videli a zasáhlo nás to...:)
:-)) sám som tuná kokotom, asi tak
a Old Boye jste viděli? :) http://kino.tiscali.cz/filmy/f_review.asp?film_id=8792
zlý: píšeš: "Lidi se v tom hledají a jsou šťastný, že se toho můžou účastnit a hledat nějaké významy"
dávej si pozor, co pod některá díla píšeš - protože některé mé nicky píšou pro výsměch znalců - kritisuješ to, co děláš
chalmin: na toho jsem zrovna včera myslela, ta úchvatná scéna hromadného křtu u řeky.... a hudba, ta hudba!
frou? dávej si pozor, co pod některá díla píšeš - protože některé mé nicky píšou pro výsměch znalců - kritisuješ to, co děláš .. snažil jsem se rozluštit význam téhle věty ale bohužel..
Hihi. No, Rebi, nevím jak přesně souvisí tvůj vozový park s předmětem tématu/ já pochopitelně dám vždy přednost naleštěné brutální čtyřkolce s výstavníma rámama, pořádným chromováním a reprosoustavou tak kolem sedmiset tisíc - před nějakým ucmrdlym Porsche, to zase tvoji neoblibu ve vytuněných sporťácích sdílím, to jo/ :-))) /ale nazvat Lynche kokotem si klidně dovolím. Urážka a příkrý odsudek pro tohodle pseudotvůrce je minimum, čím se můžeš proti jeho veledílům, stejně jako výplodům jeho fanoušků ohradit. :-)) Zabývá se iracionalitou, intuicí, podvědomím.. To snad každý. Chování postav, je to dokonce ve skriptech filmoškol, blbá poučka na straně 3, hledejte na své postavě její racionální a iracionální stránky. Hledejte motivy, kdy se charakter projeví v mezní situaci, způsobem typickým pro vaši postavu. Jasné jak kytka lopata hrob. Rozdíl je akorát v tom, že jeho postavy povlávají příběhem v nějakém jak to nazvat - polomlžném hávu, který nabízí poměrně značnou limitu pro výklad, příběh má sice uznatelnou logiku a klasické uspořádání výstavby děje, akorát s tím, že je přemixovaný do nějakých jinak vypadajících a podle mě nestabilních plánů a pak, to hlavní, co fastinuje: Co je jeho přínos, je práce s rytmem filmu. Pomalé záběry. Udržet diváka tak dlouho čumět na úplnou banalitu chce odvahu. A tu měl, tak dobrý.
Problém je, když to rozkouskuješ. Najednou vidíš, že je to jen a jen technická věc, timing záběrů, obsesívní věci, bizardní postavy, většinou dobrá hudba. Vlastně takový videoklip, kde se víc mluví a chodí než tancuje.
Kokot je proto, že to nikdy nepřiznal. Že prostě hraje s lidma hru na tajemnosti. Líp se to prodává, lidi si mají o čem kecat.. a ostatně, už se o něm tady meldujem docela dlouho.. takže může být spokojen
Až do Alwina Straighta jsem si o něm myslel, že je to ultrakokot.
Takhle si myslím, že je to jen kokot.
Režiséři, nevím, jestli závidí. Co vim, někdo ho má hodně rád, asi jako ty a pak jsou lidi, co se mu chechtají
darcy: já to mám Barton Fink/ Fargo/ Millerova Křižovatka/ Big Lebowski
Zjistil jsem, že se Joel podílel na scénářích Evil Death... Chropot. Všecko je jasné, saturn v konjunkci s uranem a tequilou, teď chápu, proč na Helgu nemůžu zapomenout
souhlasím s rebeccou a johnem a prokletím a nesouhlasím se zlym a pozorovatelem atd.
teda né že bych si z toho něco pamatovalo, ale - -
- -
jsem si hlavně chtělo zkusit taky takhle vypočítávat souhlasy a nesouhlasy:)
zajímalo by mě, kam až takový had může dojít
celkem slušnej film
nemá cenu vymlouvat druhému názor jen proto, že je jinej
Reb: napsala jsi, že je to klišoidní a žes zdrhla z kina.. to mi přijde jako velmi povrchní hodnocení.. takové neurotické/ ale není to osobní, jen taková legrajda/ tahle recenz se mi líbí víc/ asi jsme úplně naopak/ já chcípám nudou u Lynche.
Greenway, Pasolini, Fellini - s těma problém není
To přirovnání s metaforou nesedí - žádný biedermayer, eklektismus a nuda/ oni právě že podle mě o tomhle vyprávějí, o děsivých stavech maloměstského živočicha, jehož zataženou myslí se pořád sunou těžké mraky neúnosné červivé morálky, kde za nablýskanou fasádou pravoúhlých životů americké (a vlastně jakékoliv) střední třídy je jen zoufalství.
Mluví o nudě, ale nuda to není, jen vytříbenost.
Na mě padá zoufalství zase s Lynche. Lynch je podle mě kokot, který natáčí barevné sny. Lidi se v tom hledají a jsou šťastný, že se toho můžou účastnit a hledat nějaké významy. No jo, ale to můžou i u Prci prci prcičky, se srovnatelným výsledkem :-))
(Teda nic proti Prci prci - mám úchylku na vysmávací filmy)
a já můžu i Lynche i Coeny... s Tarrantinem je to pro mě svatá trojce :)
uli: 8^) ó, nebesa!
podívaná od "coen factory" vždycky sálá
osobně mám nejraději "oh brother where art thou?"
já chcípám nudou i u Lynche a většinou i Kubricka.. Tarantino je něco jinýho, protože ten chlápek žije současností a kurva nesnaží se tomu dát nějakej pochybnej výraz..
ale zase sem čet knihu od rollinse, kterej hrál v Lynchove filmu, jak ho jednou někde potkal a jak byl prostě nadšenej tím svým filmem a že do toho dal kus sebe a že je to fajn potkat takovýho starýho týpka, kterýho i ve svejch letech baví dělat něco až do mrtě..nebo něco podobnýho tam bylo.. a to se mi na těch lidech zdá vo hodně víc fajn, než to, že natočili nějakej film kterej já nedokážu ocenit..
létající talíř?
Johne: víš, co zasloužíš?! teda! co to máš za televizi?
:)
létající talíř?
létající talíř!
taxem to včíra viděl... a newim teda... asi nee ;o)
m.
SSSSssssuper film, stejně jako Fargo .)
Prokletí: asi ne? šmarjá! jak můžeš....!!!
:)
Film je moc dobrý, neuvěřitelně.
Černobílá stylizace je jen forma, co je podstatné, je způsob, jakým jsou aranžovány a natočeny jednotlivé záběry. To je dílo, říkal jsem si u toho, neuvěřitelné.. Každý záběr je jak diapozitiv od špičkového fotografa, má svou kompozici, obsah, přesné rozdělení plánů. V každém druhém je nějaký obrazový fór, pečlivě vymyšlený a dotažený, přičemž oni dodržují starou formu svícení a natáčení, ale dělají to po svém, v detailech typu_ plynutí času zaznamenáno jen mimoděk, záclony se hýbají ve stínech na obličeji.. nebo_ postava právníka v cele vražedkyně, v prvním plánu, nasvícená tak, aby její protáhlý stín definoval úzkost v místnosti, zborcenou perspektivu, ticho a nehybnost...
_ chůze hlavního hrdiny v introspektivní promluvě, nasnímaná v jízdě, v pohybu, v míjení postav na ulici, kdy cesta ulicí vypadá jako by mu lidé pršeli v ústrety.. úplné kompoziční a výtvarné orgie...
mňam mňam mňam
miluju Coeny
Je to pro fajšmekry a sorry Rebecco, není to zjevně film pro neurotiky :-))
Zly: přesně - ty zpomalený scény na ulici mě taky dostaly, je to trochu manýrismus a obžerství, ale krásný...
nevim, Fargo nebo BigL mi prostě sedly víc, tady jsem se vůbec nechytl, spíš souhlasím s rebeccou ;o)
m.
souhlas se Zly
nesouhlas s Rebeccou
:))
a proč? to už napsla Zly...
viděl sem ten fim, ale nic mi z něj v paměti nezůstalo, přišel mi i docela nudnej..
černobílá stylizace? co na tom bylo úchvatnýho?
úchvatní jsou už jen bři Coenové a B.B.Thornton je třešeň na dortu