Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seReklama na Zlatý úvěr KB
Autor
Tulipanka
Reklama: půjčky domácnostem
Forma reklamy: kreslená, popř. ve stylu „A je to“, připomínající pohádku
Děj se odehrává v minulosti, postavy jsou oblečené jako sedláci z pohádky.
Muž, který má velkou rodinu a malý baráček (chalupa) na spadnutí, si všimne, že jednoho rána pracují na velkém domě naproti dělníci. Vyvěšují tabuli „for sale“. Podívá se na svou chaloupku, jak praská ve švech a pak si představí jeho rodinu v tomto velkém domě. Prohledá si kapsy a zjistí, že v nich nemá ani haléř (symbol chudoby). Přemýšlí, jak získat peníze, lítají mu hlavou vtipné myšlenky (prodat jabloň na zahradě – táhne ji v myšlenkách na trh a poté na něj jabloň spadne, komín – řeže ho pilkou, komín spadne dovnitř a všechen čoud se vyvalí z chalupy, prodat babičku – v obchodě vše za babku – manželka ho zmlátí válečkem). Kde tedy sehnat peníze? Pak ho napadne, že peníze přece může získat tak, že na konci duhy vykope poklad. Čeká tedy na duhu, běží k jejímu konci, ale tam už běží spousta lidí a když doběhne, utíká s pokladem někdo jiný. (Rok uběhne tak, že se mění roční období v přírodě). Podruhé doběhne k pokladu v době, kdy už si ho někdo vyzvedává a o poklad se porvou. Poklad stejně nezíská. Potřetí se k pokladu konečně probojuje a běží k vysněnému domu. Z toho se však už kouří, má rozsvěcená okna a cedule leží opřená o popelnici. Sedlákovi vypadne hrnec z rukou.
V tom k němu přijde živý herec, vezme ho za ruku, vtáhne ho do reality, dá mu kufřík s penězi a řekne mu:„ Sny, které se Vám nesplní ani v pohádce, nyní splníme my! Přesvědčte se! Volejte číslo... a objeví se symbol – logo reklama.