Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePyramida
15. 12. 2000
5
0
3994
Autor
Sadaf
Život je jak pyramida
kde vrchol leží v půlce
z jedné strany kolíbka
z druhé - rakev pro umrlce...
některé obrazy mě míjí...
...jak rád bych do nich uměl nahlédnout...
ššššššššššš
duny a písek
Myslim, ze jsem to pochopila jako Jiko. Nevim, co dodat, ale ma to fylosofickou hloubku. Je to zajimava myslenka. Trochu desiva. Dost dobre ani nedovedu vysvetlit proc. Na tve citlive texty dost tezke. Nepoznavam te v tom. No, mozna ma kazdy z nas svetle chvilky..))) TIP
K filosoficke debate se nepridavam, me se to libi, Sadafe, diky, zes to sem dal. Jen mi to prijde strasne smutny...,Sadafe, zivot neni jen jedna moznost. Porad mi, clovece, co Te rozveseli-z toho, nac muzes dosahnout...Citim to s Tebou, ale zivot fakt neni jen o jedne moznosti.Tip, muj mily basniku, tipik.
Jen k tem pyramidam me jeste napadlo:a-Mayove nebo kdo na vrcholku pyramidy poradali krvave obeti, lidske, treba dojit az na vrchol, tam si o tom nerozhodujes sam...A pak, kdyz by se pyramida takhle rozpulila, vypadala by trochu jako vanocni stromecek...
Furt sem lezu to číst a pořád mě nenapadá co k tomu podotknout ... mám jen pocit, takovej divně neurčitej pocit ... nedokážu ho pojmenovat ... snad možná ... jakej je rozdíl mezi kolébkou a rakví? V obojím člověk leží jak vůl a Ti druzí si s ním dělají co chtějí ... v tej kolíbce může aspoň řvát, když s ním melou už moc ..asi by se našly i jiný rozdíly:-)) ... pyramida .. to je absurdní ... vrchol v půlce .. jo to je tak typický pro člověka .. napadá mě kontrast egyptských pyramid x potravinová pyramida x evoluční pyramidě (stromu) .. možná je v tom nejvíce té lidské marnivosti .. honby za něčím .. absurdita a odloučení moderní civilizace od samotné Země .. Necelá dvacka slov a takhle jsem řepu už dlouho zamotanou neměl .. počkám co na to druzí, třeba mě inspirují .. zatím si jen TIPnu.
Tak teď nevím, jestli mám spíš číst tvoji báseň a nebo reakci Cavalery, obojí má dost co říct. Už jsem to pochopil - je to něco jako téma do slohovky ( a to jsem žádnou už 10 let nepsal :-) )
No já bych jen řekla, že ten vrchol asi neni v půlce. Respektive jestli jo, tak je ten vrchol posuvný, podle toho kdy se překullíme do tý rakve. Zpátky do kolíbky už to nejde. Respektive možná bychom mohli ztotožnit kolébku s rakví. Cavalera přece řekl, že je si to dost podobné.
Hlavně si ale nemůžeme vybrat, na kterou stranu se skulíme. A hlavně pyramida má čtyři strany, na který se můžme skulit. No asi to neni jednoduchý.
Cavalero pomohlo ti to v pátrání? :-)
zbytečně dobrá básnička Sadáfe...
k filosofický debatě nemám co dodat :-)
Albi: Já nevím, jde o to, co pokládáš za vrchol života: pokud jde o produktivitu, tak ta je asi opravdu někde uprostřed od třiceti do padesáti, ale není svět dětí bohatší o otevřenost a čistotu a svět staříků o bohatší o zkušenosti, vzpomínky a nadhled? Nemyslím si, že by některé životní období bylo hodnotnější než jiné, jde o způsob a intenzitu prožívání. Ale asi mi to moc kecá, uvidím, až mi bude sedmdesát... co sedmdesát, padesát... co padesát, třicet... ;-)
Hermite, nečekej, že potom uvidíš o moc víc. Mluvím ze zkušenosti - v lednu mi bude šedesát.
Já jsem tu básničku nepitval, tou hloubkou jem myslel spíš to, jak vybízí k přemýšlení o životě, ne zrovna o té pyramidě.
Albi: Skláním se před tvým věkem a už pokorně mlčím se sklopenými krovkami a víčky ... ;-)
K vrcholu se šplháme celej život, a když jsme nahoře, zemřeme a rázem jsme zase někde dole.
Hermite, to já se skláním před Tebou. Před Tvou schopností proniknout pod povrch básní, já je čtu povrchně a k tomu dám na iracionální dojmy, které neumím tak rozebrat, jako Ty.
Sklánět se před něčím věkem je blbost, to by se skláněl před duševní nepružností, senilitou a samolibostí.
Pyramida: snaha dostat se na špici = cíl života jehož ale nikdy nedosáhnem (vrchol leží v půlce)
kolíbka + rakev život = odsud posud
??