Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seOpál
Výběr: Print, Elyn, Jinovata, dream, a2a2a, Lyryk
27. 01. 2005
27
2
9694
Autor
egil
Než by v ní šepot vykrokoval,
kolik je lží ke rtům,
mlčela,
dýchajíc jakoby z donucení
a nepatřičně nahlas.
Chcípne pes,
jemuž se v hlasivce vzpříčila luna,
a dáví?
A ty,
když jsem řekl Svlékni se,
v petrolejce trhni vazem plamene;
znám jedno místo
ve tmě,
kde je slunce ozubené
a měsíc srp – –
— Veď mě.
2 názory
Docvakla a dolíbila se mi až napotřetí - ještěže jsem měla chuť se snažit :)
******
kolik je lží ke rtům....
Jinovata:nejcennějsí opál je černý, s měňavým leskem, symbolizuje naději
Sn_vojáček
27. 01. 2005
S názvem nejsem schopen spojit... vybavuji si snad jen že opál má složitou kresbu. Takže nechávám bez názvu a i tak se mi velice líbí! Vidím dvě interpretace. Milostný závěr mne napadl až jako druhý :o) No... Jednak noc kosí a den jako ozubené holo vede stroj žití...a to jednak skrze řeč: která je snem a noci zkosena, zatímco přes den je ozubená, mechanická. Trhnutí vazem plamene - svlečení se... zrušení světla, slov, podvolení se srpu.
Druhá interpretace je o komunikaci muž a žena... Začátek je jako v první interpretaci jazykový, nebo spíš vnitro-vnější lidský problém. To je stejné... Liší se až simbolika stpu a slunce. Slunce je hlava - líbající - tedy ozubemá shlava - slunce. A srp je o něco níž... se vším podtětím a temnotou a zároveň je doplňkem slunce. Které se mu právě tím ozubením blíží... stejně jako se blíží srp slunci skrze měsíc. :o)