Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDívám se na tebe a tluče mi srdce....
04. 12. 2000
13
3
5929
Autor
pampelin
Pohledy zpod víček
a kradmé úsměvy
Váhavě problesknou
Nejistě zmizí
Poslové bez cíle?
Vyslanci náhody?
Anebo přece jen
nejsme si cizí.....?
3 názory
to tě asi čeká pořádná dřina... to nebude jen tady u toho jednoho dílka :o)
po pádu a znovuzrození písmáka asi překopáno podruhý... nebo to tak nahromadě má být?
Pohledy zpod víček a kradmé úsměvy Váhavě problesknou Nejistě zmizí....
Poslové bez cíle? Vyslanci náhody? Anebo přece jen
nejsme si cizí.....?
...mně se zdá, že se to dost rýmuje, jen je to na dva řádky moc roztáhlý, no...a taky se nějak musí oddělit ty myšlenky, takže to pak vypadá nerýmovaně.
:o)) *
Básnička mě zaujala ale co mě zaujalo ještě víc byla reakce Dědouchova!!!:o)))
Co dělat? Rým je tam jen jeden,ale má to rytmus. Navrhuji kompromisní kategorii Miniatura :-)
Pavel Daneš:Báseň-to je Socha.Sochař má k disposici dláto,kámen a cit pro tvar.Básník používá slov jako dláta,jímž tesá do zkamenělého okamžiku.
A má-li talent,dostane tip.:-))
Báseň jsem napsal,protože si o to onen okamžik řekl.
zolli, tak to budeme dva , kdo to nechá někomu erudovanějšímu ale ten utajený rým mě tam úplně fascinuje...
Jinak je to moc hezky napsaný pocit takového ještě nevědění...
Prostě, já si TIPnu...
velmi hezké a milé, fakt je to takový ranně probouzivý, tak napůl :-) líbí
Zolli: nechci být hnidopich, ale veršovat se dá i bez rýmů... básně jsou fšecky veršované, akorát některé sou nachlazené a zrýbovadé, jiné jsou nezrýmované (Ať žije Walt Whitman!!). Próza je většinou neveršovaná... :o)=
Tož bohemisti a literární teoretikové, do mě a jen houšť a vječí kapky!!! :-)))
Regisi tož já se přikláním k tvojí teorii.
Jinak je to básnička taková....jemná?
Jde o starý problém záměny veršované/neveršované za rýmované verše a volné verše.
Není-li to dnes zatím nejlepší záležitost .. /alespoň z mého pohledu/. Parádička, paráda ..
Regis ano, ale to se dostavame do diskuse, ze tady je jiz od Oldy nepresne zadana, kategorie, protoze mas samozdrejme pravdu, ale ja jsem uz dlouhe mesice tuhle kategorii brala spise jako lyrycké rýmovane..vzhledem k tomu ze tu mame kategorii lyricke veršované i lyrycke nevěršované, což je do jisté míry pitomost, možna by stálo za to, to nějak lépe ujasnit, neb jsem se jiz i jinde shledala, ze nekdo na to z autoru jiz v nektere z kritik poukazoval a pravem...
Pavel_Daneš
04. 12. 2000
Veršované? No když to říkáš... já nejsem odbornik..ale já bych to raději dala do neveršovaných. Protože jsem tam našla jen jeden rým a to takový..no utajený. Ale schválně si počkám co na to někdo erudovanější.