Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seRozsvíceno!
23. 11. 2000
1
0
2261
Autor
zámek
v čistém
stačí uvidět bod
najít si myšlenku
a povstat v ní
se slovy
beze slov
ustoupit
a
nechtít
ve větách
ve rčeních
ve ...(všem?)
zastínit dosavadní
zabloudit v samolibém
zazdít úctu
neb
zkomolit
tak nějak
smrtí zní
nevím, jestli si rozumíme... provokuje myšlení, aby nepřestávalo pracovat, dokud nenalezne obsah, se kterým bude spokojeno...
Merle: - ) ... víš a to je právě to !!
Silly: o ) ... rozumíme si .. viš, teď jsem si to ujasnil:-) ... chci psát jednoduše ... nechci stavět mezi sebe a čtenáře zbytečné překážky. Tady u tohoto díla cítím otazník. Absurdita ? Strohost ? Trochu se mi to vymklo .. ale myš- lenka .. to je právě o tom hledání (Merle je tak špetkou můj člověk) .. určitě ale neni řeč o nechuti, aroganci či opovržení .. je to daný tím, kde člověk zrovna je : o ))
Lyriku, mně se to nezdá jako beztvará absurdita. Ano, na první pohled báseň vypadá jako strom, kterému před zimou ořezali větve.
Jen s časem vystoupí světlešedé obrysy koruny...
(Z:) Dál za obrysy jsem se zatím nedostala, nedokážu přesně popsat to, co v nich cítím, ale ta hádanka mě dál spolehlivě provokuje :-)
.. teď mi to připadá tak, že na nic jiného než provokaci si to troufnout nemůže .. alespoň ve spojení s životem autora ..
Věřím čemusi na pozadí, úsilí o myšlenku, ale neadresnost, nejistota bezkonkrétních kulis a bez okrášlení vytváří jen beztvarou absurditu. Co naplat absurdita v Havlově stylu je nosná a moderní, škoda..
.. vím, že jisté ryzejší propojení mi ještě chybí. Ale vždycky, když chci zůstat o samotě, projevím se ve většině případů takhle.
.. _JiKo_: nevsadil (není to můj styl)
.. jinak .. moc vám všem děkuju !!
"najít si myšlenku
a povstat v ní"
na mě působí jako dost hluboký obrat, dá se v něm leccos skrýt
mám už jen pár minut, ještě se vrátím :-)