Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMá duše...
13. 01. 2005
2
0
3593
Autor
Avenarius
V mé duši vzplanul plamen
A plápolavě hoří,
Nezhasím tu výheň
Vodou ze všech moří.
Má duše zmrzla v ledy,
Jež pokryly se sněhem,
Co nerozpustí ani
Sirény svým zpěvem.
Má duše doutná dýmem,
Dusivým a hustým,
Měnící kraj živý
V uchřadlý a pustý.
Má duše duní deštěm,
Dopadá a děsí,
Svírá mě jak kleště,
Umírám jak lesy.
Má duše křičí tichem,
Slyším jeho vřískot,
Ještě nikdy nebyl jsem
PRÁZDNOTĚ tak blízko!
Líbí se mi obsah, ale poslední sloka vypadává z rytmu, mám na mysli předposlední verš. Určitě si ale od tebe přečtu ještě něco dalšího.
Madelaine: Dík za hodnocení.
To je pravda, celý je to dvoutakt (trochej nebo jamb - to v Češtině není moc rozdíl), ale ten předposlední verš končí, dalo by se říct vzestupně (s malým přízvukem), ale přišlo mi to v poho. Já na konci básniček docela často trochu měním metrický schéma. Ono to tak trochu vytrhne ze stereotypu a víc to upozorní na ten závěrečnej obsah. Možná výmluva. Taky jsem nevěděl, jak to líp poskládat.
..k ..jako klub..;o)
Má duše duní deštěm,
Dopadá a děsí,
Svírá mě jak kleště,
Umírám jak lesy...
tak tohle se mi líbí..moc..už pro ten pocit, který to vyvolává.. *
Slůůůníčko
15. 01. 2005Nicollette
13. 01. 2005Nicollette
13. 01. 2005
jan(ek): Pařeništěm protikladů je - asi jako většina ostatních. V různých chvílích se cítím různě.
Umírám jak lesy (nemyslím, že bych fyzicky umíral) omyl není. U nás pod kyselými dešti umírá hodně lesů, nicméně slovo "kyselé", které by to zjasnilo by se mi tam podařilo dostat pouze za cenu ztráty mezirýmu, který se mi celkem líbil a přilo mi to i tak vcelku jasné (měl jsem 2 varianty té sloky).
Co se týká velkých písmen, měl jsem zato, že v poezii neplatí do důsledků pravidla pravopisu. Ta velká písmena tam jsou jen kvůli grafické stránce, samozřejmě vím, že by tam jinak neměla co dělat a zvažoval jsem to, ale mezivětná diakritika člení věty sama o sobě dost jasně a proto jsem se mohl vzdát používání velkých písmen pouze k tomuto účelu.
Nevázaně? Mě to příjde po formální stránce hodně vázaný (rytmus, metrum, aliterace, rýmy). Příště použiju kotvení pomocí ocelových lan (uhlíková vlákna s aramidovým polyamidem jsou možná ještě pevnější).
Omyl je samozřejmě slovo "jek", jestlis` měl na mysli tohle. To mi uniklo.