Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMatematika je královnou věd
26. 02. 2005
1
1
1184
Autor
Aery
Královnou sportů je atletika, královnou popu Madonna a královnou věd … bohužel … matematika.
Už v útlém dětství jsem tušila, že se s ní nebudu kamarádit. Zatímco knížky jsem si četla div ne ve čtyřech letech, číslice pro mě znamenaly nepřekonatelný problém. Tedy… samozřejmě, že jsem věděla, že sněhulák je osmička, dvě čárky – jedna kratší a jedna delší, co se drží za ruce – jednička a pětka má vypoulené bříško – asi hodně papala. Potíže nastaly v první třídě. Četla jsem jednu knížku za druhou, napsala jsem svou první básničku a pohádku a nemohla se zbavit zlozvyku počítat si na prstech. Například takový příklad 13-6 byl pro mě noční můrou. Vlastně ještě teď si výsledkem nejsem tak úplně jistá
„Holka, ty si snad nespočítáš ani výplatu! Musíš to zvládnout, matematika je řece královnou věd!“ nabádala mě paní učitelka.
Jenže mně byla matika ukradená.
S přechodem na druhý stupeň se situace sice trošku zlepšila, k matematice bylo více potřeba logiky, kterou naštěstí nepostrádám, ale stejně to nebylo ono.
A tak zatímco v češtině jsem bojovala za čest školy v olympiádách a soutěžích a psala slohy půlce třídy, o referátech na literaturu nemluvě, v matice jsem bojovala tak akorát o dvojku na vysvědčení.
Je snad ironií osudu, že můj současný kluk studuje na této škole v matematické třídě a že tento fejeton píšu při hodině matematiky. Jo, takový je život.
1 názor
Terpsichore
27. 02. 2005
Pěkné. Matematiku jsem měl dřív rád, ale teď......když si představím, že jsou lidé, kteří znají číslo [pí] na 100 míst, tak si připadám jako solidní ubožák. Já znám 3,14. :-)
Ha, ha, s tim se mohu plnne ztotoznit, az na tu dvojku na vysvedceni ;-). A ted jsem to vylepsil tim, ze jsem k tomu vsemu totalne zapomnel i malou nasobilku.
Ontologie vědy:
Matematika je vskutku královnou věd. nebo spíše prvotním zdrojem veškeré vědy, tím nejabstraktnějším a nejneuchopitelnějším, prvotním plánem Chrámu. Její realisací - oděním vzorců do těla - vznikla fyzika, která jest z matematiky odvozena, a adaptací byla poté stvořena chemie, pravá matka tohoto světa, z jejíhož závoje povstaly všechny další vědy. Dohromady tak matematika s fyzikou a chemií tvoří trojjedinou vědu, svrchní triádu Otce i Syna i Ducha svatého tohoto světa, pevný a neměnný řád. Korunu, Moudrost, Porozumění. ;)