Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zas jednou o reklamě...

15. 04. 2005
1
0
1939
Autor
Zbyhoň

Variace na překlasické téma :o)

   Reklamám lze nactiutrhat sterým způsobem a vždy na tom něco bude. Něco je však nutno jim přiznat. Je-li to v souladu s marketingovou strategií, dokáže reklama coby orákulum poučit národ o věcech zjevných i skrytých. Tak například: Co si představíte pod slovem „bacil“? Ano, to je takovej ten malej zelenej zubatej hajzlík, na kterého platí čaj s citrónem. Ale co takhle „bakterie“? Ještě donedávna to bylo to samé co bacil, jenže časy se mění. Dnes už všichni víme, že jsou taky „hodné“ bakterie, které nezbytně potřebujeme, utíkejte si koupit ten jogurt.

   Ovšem implikuje to drobné každodenní paradoxy. Zkuste třeba po vaší záchodové míse rozlít jeden řádně uleželý Actimel. Pak musíte fandit, aby hodné bakterie daly těm potvorám zeleným na budku. Jenže kde se tam vlastně ti zlí bacili vzali, když do mísy putují jen a jen vaše produkty skrznaskrz prolezlé hodnými bakteriemi?

   Někdy reklama projevuje obdivuhodný obchodní čich. Opravdu důkladný kalibr běží po večerech v teleshoppingu: „Nejúspěšnější hudební novinka v historii! Vychází již pozítří!“

   Teleshopping, to je vůbec studnice moudrosti. Se zatajeným dechem sledujete plešatého démona Horsta Fuchse. Cože? On na to auto skutečně vystřelil ze vzduchovky? Na svůj absolutní vrchol svého soukromého žebříčku kladu nabídku CosmoDiscu. Co to je? To se nikdo neobtěžuje vysvětlit, prostě se to jenom nasadí na záda a je po bolesti.

   Výjimečným poker-facem se vyznačuje Béďa Trávníčků. Letos už ho opravdu musím obdivovat. Už od nového roku prohlašoval, že letos už se rozhodně kolo štěstí prodlužovat nebude. A bum ho! Stále si můžete vesele zatočit.

   A vůbec, reklama má nespornou sociální funkci. Umí najít konejšivý výraz prakticky pro cokoli. Taky vám někdy vrtalo hlavou, co je to ta epidermis, jak ji prý teď máme pořád narušenou? Prosím, dá se to říci i jinak: „Slečno, máte plnou držku beďarů...“


Každopádně doživotní nevermore udělujeme reklamám...

Vaud
23. 04. 2005
Dát tip
Já bych se reklam nevzdával a někdy bych to chtěl taky zkusit. Právě proto, že se o nich píše tolik. Taky jsem pár reklam a sloganů vymýšlel, což je dost švanda a něco mi otisknuli i v Marketing a Media, což je časopis o reklamách... Reklama je fenomén, kterého bych se nepouštěl.

Zbyhoň
22. 04. 2005
Dát tip
Oo, děkuji, ale netřeba to hrotit, já to dílko taky nepovažuju za nějak převratné, jen se mi nasbíralo dalších pár případů dementních reklam, na které je záhodno upozorňovat. Nic nového se v tom asi už vymyslet nedá a chápu, že se to někomu kvůli ohranosti nelíbí. A nestěžuju si, taktéž často a s oblibou někoho setřu za ohranost :o)))

Vaud
19. 04. 2005
Dát tip
Zbyhoni - Tvoje dílko má nespravedlivě málo tipů! Ohraný téma, ale dobře napsaný, což je lepší než originální nečtivost! Fejeton je tisickrát jiný pohled na totéž. Dovoluji si se soukmenovci levofejetonisty nesouhlasit!

Vaud
16. 04. 2005
Dát tip
Výborně! Hlavně jsem si nevšimnul reklamního rozdílu mezi bacilem a baktérií! *

Dobrej konec. Ale jinak už je tohle téma strašně ohraný, takže mě to začíná poněkud nudit. I když je to dobře napsané.

Zkus něco jinýho. Máš na to!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru