánědlem? S kterou ježibabou jsi ho vyměnila? A proboha za co?
kouzelná_květinka
06. 01. 2005Sn_vojáček
06. 01. 2005
Kytko, takže Ty jsi ještě ke všemu noční kvítí jo? No potěš!
Jak víš, že zrovna obědvám? Notabene kuře na paprice, jež jsem si včera sám vyrobil. Ježíš Ti od hladu nepomůže, to vim jistě.
Jo, Ty bys nejraději snědla alternativa. Tak to prr, kdo by pak vedl náš klub?
Já ho radši upozornim. Altíku bacha, kytka Tě chce chroustat.
S tim hrdlem...tlačíš se ven, ale já Tě vždycky včas polknu. :o)
Vojáček: Ahá, já bych zejtra přes den potřeboval do Benešova, jak mi to bude trvat dlouho, když tam teda pojedu už v noci?
kouzelná_květinka
06. 01. 2005
Jak jsi správně řekla "nasytil spoustu lidí" ne kytek (ni masožravek). Navíc kytce stačí pravidelná zálifka. Pokud se Ti vody nedostává, mohu Tě pokropit, v těle mám tekutin dostatek, ale ne aby sis pak stěžovala ochráncům, žes spálená.
Navíc polykáním dělám záslužnou práci, lidé si vesměs pod slovem květinka představují cosi něžného, vóňavého, kdyby se Tvé zmutované, pesticidy prosáklé listy prodraly na světlo světa, mohly by se definice kytkovství od základu rozpadnout.
z rukávů vytrácí katedrály
precizní vykrastalizování následných katarzí
t****
m.
Augustin_Šípek
06. 01. 2005kouzelná_květinka
06. 01. 2005
vesuvanka: děkuji.
Waawe: jsem rád, že je to patrné, trošku jsem se bál, že nebude. Díky.
Kyko, si dovedu ty Tvé dokonalé kytičky představit...trochu se mi z toho zamotala hlava...jdu se opláchnout...vodou :o)
Augustin_Šípek: ten verš mám taky rád, jak jsem zjistil, upoutává na sebe většinu pozornosti. Díky za návštěvu :o)
kouzelná_květinka
06. 01. 2005
Rowenna? to je mi návštěva! Jsem mile překvapen, o to víc, že i něco zaujalo :o). Díky za přečtení.
Pěkná básňa
v strofě kde je včerejší a neděle se mi zdá pře"časováno" to je jen pocit
vTip tě nemine
ps: Světelný rok je jednotka vzdálenosti né času :)
JiKo: jo, asi jo, ale když ono to tam tak nějak patří :o)
S tím světelným rokem to byla jen legrace, i když je pravda, že jsem si to v té chvíli vůbec neuvědomil :o)
dream: to mě velice těší. Díky za návštěvu :o)
Alte, avízo jsi neobdržel neopodstatněně (jakože bych snad chtěl, abys přitipnul - samozdřejmě si Tvého tipu cením a touto cestou za něj posílám poděkování, navíc jsem rád, že proběhla nějaká asociace. To se vždy cenní, navíc to, že umíš zvednout hlavu je velmi simpatické), nýbrž z varovného důvodu. Kytka Tě, považ, hodlá konzumovat. Pokládal jsem za svou občanskou povinnost upozornit Tě na tento její záměr, abys měl čas se někde ukrýt, než jí vypustím z hrdla (dlouho už jí neudržím. Je zmutovaná a hrozí mi pokousáním).
když neděle
arogantně komíhá - tohle by mi tam nechybělo, jinak moc krásná, taky bych chtěla jako oslíček místo místo penízků vytřásávat katedrály- to nejvíc líbilo - T**
Markel: jojo, to je slabší okamžik, katedrály jsou holt protěžované :o). Díky za návštěvu.
alt+kytí: můžete mi raději říkat Informátore? Je to vznešenější nežli nějakej sprostej práskač, nebo dokonce bonzák. Fuj!
kouzelná_květinka
06. 01. 2005kouzelná_květinka
06. 01. 2005
Kytko dík, kdybys věděla v jaký rychlosti jsem jí vkládal, abych s Tebou mohl sousedit... :o)