Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seAch ja
Autor
Renas
Ach ja debil. Zabudol som, že tvoja nenútená spoločnosť je niečo, čo si musím vážiť. Ach jo. Tak prepáč. Ja... Vieš... Už ťa nekopnem do hlavy. Fakt nie... Hlava zdvihla hlavu zo zeme a pozrela na mňa očami plnými nenávisti. Pre istotu som jej ubalil ešte jednu pecku, nech vydýchne naposledy. Hlava zasyčala, spľasla a už nikdy z huby nevypľula jedovatú slinu.
Tak som sa pokojne zdvihol, narovnal chrbát a rozhodol sa robiť všetko po svojom. Ako sa patrí. Už žiadne poslúchanie rozkazov zvonka. Nebudem viac pendlovať na miesta, kam ma pošlú iní. Na to z prudka a mohutne seriem.
Vystúpil som z autobusu. Smeroval na juh k Nitre a ja som sa potreboval dostať inam. Je však nepodstatné kam. Za dedinou fúkal silný vietor. Cez hlavu som si pretiahol kapucňu a vypol discman. Slnko zapadalo za Marhát a... Ešte som za ohradou zazrel kravy. Boli krajšie ako väčšina ľudí. Boli krajšie ako ja.
Alebo neboli? Neviem. Kráčal som po ceste, perspektívne sa zužujúcej v šere predveľkonočného podvečera. Vietor mi šľahal do tváre a bolo mi trocha zima. Nie moc. Iba trocha. Okolo prechádzali autá s všelijakými ešpézetkami. TO, BA, BB, HO, XY... Kam tak idú? Občas som sa pozrel do ksichtu šoférovi. Taká krátka fotografia pre rozptýlenie pocestného. No... Kam tak asi idú? K manželke, milenke, za deťmi, k psovi, do postele, k večeri?
Keby šoféroval Kristus, určite by sa ponáhľal k večeri. Poslednej. Tak by sa ponáhľal, až by mu fízli naparili pokutu za prekročenie rýchlosti. A tá krv na víno premenená... Za to by mu vzali aj vodičský preukaz. No... Moc by sa s ním nesrali. S hipíkom teplým. Feťákom zasraným. Ani na vojne nebol...
Krista som ale nevidel za žiadnym volantom. Len také holé lebky v kožených bundách K-CERO a zlatá reťaz okolo býčieho krku. BA-666, XY-555, BB-999, PN-333... Alebo našlapaný deduško so sivými vlasmi vo Wartburgu, brutálne sa sústrediac, zvierajúci volant v starých ručičkách. No... A babičku po svojej pravici.
Na zamračenej oblohe sa oblaky pohybovali viditeľne rýchlo a chladný vzduch ma opantával svojou znesiteľnosťou. Bola to fajn špacírka.
JAZERO UPROSTRED POĽA
ČAJKY, KAČKY A LABUTE
ŠÁCHORIE A PODVEČER
NA POLI HORÍ SLAMA
A CESTOU DOMOV OKOLO RYBNÍKA
CÍTIM SLADKÝ DYM