Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sestojany na cigarety v samoobsluze
Autor
smokrew_b8ie
Jenom kečup
Krabice, držáky na cigarety nad pokladnou, popsané reklamou s bezvýznamným varováním, v samoobsluze, v tomhle zaplivaném městě, jsou narvané k prasknutí.
Blonďatá prodavačka, pani vedoucí, s dvěma obličeji, jeden si maluje, druhý ji zůstává a oba stejně ztrápené a utahané, to rtěnka nezakryje.
Na sobě oranžový obleček, nevšímá si mě, rve už beztak plné stojany na cigarety dalšími, na které nemám, a je jich moc, a vytahuje další, a zas a zas.
Je hrozně důležitá, tahle pani vedoucí. Nechá mě stát u pultíku, kde se vrací lahve, přešlapuju, a nic, pak zkouším hopsat, to už jí je asi trapné, takže zabralo. S protaženým obličejem, nechápe kdo před ní stojí, nechápe, nezná. Ví tak možná co si, u ni v obchodě, kupuju. Taky úhel pohledu. Protahuje obličej, bez výrazu s rtěnkou, dává mi dvacku –no ani to nebolelo-„děkuju“. Já taky. A je něco po sedmé ráno a najednou mám na chleba. Vím, jsou i jiné tvarohovější obličeje, znuděnější, lesklejší i šedivější. A všechny někam jdou a je jich moc, jsou si tolik podobné….
Místo chleba si kupuju stejně raději Plzeň, očí si už lépe nevšímat, paní vedoucí, „všechno?“. Jo, všechno. A napadá mě, že asi pokora bude ta jediná opravdu důležitá vlastnost a hledej šmudlo, dá to sakra práci, taková pokora není jen tak. Očí v oranžovém oblečku si nevšímám. Sedám si před obchod s kapucí na hlavě,… „pss-T“ a věci dávají zase na chvíli smysl.
A jsou i jiné tvarohovější obličeje hey
A nemusíš přece pořád tolik křičet
Stejně tě neslyší
Stejně tak zbytečné taky věci rozbíjet hey
Ser na pózy a di do hola
Doktor Kunz není zas tak malý jak se o něm vykládá
Šlehni si to embryo hey co už
Stejně každý jednou sklopí uši a stáhne ocas
Léta piju jenom kečup
Ser na pózy a di do hola
Nebo si kruť hlavou
Přemýšlej nebo hlavně nezačni přemýšlet
Svět je placka
Hvězdy jenom svítidla na nebeské báni
Ty se modli
Ty pracuj
Ty ochraňuj
Středověk z boží vůle mafie
Na tohle se už nehraje
A sou i jiné tvarohovější obličeje hey
A víc piv doktora Kunze
Je sice žid a homosexuál ale od ostatních se liší
Ale od ostatních se liší akorát tím že nevidí svou tvář
Tak si zvedni tu ruku
Výš ještě výš
Ser na pózy di do hola
Didoprdele óó sem celkem polichocena
Ó obklopeni kalkulačkou tou neskutečnou blbostí
A nečum a skoč si hey
Matika je akorát k zabíjení
Už léta piju jenom kečup
Čas jít