Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seŘeka
Výběr: Lyryk
10. 12. 2000
3
0
1389
Autor
Irmoška
Závidím řece
že si klidně odplouvá časem
že zasahuje do lidských životů
a nikdo nezasahuje do jejího
Nikdy nepocítí hořkost slz
které do ní napadaly
Odnáší je do moře
přes cizí země - pryč
od kruté pravdy
Irmoška: promiň, už nebudu ničit svým cynismem...
Nemůžu s pomoci, ale ten kontrast tvého poetična a Cavaleryho reality je mi k smíchu (přestože realita sama je k pláči). Smích je moje největší bohatství a já si ho vzít nenechám (znáš text písničky Mravenec od Voskovce a Wericha?)
Miroslawek
14. 12. 2000
děkuji za tvé !působivé! řádky.....namám k tobě slov, ale je pravda, že jsem se nad tímto problémem také pozastavila..jak píšeš...ryby se budou dusit sračkami...a my se udusíme taky, pokud s tím něco neuděláme. Jenže tomuhle jsem se chtěla v této básni vyhnout..Neřeším ekologickou katastrofu, ale své nitro!!!!!!!!!!!!!
Lyryk: vím, že do života řeky zasahujeme a nejen přehradami....jsem si toho až moc dobře vědoma
Merle: já z Cavalery vysmátá vůbec nejsem, protože má bohužel pravdu, což je mi značně nepříjemné..
Jasně Miroslawku, já už se na to dívám z poněkud jiného úhlu, asi stárnu .. :-))
Irmoško, radši se směj a ty očíčka nech zavřený, ono je to tak přinejmenším příjemnější a když je otevřeš, tak s tím pramálo zmůžeš ..
Realista ....hm, asi jo ... myslím, že romantika je krásná, ale rozplývat se nad řekou, do které se bojím vlézt, abych něco nechytil? .. myslím, že je čas otevřít oči a né se oddávat falešným snům a iluzým .. nechat se vést blázny a snílky ... joo řeka je krásná a ty český zvlášť, ale ještě že v ní nemusím žít, tak aspoň zavřu oči a budu snít se zacpaným nosem nad smradlavou stokou a psát verše, jak se mi to líbí .. lidičky usmívejte se a nechte hřát svá srdéčka, zatímco ryby se budou dusit sračkami, co jim ze své romantiky do příbytků pod oblázky s pozdravem a šplouchnutím nad básní pošlete .. ... bla bla bla bla ... asi jsem fakt ustřelil, ale co když ne?
mé romantické duši se báseň líbí, a má "nekromanrikcá" je zase vysmátá z Cavalery :-))))
A jéje... zase jeden aktivista...
Všechno je to pravda, ale ta metlafóra je NÁDHERNÁ! A když na chvíli odhlédneš od těch sraček všedního dne...
TIPík a nejoblíbenější... fuj to je dlouhé slovo ;-)
Cavalera zlom tušku a přestaň psát básně:-))))
de vo ten proud řeka jako taková je nepodstatná
:-)))) Lidičky díky, alespoň trochu rozruchu do zasněných hlaviček:-)))
Jiko: tužkou nepíšu, ostatně ani nechápu souvislost mezi psaním "básní" (mých) a mým komentářem zde:-))
Ale .. ale nic:)))
Nestačím se divit, kam až může vést romantismus ... závidíš řece? .. co jí závidíš? všechen ten hnus co do ní člověk vylévá? .. hnusnou špinavou vodu a mrtvý ryby? .. nikdo nezasahuje do jejího života? až na ty tisíce přehrad, miliony odpadních rour z měst a chemiček ... a slzy? Jediný, kdo tady má právo ronit slzy, je ta řeka ...