Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVelký lov
23. 01. 2005
6
0
2480
Autor
hadek
Kocourků na lovu
několik sedělo,
myšky spí v brlohu,
tak se nic nedělo.
Sobí_Hnusec
24. 01. 2005
vsak je to taky jen blbustka.... a zrovna tahle vyjadruje proste pocit... jses na neco pripravenej, cekas... ale druhou stranu je nezajima, ze ty bys rad vstoupil do nejake interakce, takze porad cekas a cekas... vlastne je to o nesplnenem rolovem ocekavani, coz vede ke konfliktu v socialni strukture... vidis, ma to hluboky sociologicky obsah :)))
Znám to z pohotovostních služeb... jenže tam to funguje zcela obráceně...
T**
jasně! pokus o interakci dvou subjektů v opačné fázi vede v tomto případě k fatálnímu interakčnímu selhání. kocourci to nemívaj snadný. :)
v opacne fazi? no, to je sociologii uz trochu vzdalene... :))) nejses nahodou technickej typ? dva subjekty v opacne fazi by se v sociologii nazvali jako dva jedinci, z nichz jeden neni dokonale socializovan... tedy umyslne ci neumyslne nesplnuje ocekavani, ktera jsou jinymi, plne socializovanymi jedinci, vkladana do role, kterou tento nedokonale socializovany jedinec momentalne zastava.... :))) chapeme?
dva subjekty s odlišnou životní rolí, z nichž jeden není úplně socializován, protože spí, v pokusu o interakci inicializovaném nespícím socializovaným subjektem, prožijí fatální interakční selhání, ovlivňující zejména socializované nespící jedince, protože jejich socializovanost v tomto případě působí trochu trapně. tak?
Laik by to tak chapat mohl, ale sociolog by upozornil na to, ze se nejedna o role zivotni, ale o role ve smyslu strukturalniho funkcionalismu, tzn. clovek je jako soubor mnoha roli, ktere hraje v ruznych situacich a v ruznych podskupinach. V tomto pripade se v interakci setkavaji mysi v roli lovenych a kocourci v roli lovcu. Kocourci se chovaji tak, jak se od jejich role ocekava, tedy cihaji pripraveni k utoku. Lec mysi jako lovene subjekty by se mely spravne schovavat, obet provokovat a nakonec by melo dojit k vyvrcholeni vzajemne interakce, jejimz dusledkem bude bud kocouri vecere, nebo mysi vitezstvi. Mysi se ale nechovaji podle ocekavani jejich role... jako by vubec nezpozorovaly, ze nastala jejich role lovenych....
máš pravdu s těmi podskupinami, ještě se musím v sociologii zlepšit. možná by stálo za zvážení psát v kategorii sociálních veršů :)
jedno ale platí určitě. kocourci to mají těžké.
to by mohla byt zajimava analyza te moji rikanky... z hlediska gender... kocourci jako muzi, kteri jsou nadrzeni a cekaji, kdy konecne uvolni napeti v nich hromadene a mysi jako zeny, ktere nadrzenost svych partneru nejak nepostrehly a chovaji se naprosto nepritazlive, pripadne jdou spat....
a snad nemas mindraky z te sociologie? byl to od zacatku nerovny souboj... ja ji studuju uz treti rok :))))))
Nicollette
23. 01. 2005
nebral jsem to jako boj, mindráky z ní nemam, neboj :)
nebo kocourci jako ženy co čekají natěšeně na muže až přijde z práce, a myši jako muži co si toho vůbec nepovšimnou, otevřou si lahváče, podívají se na zprávy a jdou spát.
taky mi přijde že myši občas spánek pouze předstírají, což z toho dělá podstatně větší sociologický problém !
ja myslim, ze ten mysi spanek je spis problemem psychologickym nebo sexuologickym, nez sociologickym :)) biologove by se asi divili, co resime s mysim spankem, ne?
sexuologicko-psychologicko-sociologický. vida kolik se toho ukryje do malé básničky. co na to biologové to nevím, ale určitě by dodali i svůj fundovaný výklad, škoda že tu žádný nenechal vzkaz.