Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seHrubo
Výběr: Print, Fouckault, Elyn, prenatal
14. 03. 2005
12
0
6230
Autor
Bix
Hrubo
som ako mačka
odporná škriekajúca samica
ktorá netúži vrhnúť potomstvo
ale jačať pod balkónmi
jemne zhrubnuté
zákony prírody
ktorá sa má narodiť
vuuuuu
mocno i wprost i bardzo jaskrawie. Podziwiam moc tak napisac - ostro dla siebie tez...
Aššurballit
16. 03. 2005
Aššurbalit: V poslednom čase som sa takýmto telesnejším náznakom dosť vyhýbala, ale kedysi som toho mala plno :o) (viď rok 2002, napr.)
Aššurballit
15. 03. 2005
Vzpomněl jsem si na deníky Sylvie Plathové, kde vyjadřovala strach z mateřství podobně expresivně, i když to je samozřejmě jen jeden z možných významů..:)
V další rovině to vidím jako jakési životní motto bezcílnosti...
Naproti tomu se mi poslední verš jeví jako katarze, smíření
_____
*Pozn.: u podobných básní nabývá na důležitosti zásada a priori nesměšovat lyrický subjekt a autora...:)
***
egil: Ďakujem. Ide snáď pod hrubými nánosmi aj o to, o čom hovoríš.
Cieľ vidím práve v tom poslednom verši, ktorý uteká z celej básne a je asi "najdrzejším" momentom celej básne.
Lyrický subjekt - áno. Ale autor, úbožiak, nemá toto rozlíšenie v sebe veľmi zakódované, aj keď báseň nie je mnou, je sama sebou.
Aššurballit
14. 03. 2005
Tu nejde o to zvukove, proste logicky, vlastne logicky pre moje pocity mi to tam nejde... :-)
maia: Ďakujem za podnet. Je to asi taký zjemňujúci moment tých hrubých nánosov :o)