Vyznat se
především sám a v sobě
a ke druhým pak
patřit s jednou tváří
Tou pravou..
Moc hezké. Líbí. TIP
začátek a konec, ten je dobrý - ten prostředek... musím souhlasit s Mirem... veršové přesahy, inverze... jaksi neplní účel, pro který byly lidstvem stvořeny... je to našroubované, nepříjemné... dokonce se to nedá považovat ani za estetiku hnusu (kterou mám ale vcelku ráda:-) )... Ten prostředek, nepsal robot, že ne...
to je krása! celý.. prostě krása ... hrozně se mi líbí všechny ty slova a jak je to poskládaný... dohromady to tvoří výjimečný celek *
Mám z textu víceméně opačný dojem než Witch. Spoléhání na přívlastky, vesměs petrifikovaná slovní spojení, necitlivý slovosled (nic proti inverzím, ale takhle ne)... a asi nejhorší je nedostatek skutečné, tj. vlastní imaginace... místy mi to až připomíná vybarvené omalovánky. Text je upovídaný, nařasený... ale neskrývá pro mne nic, co by bylo potřeba byť jen trochu poodhalit.
Miroslawek - díky. Co je to petrifikovaná? A inverze?
S těmi imaginacemi bych možná nesouhlasil - tedy ano, pokud bych věděl, že jsi pochopil mé obrazy tak, jak jsem je myslel já a přišly ty vágní nebo omšelé.
Carodej: dožeň si vzdělání sám a zalistuj ve slovníku ;o))) A... ehmmm... vážně je nutné pochopit "tvé" obrazy, tak jak jsi je myslel?
No, neříkám, že je to nutné, ale pokud říkáš, že se tam neskrývá nic (pro tebe) co je třeba poodhalit a já jsem tam tam přitom "zahaloval", tak buď jsi to křišťálově pochopil a mé obrazy jsou pro tebe příliš průhledné (a tudíž jsem je stvořil příliš jednoduše) no a nebo je to jinak, než se zdá...
Tohle není snaha o výmluvu, to je snaha o to, odnést si z kritiky nějaká konkrétna do budoucna.
hlavně by ty obrazy musely být trochu původnější, takhle dosadím za proměnné a rovnice mi vyjde dřív, než dočtu... a tudíž mne to i pocitově míjí, nudím se... ale nezaplatil jsem si lístek, tak si nestěžuju...
Prý se to takhle nemá hodnotit (říkal Egil)...ale...myšlenka fajn, zpracování pokulhává.
Miroslawek - já jsem docela rád za tvou kritiku, hlavně když je co nejkonkrétnější. To, o čem mluvíš se u mne objevuje hlavně u básní, které nejsou zcela...jak to říct... spontánní? Jakmile mne něco vyruší z původního nápadu (píšu přímo do Písmáka, třeba v práci a to je hned), tak pak to začnu moc "stavět" a je to blbý..
Jestli budeš mít čas...no, spíš, jestli budeš mít hlavně chuť, tak se mnou trochu prober:) A vezmi kámoše Kritiky, díky:)
mně se to líbí moc...až ta poslední věta, mi Despi připadá zbytečná...je to něco, co každý cítí - krom toho je to v názvu a "dotlouct" to tam takhle polopatě mi kazí celkový dojem...jinak je to ode mě ale na t*
Ono působí poměrně nesourodě to propojení dvou jazykových stylů, alespoň já to tam vnímám... a ruší to celkový dojem...
Mně se to moc líbí.....a naprosto souhlasím....jsme sobělháři...tip
.......trošku učitelský, ale myšlence tleskám.........
T. Probeoušovi se to líbí.
Jen nesvalovat viny
a vědět víc než málo
o neprobánosti
svých temnostran
a ctností
......TIP!!!