Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seokrádání českých firem
Autor
carodejkaPS
Teplický podnikatel Petr Benda je majitelem agentury IS, která v vydává měsíčník, inzertní noviny. Nedávno byla distribuce tohoto plátku rozšířena i na Ústecko, zvýšil se i náklad a měsíčník se jmenuje „Teplické a Ústecké inzeráty“. Pro firmy, které se sem dají inzerát je to sice náročná investice, leč dá se říct – vyplatí se, noviny jsou totiž k dostání zdarma ve všech informačních centrech, lázních i hotelech. Lidé noviny opravdu čtou, naleznou tam minimálně jeden zajímavý článek, vyluští si křížovku o drobné ceny a bezplatně mohou uveřejnit i svůj inzerát typu „koupím – prodám - vyměním“.
V loňském roce se Benda rozhodl ještě přivydělat si jinak. Vymyslel internetovou inzerci v rámci česko – německé spolupráce. Jedná se o informační portál www.infocz.de a v současné době se rozběhla i opačná forma www.infode.cz. Jde o čistou inzerci – česká firma si může zveřejnit buď inzerát nebo prezentaci. Prezentace stojí 3950 Kč na rok a pokud chcete fotky, nebo reklamní baner na hlavní stránku, cena se ještě zvedne. Inzerát do sekce Anfrage und Angebote (poptávka a nabídka) stojí 700Kč na měsíc. Fungují zde tedy ještě slevy- 3 měsíce a více 500Kč na měsíc a 6 měsíců a více za 400Kč na měsíc. Uvedené ceny jsou bez DPH a jsou vcelku srovnatelné s ostatními servery nabízejícími stejné nebo podobné služby.
Ale kde je tedy, podle mého názoru, to okrádání: konzultanti portálu, když Vám zavolají nabídku, slibují, kolik se Vám ozve firem, jak je to výhodné, že je to inzerce do Německa a německy mluvících zemí (Rakousko, Švýcarsko) a že je to pod záštitou hospodářských komor ČR i Německa. Realita je však trochu jiná. Hospodářské komory o podnikání vědí, ne že by jí jinde ale nějak extra propagovaly.
Pokud si, jako potenciální německý zákazník nebo turista, budete chtít najít nějaké informace o ČR a o českých podnikatelích, přes hlavní německé vyhledávače (www.google.de, www.t-online.de, www.zentrum.de) se k tomuto informačnímu webu nedostanete – jsou tam jen odkazy na weby, které, jak už je psáno výše, mají srovnatelné ceny za podobné služby. Ovšem tyto firmy si platí u německých provozovatelů vyhledávačů, aby tam o nich aspoň zmínka byla.
Propagace webu agentury IS probíhá aktivně jedině v týdeníku Wochenkurier, který vychází na Drážďansku v nákladu 120tis. výtisků. A to formou inzerátku s webtipem, to znamená opravdu maličké rozměry, kde je v záhlaví napsáno infocz.de a pod tím vybraných 5 - 6 firem, které lze na portálu najít. No najít…. Když už se konečně dostanete na hlavní stránku inzertního portálu, mělo by fungovat fultextové hledání – ne vždy. Vypadá to, jakoby stránky byly stále ve výstavbě, stále na nich něco nefunguje.
Dejme tomu, že se ale dostane německý mluvící osoba k informaci, kterou hledá - jako vlastenec, hrdý na svou řeč, se zhrozí, co se vůbec může zveřejnit. Gramatické chyby zde nejsou výjimkou, což mi přijde dost neprofesionální.
Smutným faktem pak zůstává, že firmy si kvalitu dostupnosti a překladu svého inzerátu ověří až po objednání, nebo až po zaplacení faktury.
Benda by se měl zamyslet nad svým přístupem k zákazníkům – nedivit se, že mu po roce smlouvu neobnoví, když nevidí na svůj inzerát či prezentaci žádnou odezvu. Přístup by měl změnit i ke svým zaměstnancům, nutí je vlastně lhát, nabízet zákazníkům služby nehodné profesionála a za malé zisky by neměl dávat tak rychle výpověď. Myslím, že mých 26 tis. Kč za měsíc, které jsme pro něj vydělala já mi taky není zrovna málo.