Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBdělost
Výběr: Print, Jinovata, Fouckault
12. 06. 2005
16
0
6466
Autor
drfaust
Bdělost
Nit,
utkaná mezi jestřábem
a myší – –
drží ho na očích. Smrt
hlodavce
volným pádem.
Báseň nemôže byť lacná, ak poskytuje takú šírku interpretácie (napriek zreteľnosti prítomnosti autora v nej) ako táto báseň. Ak k nej nepristupujem ako k lacnej, ani môj prežitok z nej nemôže byť lacný.
drfaust: *
pod tvojím zrakom
môžem byť taký malý
bod
rozdelenia
vzduchu a zeme
kam sa skryjeme
kam zalezieme?
nadhera,vcera sa mi zdalo o dravcovi kruziacim nad lukou,
o jeho zraku a o tom ako vidi a zaostruje...
a ludia...mozes sa orlovi v letku pozriet do oci?
(t)
Já tě chápu, ale nechápu: "Jen mi to tak připadá, prostě pocitově velmi laciné", jaký obsah (smysl) má tahle věta, mluví-li o básni.
ale to nevadí, mně totiž obecně připadá většina vět o poezii nebo básni pronesených na písmáku jako ptydepe.
tři_černí_mravenci
13. 06. 2005
jen že se mi zdá že spíš než pro radost je to pro zamyšlení, nebo pro zastavení, nebo jak bych to řekla...
a viz. DRAHT jako že taky tip, protože je to fakt.. no.
smrt hlodavce... :-). Nu taky to existuje.... Ale nějak se do toho nemohu vcítit...
pozorovatel
12. 06. 2005
Nugetka: už rozumím. Ovšem volba kategorie, je odzanak autorova vztahu k dílu a né čtenářova. Pro mne je to básnička napsaná pro radost... fakt, že vlastně radostná není vůbec, je pro mne podružný.... to nemá s kategorií (tedy alespoň s touhle)co dělat...
asi tak.
Nicollette
12. 06. 2005
brrrrrrrrr.....ale nevim, esi bych 1. chtěla bejt ten jestřáb 2. ten chudák myš 3. nebo se na to dívat - to mi můžou stokrát řikat, že je to příroda...a slovo "bdělost" je mi nějak cizí.
Mě to teda laciný nepřipadá, taky se mi zdá, že je to pro zamyšlení...Něco v tom je...