Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVečerní nekromantika
03. 01. 2001
5
0
5327
Autor
Merle
Rozbujelá šero-síla,
rozpěstěná betonost.
Padlá hradla slívou milá...
Zobcéněná upřímnost!
Popršalá Země lítost,
sloupadaná Mach-rychlost.
Podle práva - nicožravá
vyzvání mi na blízkost.
Rozvrzaná rzivá vana,
přiostřelý vtipu břit.
Vlažná voda obávaná...
Vanou vlny -
- vlekou klid.
cekanka_ucekana
26. 06. 2003cekanka_ucekana
26. 06. 2003cekanka_ucekana
26. 06. 2003
ze stejnýho důvodu jako ostatní osobní a průhledné básně... abych se s něčím v nich a sobě vyrovnal.
cekanka_ucekana
26. 06. 2003Konstantinidisová
27. 05. 2001
ulít: jo, a též samoléčebné... není to mým zvykem, ale i mě se to občas stane
pobavils :-)
tohle fakt můžu! popršalá, sloupadaná, rozbujelá šero-síla...!!! Nechceš napsat slovník novo-merlích slov?
Ta poslední sloka se mi taky líbí, ale nezapadá mi do celku, najednou jako bys ten vodopád utnul a dál zůstal už jen slabý čůrek vody z kohoutku.
Nebo to byl účel?
Já nevím...zaskočils a koukám, že nejen mě :)
Připadá mi tak nějak ´moc koncentrovaná´, ale myslím, že si na ni udělám víc času.
Přeju málo splínů Merlíku :)
Sem to nechtěl říkat že taková sebevražedná ... jaxi to říkal mě? Hlavu vzhůru (ve jménu civilizace) ... já vím je to starší :-))
Bojím se, že tohle není blbůstka, ani cvičení techniky... naopak je to až příliš ze mě. Nekromantiky píšu jen když je mi nejhůř, a nikdy je nemá nikdo pochopit. Vlastně se ani nemají líbit... mě se nelíběj.
Papouch: nechtěj vědět
Laď: tak na Mach-rychlost ti pošlu vysvětlení :-)))
Ufo: a mě zrovna konec přijde trapně jednoznačnej
Merle já vim o tý rychlosti, snad.
Albireo já myslim, že to neni samoúčelný. Jsou to dobrý slovní hříčky, i kdyby nic jinýho. Ale i za těmito neologismy se skrývá význam, který je úplně jasný jen básníkovi. Stejně jako když se použijou slova známá všem. Myslim, že i z těchto slov se dá vycítit myšlenka.
Tím ovšem nechci toto dílo vynášet do nebe, neboť všichni víme, že Merle má dost i lepších věcí. :-)
Merlíků, můj oblíbený:-))))
Rytmus fakt skvělej, ale...ale...já nevím o čem to je...
ja nemuzu rict ze se mi to nelibi,naopka. hrani se slovy je to jedine co sleduju u VSECH basni, protoze basnicke teorii nerozumim, a co chtel basnik rici temer nikdy nepochopim.
takze ano, me se to libi, zvlaste posledni dva verse.
Toš já bych to neviděl zas tak černě ! :o) Civičení z básnické techniky máš za jedna... Chtělo by to víc Tebe... ale o to tady jak se tak dívám nešlo... Nebo že by přece ? Poslední strofa ? Být tam tři stejně kavlitní jako ta poslední, tak tě v kritice vyzdvihnu až ke hvězdám...
Merlíku, tady těch neologismů připadá nějak moc pohromadě. Nejzdařilejší mi připadá poslední strofa.
Miroslawek
03. 01. 2001
hmm, no nevím, ale spíš nelíbí, je to takový hraní se slovama, jako blbůstku bych to bral
A mně se to docela líbí, akorát ta Mach-rychlost mi tam nesedí. Jednak rytmicky a jednak je to asi moc realistický. :-))
jo, spíš blbůstka .. uniklo mi jaksi gró tohoto dílka, ale já jsem blbej, dáš mi školení, Merlíí? :-)
Laděnko, ta Mach-rychlost se mi zrovna líbí, víc mi vadí ty ostatní merlovské složeniny. Na rozdíl od jiných jeho básní mi tady připadají trochu samoúčelné. I když bych měl vzít v úvahu, že to psal už někdy dřív.