Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePoslední půlnoc v Bystrici
Výběr: Lyryk, Vesly, Print, Lasy, Havranek
21. 06. 2005
17
0
4208
Autor
Styxian
Nade mnou visí
tvoje náušnice
těžké a temné jak zvony z Avignonu
však blíž jsou ústa v jednoznačném sklonu
Kterápak ty jsi
milá rozkošnice ?
Povadlé rysy
nedomrlé plíce
ve zvláštním přítmí toho penzionu
jako bych cítil rytmus mellotronu:
Na... zakousni si
do mé srdečnice...
Bývalas kdysi
horká jako svíce
vím, tělo zchladne po předčasném skonu
jak vody Styxu nebo Acheronu
Kdo zase vzkřísí
stromy u Bystrice ?
...
1) nedomrlé plíce, to od tebe ale nejni hezký abys věděl :(
2) koukám že ten Styx máš hodně rád .)
3) smím-li se ptát, z čiré zvědavosti, kdo je ten kompetentní mistr?
a víš že jsem si to myslela? asi máme podobnej vkus :)
jo a na co si mám dávat v Bystrici pozor?
achá.... a to už i ženský si musej dávat pozor na ženský? no, vlastně asi jo :o)
_Rebelka11
21. 06. 2005
Líbí se mi ten přesah :)
Jako vždy plynulé a čtivé...
Kdo zase vzkřísí
stromy u Bystrice ?
...
Tip*
A Výběr
Vesly, já píšu dost z "první vody", ale tentokrát se mi vyplatila trocha trpělivosti - měl jsem asi pět způsobů jak to zakončit, nakonec tenhle dvojverš sedí - dík za všímavost :-)
velmi, velmi dobré vázané verše, snad pro mne zvony z Avignonu jsou trochu nadbytečně neúměrné významu, ale to je jediná, navíc jen subjektivní výhrada. Naopak, vše ostatní je nejen působivé, ale jaksi i ověnčené prostorem, ve kterém bez zábran vyznívá, moc se mi líbí a vracíš vázanému verši zde na Písmáku skutečnou eleganci. tip
a2a2, díky za všímavost, ad vázaný verš - mám v tomto ranku totiž toho nejkompetentnějšího mistra ze všech.
ad Avignonu - přísámbůh, že máš pravdu a může to rušit v kontextu zbylé "upířiny". Ale když mě tak lákalo připodobnit ty náušnice těsně nad mou probuzenou hlavou ke zvonům. A navíc jsem chtěl dodržet na celém prostoru jen tři rýmové koncovky. Dík za názor.
pozorovatel
21. 06. 2005
ech, bohužel zůstávám neosloven... celý se to se mnou míjí...
asi jako generace roku 1873
myslím, že tohle je docela nářez, je mi ctí zařadit Vás pane do tlustého véčka . . .
Lasy*V
...těsně vedle, fauste, je to 1872, ale co by za to jiný dal střelit to takhle od boku. Jinak se neunavuj sestupovat ze svého samobidýlka, kdykoli tě zkritizuji. Ovšem vice versa ta mrška je někdy docela ozdravná, že?
tři_černí_mravenci
21. 06. 2005
"Jinak se neunavuj sestupovat ze svého samobidýlka, kdykoli tě zkritizuji."
-------------> asi mi uchází, jak to myslíš./? Chceš tím snad naznačit, že míra mého přijetí textu jiného autora je odvislá do toho, jakým způsobem on hodnotí má díla? Nebo mi prostě naznačuješ, abych sem už nelez, když jsem dílo nepřijal.
vím... tak dobře.... myslím si, že bys mě nenavštívil nebýt mého komentáře k tvému dílku - ze zkušenosti to vím, fauste, není to poprvé. ruku na srdce a hodně inspirace. Proč se čertíš?
protože mi to přišlo hloupé, to co jsi napsal/a
a jinak je to přeci přirozené... sem koukal, že tu máš asi pět básniček... takže pod tímhle nickem jsi tu nově... takže jsem tě neměl v paměti. na tom není nic špatného... to je prostě přirozené, že do paměti se zapíšeš až když něco...
kdysi jsem pročítal hodně... i neznámé autory aj seznamy autorů jsem si procházel a pro sebe objevoval...
a objevil jsem si oblíbené autory, kteří se třeba i 2 roky nezalogovali...
jít dnes do hlavního seznamu děl málem znamená, vidět 30 něčích básní vložených naráz:(((
:-) ruší tě, je-li jaká? Tak aspoň žádné "žel" a "sic", což mi přičti k dobru :-) s díky doktore
pořád tam na začátku máš to "težké", se kterým si nevím rady.
jinak by to možná občas chtěl srýmovat mezi sebou jiné slovní druhy... to je jen taková technická...
naopak fauste, dík za věcnost
třeba rysy/kdysi/ty jsi... to by mohlo jít, ale ne, vím, že užíváš volný verš, tohle je technicky poněkud obtížnější záležitost.
co se táká "těžká" jsi vedle - možná "jak" je tam mírně rytmicky navíc, ale počátek 3. a 4. verše v každém celku je plynule tříslabičný
ale já přece mluvím o tom, že tam žádný těžká není! máš tam težká
do počátní slabik a přízvuků se pouštím jen ve chvílích největšího zoufalství nebo amoku :-)))
já vidím 2 náušnice, ale nechme toho
fauste, kdo má rytmus v krvi nemusí slabiky počítat, jen jsem reagoval na tvou poznámku. Pokud byla myšlena tak, že tam neměl být plurál, tak měl. Pokud na něco jiného, tak nechápu, vysvětli. Anebo ne ... anebo je mi to jedno. Píšeme každý diametrálně jinak, nenuťme se do analýz. Mně se tvoje poezie prostě nelíbí, tobě moje ne což je v pořádku, nepoučujme se o něčem, co nám není vlastní. Díky.
vidím, že jeden o voze a druhý o koze. nedá se svítit.
necháme toho.
ale to težké na začátku třetího řádky, by sis teď, po mém třetím upozornění (když jsi předchozí chápal jako debatu o rytmu), opravit na těžké mohl.
Styxian tu narážku na "sic a "žel" si teda vyprošuji!!!
V tomto kontextu dostává tvá kritika k mému dílku pejorativní nádech ne-li uražlivý -- bylo to snad nějaké milosrdenství či co?
P.s- A netvrď mi, že jsem vztahovačný...o)
P.p.s.- Toť ( zase archaizující co...) malá ukázka vzniku nedorozumění ty a drfaust. Potažmo já a ty :)
A nazávěr --- ber to s nadhledem... bububu
nedrť tu tolik fausta, ty taky moc číst neumíš, ale psát, zdá se, ano..:-)
*