Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZdvořilost se někdy nevyplácí
Autor
beze_jmenná
Vrací se pán pozdě odpoledne z práce. Autobus mu jede až za 15 minut, a tak se rozhodne zajít na čaj. Sedne si ke stolku a čeká na servírku.
Co si dáte, pane?
- Jeden čaj, prosím.
Ovocný nebo mátový?
- Ovocný. (3 minuty)
S cukrem?
- Ne, bez.
Citron?
- Ne, děkuji.
A med, pane?
- Ne, ani med, slečno.
Servírka přináší čaj. (8 minut)
A ještě něco k tomu?
- Děkuji, čaj bude stačit.
Opravdu nic víc, pane? Máme vynikající koláče.
- Ne, děkuji. Nemám hlad.
To je opravdu škoda. Tak vynikající koláče jinde nedělají.
- Věřím, slečno, ale opravdu jen ten čaj.
Zabalila bych vám je na cestu, určitě by vám později přišly k chuti. (12 minut)
- Ne, děkuji, slečno. Má žena bude čekat s večeří.
No vidíte, dám vám i pro ženu.
Pán už je značně nervozní, ale nechce být nezdvořilý a odejít uprostřed hovoru. (13 minut)
- Tak dobrá slečno, zabalte mi dva kousky.
Tvarohového, makového, ořechového nebo jablečného?
- Toho jablečného.
Servírka pečlivě balí koláč a pán netrpělivě poklepává prsty o stůl. (14 minut)
Prosím, tady to je....dostanu 42 Kč.
Pán podává dvoustovku a nejradši by už odešel, ale servírka se nemůže dopočítat výdavku. (14 a půl minuty)
Konečně dostává nazpátek a se zdvořilým děkuji, nashledanou mizí za dveřmi.....(15 minut)...........Autobus právě odjíždí.