Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePeříčko z plameňáka (Pro Falku)
Výběr: Print, Miroslawek, Dero
21. 11. 2000
91
33
17340
Autor
papouch
A ještě tančíš mi,
peříčko z plaměňáka,
drobounká jak drhání u mostu čajů
A ještě zvoníš mi,
zvonečku na šňůrce,
v závrati oblouku nýtů nad Ostravicí
A ještě hřeješ mne,
z Vodňan a z kaluží,
penízku s dírkou v kapsičce u srdce
A ještě hladíš mne, heboušká,
hebší než ťapičky,
kožíšek medvídkovitých
A ještě... a ještě něco:
už prosím nechoď na červenou,
frajerko zprava,
víš... teprve pondělí a mně už se stýská
Peříčko z plameňáka
peříčko z plaměňáka,
drobounká jak drhání u mostu čajů
A ještě zvoníš mi,
zvonečku na šňůrce,
v závrati oblouku nýtů nad Ostravicí
A ještě hřeješ mne,
z Vodňan a z kaluží,
penízku s dírkou v kapsičce u srdce
A ještě hladíš mne, heboušká,
hebší než ťapičky,
kožíšek medvídkovitých
A ještě... a ještě něco:
už prosím nechoď na červenou,
frajerko zprava,
víš... teprve pondělí a mně už se stýská
Peříčko z plameňáka
33 názorů
Karpatský knihomoľ
23. 11. 2016/*
Jindra Fiala
04. 10. 2016Inu, nádhera!
patricia w.
04. 01. 2015takové hloupouŠkéééé :)
Tahle básnička se mi opravdu moc líbí. Tak nějak mě chytila za srdce. :)
Jarmila Moosová Kuřitková
14. 06. 2010Rybanasuchu
13. 04. 2010Veeriiaann
12. 08. 2009
A že vraj píšeš blbosti, hneď prvá vec a aha! Pripomínaš mi Koleniča z Nespíš a nežne zapieraš... Na zjedenie, vylížem ti medík z vlasov, papoušku :D
Jerry_Shit
22. 06. 2007sestricka.slunicko1
18. 04. 2007
jsem to řádkování spravil ručně
tahle báfňjčka si to zaslouží, nezůstat rozsypaná
(jako všechna díla zmršená úžasným Velliným programátorem :-((
Ta je uplně neskutečná, jen mě štve, že je to takhle na tom řádku, ale vím, vím, chyba písmáka...no prostě *
Pišta_Hufnágl
28. 06. 2006
Pištíkůů.. ten textík z toho udělalo vellmichalovo šachování :-(
Kdysi to byla básnička
a myslím docela i povedená...
dodnes když se sem podívám, tak se mi koulejí hráchy .. :´-)
Ono před touhle báfňjí jsem tu měl asi dalších 50, ale onehdá jsem to v afektu začal mazati.... a tady jsem se zarazil....
No nic :-)
Pišta_Hufnágl
28. 06. 2006
co dodat... pohladilo, dotklo se. a ja ani netusim, kde se to v tom vzalo. jak to delas(?)
Moc pekne... prijde mi to trosku smutne- to prechazeni na cervenou.. jako by se tam skryval jeste nejaky smysl.... *!!!!!
Tak tohle je dnes první věc, na kterou jsem nahodně narazila, a co mě opravdu zaujala.. pěkné ***
Furthimwald
31. 10. 2005
šmarjá to je dááávno.... kudwa papouch, bonznu to na něj, vlezl do wohrady s plameňákama - naštěstí se ho - taky ptáka - téměř nebáli :))))
Když jsi o tom teda na tom srazíku mluvil, tak Ti to pohaním - těma ťapičkama jsi to čéče totálně zabil.
Vracím se zpátky k pokladům, abych je vložila do klubu. Jestli smím, tak je to klub přiznivců severní Moravy a Slezska. Báseň je to tuze povedená.
Toto je fakt pěkná báseň a to co tady někteří lidi píšou sou fakt kokotiny k neuvěření. rozebírat tady takový vztahy o kterých beztak hovno ví je prostě ubohost. Papouchu fandím ti :-) *tip
..... téměř po roce a půl... papoušku, jsem moc ráda, že tě znám...
Tenkrát jsem napsala:
Což není nádherné jen být? Být, stát vedle a držet za ruku, pohladit a neublížit... nechtít nic...?
Mít rád...
Jsem vděčná, že vedle tebe můžu jen tak stát a nechat se držet za ruku a nic nechtít, nikoho nechtít... ani měnit ani vlastnit ani pro sebe ani pro nic za nic... ani pro celý svět... jsi velký medvěd, trochu ulepený od medu a je s tebou legrace, ale umíš taky zařvat a já se tě umím nebát, protože ti svítí v očích od dobroty... děkuju, že ještě umíme to prosté lidské mít rád...
Ta báseň je něžná a krásná .
Jde ze srdce a je to cítit ... není co dodat
Můj upřímný t*
nikomu ...... po půlroce jsem si to po sobě přečetl
a znovu jsem se rozbrečel
víte.......
tak, teď jsem se dočetla, ale bylo by stačilo vzít a přečíst kráááásnou básničku a pak sjet po roletě až na koneček a dát Ťíp!!!! Moc krásné, škoda, že Tě nejní víc......
Mohla bych si taky vytrhnout jedno pírko?Ale jestli je moc vzácný..tak mi ho na chvilku pujčte..vrátím...a jdu si stoupnout do řady..!
:))
ju..dodatečně jsem se tu znovu objevila.
Nedejme se zKrušit,
když kdosi začne rušit
v písku ryté kruhy.
Byť připomíná dluhy.
;o) se tý gymnazistce nedivim, Dědek to nemůže posoudit :o))))))
papouchu, napsal jsi krásnou báseň a tím je vše řečeno, jenom..jenom je mi tak trochu smutno z toho, že kritiky ke Tvému dílu jsou čím dál nížeji úplně odtrženy od smyslu díla a stávájí se absolutně nesouvisejícími...
Je toho víc, co by se dalo napsat, ale nechci...
Napsal jsi to přesně tak, jak to je a jak jsi to cítil, a to je , alespoň pro mne, směrodatné...
ahoj a hezký den:-))
Krásný, něžný, no prostě.... škoda, že neumím psát. A nebo víc lituju, že to někdo nenapsal pro mě? :-)
Tip největší
Je to krasne nezne, takove veci se tu malo vidi.
Sunrise et al., ja mel dojem za je to recese... A ono asi ne :-( Nevadi :-)
Papouch tá báseň je prenádherná! :o)))) Netušila som v Tebe... Toľko nehy! Krása. Kochám sa!
inu papousku cist hadky mne prestal bavit tak v polovine ja zas pochvalim jen a jen basnicku, ja nemam poezii nijak v lasce ale tahle "blbustka" me nadchla!
Vnímám první část Břízovy reakce za obecně pravdivou, která se tudíž zdaleka nevztahuje jen na pana Krušinského, ale i na nás, kteří reagujeme tady i jinde. Mám na mysli věty: "To Sunrise:
Kdo jste, že ostatním lidem vnucujete vlastní názory bez znalosti reality? Proč si nedáte práci se zjišťováním faktů a místo toho plácnete do vody svůj "dojem"? Snad jen abyste ostatní "ohromil" vyhraněným názorem? "
Můžu se teda vyjádřit pouze obecně k tomu, co se netýká jen zde zainteresovaných: láska typu - "žiju JEN pro tebe" je láska, z který mě běhá mráz po zádech, láska, která mě "miluje jako dosud NIKOHO" je láska husí kůže a břemenem, který se časem ukáže velmi lehkým... Takovou lásku bych nechtěl nikdy a nikomu dávat a chápu každého, kdo jí nechce být obdarován.
Vážený pane Krušinský,
Řekl bych, že důvodem k zveřejnění této soukromé zprávy bylo ukázat na Papoucha veřejně prstem: "To je on, ten parchant!" a to se mi hrubě nelíbí!!! Nehledě na to, že jste porušil jeho anonymitu zveřejněním jeho příjmení. Podle mě to je neetické a nelíbí se mi to. Co je pravda a co ne z nás ví asi jenom Papoušek. Jak jsem jej poznal já, je to člověk upřímný a já mu věřím. Čili nevěřím vám. Možná dělám chybu, ale nikdo není neomylný. Toť vše, co jsem k tomuto politováníhodnému excesu chtěl dodat.
S úctou Violator
P.S. To Bříza: fakta týkající se této věci znám bohužel až příliš dobře a dojem z nich je opravdu skličující... a vy jste Bůh nebo Papouchovo druhé já??? pche...
To Falka: Smyslem příspěvku nebylo nikomu ublížit - takové jednání je mi zcela cizí... to jste zde opravdu dokázal!!! pche...
Bříza a JiKo... dík
Miroslawek
24. 11. 2000
.......jenom kroutím hlavou, co všechno je možný. To sou vejcy...
Jinak .. Print - 100%.
Dále už dosti o tom. Nechte ho plavat plýýýz :-)
hele,papouchu vona se do tebe zamilovala nějaká gymnazistka a ty jí nechceš, co?! Bhuéhehééé ty holky son fakt děsný, někdy...Blehehehehééé...kam dala voči...bhept))) ..............Sunrise: jetli si nervózní tak si dej čípek:-)
(Ne)vážený pane Poušek,
ubližovat lidem, kteří vás mají rádi, není dvakrát pozitivním charakterovým rysem... Po vašem výplodu "Vlastička" jste nyní zasadil další ránu citlivé duši, která (bez nadsázky) žije JEN PRO VÁS! Je ovšem otázkou, do jaké míry jste schopen si tento fakt uvědomit.
Z předchozího textu je vám (doufám...) jasné, kdo jsem - resp. jaký byl (a v jiné rovině dosud je) můj vztah k V.T. Zkrátka se již nemohu dívat, jak ve své egocentrické zabedněnosti doslova NIČÍTE bytost, která vás upřímně MILUJE jako dosud NIKOHO!!! Zkuste se nad sebou trochu zamyslet a uvědomit si, že všechno dobré i ZLÉ, co v životě uděláte/napácháte, se nakonec vždy vrací ke svému původci...
Martin Krušinský
sunrise@iol.cz
http://web.iol.cz/sunrise/index.html
Sunrise: bojím se, že jsi na základě špatných údajů došel ke špatným závěrům...
BTW: proč osobní nechuti řešíš tady?
No to je síla. Proboha, kdo je Sunrise? Škoda, že nepřidal telefénní číslo ;-)))
Miroslawek
23. 11. 2000
proším proším kdo mě naučí taky takhle pšáti?
*
mamííí nebuď sprostá kolikrát Ti to mam říkat! víš že to Falka nemá ráda :-))
Panebože, kdo je Sunrise, proč má tak krásný nick a proč vlastní slova, která se skládají do tak podivných, ostrých a záštiplných obrazců... Seberte mu slova, aby s nimi nemohl takhle nakládat, nebo ho to naučte, ať neubližuje...
Já bych toho sunrise nebral až tak vážně. Připadá mi
to spíš jako zavrženíhodná, promyšlená reklama na vlastní
www stránku. Myslel bych, zcela ignorovat.
To Sunrise:
Kdo jste, že ostatním lidem vnucujete vlastní názory bez znalosti reality? Proč si nedáte práci se zjišťováním faktů a místo toho plácnete do vody svůj "dojem"? Snad jen abyste ostatní "ohromil" vyhraněným názorem? Pokud doporučujete Papouchovi, aby se nad sebou zamyslel, doporučím Vám - myslete pečlivěji. Pak snad nebudete krom jiného ani zneužívat kategorie vyhraněné pro vážnou literární kritiku k osobním vzkazům.
Taky ja se pripojim k vyzve o peclivejsi premysleni. Vyzyvam vsechny ty, kteri nevidi bolest a beznadej v tech par radcich se zlutym pozadim. Myslim, ze i kdyz nikdo z nas nezna "prave pozadi" teto kritiky, jedna se zcela urcite o kritiku vaznou a proto je zarazena spravne. Je to reakce na dilo, urcena predevsim autorovi, proto veskere vase vylevy a pocity z teto kritiky jsou "irelevantni". Nechal bych na papouchovi samotnem, aby posoudil, co si s kritiky odnese. A co se tyka pozadavku o vetsi "literarnost" kritiky, to uz povazuju jen za neprilis vydareny zert.
(P.S. Jen aby znovu nedoslo k nedorozumeni, neznam ani sunrise, ani papoucha, ani falku. Jen me obcas zarazi, jak se dokazeme semknout k utoku proti nekomu, o kom nic nevime.)☼
to OS: Domnívám se, že pravdu máš jen částečně. Pokud autor "kritiky" svůj text zveřejnil (což nemusel), neměl by se divit tomu, že čtenáři reagují. Vzhledem k tomu, což je evidentní z vyjádření zúčastněných, ani autor NEMÁ k dispozici autentické informace, a přesto dělá závěry, je na místě na tuto logickou nesrovnalost upozornit. Pokud navíc užívá nálepky typu "...vaší egocentrické zabedněnosti ...", je to on, kdo spouští hledí. Nejsem z těch, kteří by necítili pisatelovu bolest - respektuji ji. Stavím se však proti zkratkovitým závěrům a úvahám - byť z lidského hlediska pochopitelným a omluvitelným.
(P.S. nemyslím, že je útok veden proti osobě - spíše si myslím - proti způsobu chování.... osobně Sunrise taky neznám a nic proti němu nemám - třeba je to príma chlap... podle pár řádek soudit člověka je blbost - v tom máš naprostou pravdu...)
To O.S.to6 - DĚKUJI... V záplavě kategorických "odesílatelů do různých míst" jsi snad jediný člověk, který dokáže vidět věci tak, jak doopravdy jsou...
To Falka: Smyslem příspěvku nebylo nikomu ublížit - takové jednání je mi zcela cizí... Právě naopak! Jak jsem již napsal - nemohu snést, když někdo ubližuje člověku, který si to vůbec nezaslouží.
To Bříza: fakta týkající se této věci znám bohužel až příliš dobře a dojem z nich je opravdu skličující...
Ad "reklama na site" :-))))) - Bože, co jsem jen komu... Zřejmě platí ono známé "..podle sebe soudím Tebe..". URL svého webu považuji za nedílnou součást PODPISU(!), stejně jako e-mailovou adresu. Kvůli reklamě to nedělám, neb žádnou nepotřebuji :-)) - na návštěvnost stránek si nemohu stěžovat a žádné placené "bannery" na nich nemám, jde o ryze nekomerční web.
TO ALL - omlouvám se za narušení zdejší atmosféry... Jak správně podotkl(a) O.S.to6, šlo o osobní vzkaz autorovi - nikoliv o literární kritiku. Důvody, pro které jsem nepoužil check "soukromě", zde však již ventilovat nehodlám - mám pocit, že vše podstatné bylo vyřčeno/napsáno a je načase tuto polemiku ukončit. Musím sebekriticky uznat, že není vhodné dělat z této stránky diskusní fórum o čemkoliv, co se netýká POUZE A JEN literární tvorby p. Pouška.
Martin Krušinský
sunrise@iol.cz
/* URL autocensored :-) */
Hmmm označení odsouzení a to veřejné ovšem bez argumentů a ještě takovou formou, že nemusí být jasné ani adresátovi o co go.
PS: být milován a nemilovat není zločin, ale nevidím do toho.
Koukám,že jsou letos v kurzu staří pardálové, má to jednu nevýhodu, tohle si šeredně vodsereme....:o)
To jsou bláznivé vánoce....:o)Přes vědomí toho ,že to ve zdraví nepřežijeme, jásám, juchám a řvu...jupeeeeeeeee!
papouškuuuu!!
to je nádhera! ... umíš to všechno moooc šikovně dát do slov... TIP jak Sýkorův most!!!:o)
JET: ??? cože si to??? auuu, řveš mi do ucha...:o))
Přidávám se k všeobecnému nadšení, je to skvělé! Samozřejmě ještě jeden TIP do sbírky.
Prosím, prosím... proč všichni předbíháte a ... a... berete mi dech... já přece.. Žádný FALKOUCH!!! Falka a Papouch, dva lidé, dva, kteří k sobě mají blízko, dva!!! Ne JEDEN! Proč všichni hledáte něco jiného? Což není nádherné jen být? Být, stát vedle a držet za ruku, pohladit a neublížit... nechtít nic...?
Mít rád...
tak, tak :-))) lidinky, vidíte toho víc, než ve skutečnosti je
žádnej falkouch není, Míwo
no ale přesto: díky všem :-)
Miroslawek
22. 11. 2000
A co takhle papuchalka, ta přece existuje, za tu mě nemůžete tahat za zobák :c)))
Pappy... tohle nejni blbůst ;-)))
Moooc pjekné a roztomiloučké... mňam.
PÍP (c) Papouch ;-)))
Teda Papoušku...takhle nádherně načechranýho jsem tě snad ještě neviděl!!!!
Skvělý!!!
*!
Vzpomínkám nebrání
po hvězdách brouzdání -
však proplétaný prstoklad
už po dotecích cítí hlad
:c) (q:
já zase říkam ..nejezdi jako blázen a je mi to........ale tohle se papouchu moc povedlo ...aby Ti teď samou pýchou neopadalo peří,radši už jdu....
Teda - to je podzimní nadělení .... nejprv Zazoonek, teďka Papouch, předtim Dědouch ... začínám mít podezření.... hele, že vy vlastně nejste "Básníci ...." ;c)
/ááááá !!! sorrýýý - nebite měééé - já taky nééé - já to tak nemyslééél... :c)/
- anebo teď mě napadá - že by to právě básnící BYLI ?!?!?
Miroslawek
21. 11. 2000
Opravdu dobré, je v tom pravdivý prožitek, zdá se mi, že to zkrátka není vymyšlené. Přidávám tip na hromadu jiných tipů.
roztomilé, vskutku dobrá nálada i práce. Sem tam se objeví i cool spojení. Myslím že Falka si tohle přinejmenším zaslouží :-)
Falka: pripadas mi jako papouchova muza :))
Ale dobry, moc se mi to libi, papousku, davam tip :) (ale jako blbost mi to nepripada)