Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seLov
08. 11. 2000
0
0
2455
Autor
Hvezda1620
Lov
Lesy, lesy zasněné,
copak se ve vás skrývá,
odbilo už poledne
a za chvíli se stmívá.
Lovec běží po stopě,
slyšet je tichý dech
Rychle skryj se na stromě
nebo pod měkký mech.
Vyvázneš,
jsi-li bystrý a silný.
Podlehneš,
je-li chytrý a mocný
ten, kdo běží za Tebou.....
„Do háje, do háje, do háje“, neodpustil si Nalim drobet okomentovat svou současnou situaci. Rychle otřel meč od krve a zasunul jej do pochvy upevněné na zádech. Nezdálo se, že by byl ještě někdo v nejbližším okolí. Přesto v tichosti vyčkal několik minut, aby se o tom přesvědčil. Zvuk nohou a hlasy lovců byly slyšet z dostatečné vzdálenosti. V trávě leželi dvě chladnoucí mrtvoly jakýchsi sedláků, kteří se nechali zlákat vidinou odměny a netušili, proti komu jdou. Jejich napůl rezavé meče a neznalost boje nemohli soupeřit s někým, jako je Nalim. Opatrným poklusem vyrazil k průsmyku. Ještě, že nemají psy, při troše štěstí toto místo nenajdou a nezjistí, kudy prchá.
Baron Namor musí pukat vzteky. Přišel o jednoho ze svých nejlepších lidí, o Leraka. V podstatě Nalim odstranil legendu špiónů. Nikdo nebyl lepší. Do dneška. Leraka znali snad ve všech přístavech. Vybaven baronovými penězi a svou krutostí si vytvořil síť zlodějů, vrahů a překupníků. Pašováním vydělávali nehorázné částky. Co bylo důležitější, Lerak měl kontakty do světa mocných. Obchodoval s jejich tajemstvími. Kdyby u toho zůstal a nechal zabíjet, namísto aby zabíjel on sám, mohl žít. Dlouho trvalo, než se rada Eliasrevu rozhodla jej odstranit. Našli Nalima a zaplatili mu aby je zbavil toho zlého svědomí. Věděl, proč to po něm chtějí. kašlali na naříkání obchodníků, které Lerak odíral kde mohl. Kašlali na protesty váženého občana Kenedza, kterému v hospodské rvačce zabil syna. To, proč jej nechali odstranit bylo mnohem osobnější. Báli se ho. Příliš věděl a příliš toho využíval. Proto teď Nalim běžel lesem a bedlivě sledoval okolí.
Někde nalevo zařehtali koně. Změnil směr běhu o něco na druhou stanu, aby se vyhnul případnému setkání. To měl teď nejméně zapotřebí. Každé zdržení znamenalo, že jej mohou dostihnout lovci s jejichž počtem si neporadí. Nebo stačí, když jeden bude mít u sebe krátký luk a dobrou mušku. Právě doběhl na kraj mýtiny. Vydal se po jejím okraji na druhou stanu, než slyšel koně. Na druhé straně něco zahlédl. Pohyboval se tam jezdec v barvách barona Namora. Navíc měl šerpu z černého a rudého hedvábí, jakou nosil Lerak. Nebylo pochyb, Ašas ho našel. Trochu to předpokládal, ale přesto se musel Ašasovi obdivovat. Sledovat na koni stopy nebylo vůbec jednoduché, ne nadarmo si jej Lerak vybral jako nástupce. Ašas, Lerakův stín. Nyní jeho nástupce. U barona se nejlépe uvede, když se mu podaří dostihnout a zabít špiónova přemožitele „A do háje,“ opět si neodpustil Nalim. „Začíná tu být nějak přelidněno.“ Ašas jej už taky zahlédl. Kůň se vzepjal a vyrazil tryskem nahoru.
......hmm nestíhám, pokračování později :-)..... asi začnu psát seriály.
Hvezda1620
13. 11. 2000
Anonyme, nemusi to byt rozvlekle a uz vubec ne na skodu, dej je fajn, ale jenom a jenom dej je docela unavujici :-)))
Jsem moc zvedava jake uvahy se Nelimovi pri tom vsem prchani a bojovani tahnou hlavou... poradne se do toho dej ;-))
Myslím, že to je dobré takové , jaké to je. Rozvleklé popisování Nalimových duševních pochodů by bylo spíš na škodu, zbrzdilo by děj.A u tohoto typu povídky je děj to hlavní, o to šlo , ne ?
Dávám typ.
Hvězdičko, ten nápad se seriálem, hmmm, stojí za to, ne ? Alespoń bychom mi čtenáři ušetřili za časopisy! :-))
Hvezda1620
09. 11. 2000
Ten Nalim je uplny MacGyver!! Takovy stredoveky MacGyver :-))
Pripada mi to moc rychle napsany, samy dej a akce, clovek se o Nalimovi vubec nic osobniho nedozvi...
Hvezda1620
09. 11. 2000
Tohle je fakt zajímavý.Pravda trochu mi něco chybí.Sám ale ani přesně nevím co.Mám jen takový pocit...
Že by konec? :-)))