Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sedrak
Autor
zvedavec
drak
Budím sa. Vonku spev vtákov. Je nedeľa.
A cítim sa stiesnene.
Vo mne obrazy povinností v sprievode pocitov zlyhania.
Včera sme zavarili marhule, kopec marhúľ, naplnené poháre ma vítajú, len nie sú dôvodom pre uspokojenie, pre radosť... zase nie je vyprané, chýba tu poriadok, hroby na cintoríne prerastajú burinou a ...
Včera som závidela svojmu psovi, ktorý, kým sme na dvore čistili marhule, ležal pri nás a driemal. Očividne bez výčitiek svedomia.
A mačky pokojne sedeli, občas prešli do kruhu, a opäť - plné mieru a múdrosti si posadali a upreli na nás tajomný a vyrovnaný pohľad egyptských mačiek, uctievaných kedysi ako bohyne...
Pracovné úlohy zo zamestnania som si spísala.
Pomaly likvidujem body zoznamu – a ako drakovi mu namiesto jednej zoťatej hlavy narastú hneď dve - tri nové... a plocha zoznamu zaberá stále viac miesta.
A čo kopec povinností, ktoré pod hrozbou pokuty žiada plniť štát a monopolní dodávatelia dnes už životne dôležitých služieb a tovarov? Stojím v radoch, platím zloženky, vypĺňam daňové priznania a predtým študujem, ako ich vyplniť, hľadám neustále sa premiestňujúce úrady, míňam zvyšky času, aby som obstála. Jedno, kde je chyba, ak niečo nesedí, ja som opäť povinná nájsť si čas.
Ľudské vzťahy, čo sú jedine podstatné: nestíham, nestíham. Ba neplním očakávania.
...
To dni sú prikrátke. Povinností priveľa. Večer padám do postele na smrť unavená, ešte predtým mi únavou vypadávajú predmety z rúk...
Podať výkon...inak ma zatratia, inak sa zatratím.
...
Rozmýšľam, čo je dôležité, čo podstatné. A čo je moja úloha.
A čo je správne.