Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePod bránou tma
Výběr: drfaust, Print
22. 07. 2005
8
0
3944
Autor
Bix
Pod bránou tma
už som sa nechcela vrátiť
tráviť spoločnú samotu
vtedy tu
nado mnou sa otvoril mesiac
a dýchali
rohy steny dýchali
strechy sa otvorili
a pod tou bránou tma
z ktorej som sa nechcela vrátiť
do dňa
vyo: A samotu a zodpovednosť vnímaš v spojitosti alebo oddelene?
Natasha: Ďakujem Ti.
je zaujímavé ako si do svojho vnútorného vesmíru zapojila celý ten vonkajší... :-)
Naso: Vďaka za postreh, to bolo pre mňa neouvedomené, ale celkom vystihuje podstatu toho stavu*
a2a2a: Rozumiem, že sa Ti posledný verš môže zdať prebytočný, ale pre mňa je v ňom to hlavné, čo táto báseň hovorí. Bez neho by som ju sem nikdy nedala. Bez neho podľa mňa nemá žiaden zmysel.
Bix, nevím, zda jsme si rozuměli - mám na mysli poslední řádek -tedy jen - do dňa, ten předchozí samozřejmě být musí s tím nechtěním se vrátit. Ale samozřejmě, že ty to musíš cítit líp.
a2a2a - nerozumeli :o)
Aha: Ale bez slova "dňa" by to vyzeralo, že sa nechcem vrátiť pod bránu, kde je tma. Ale tam ide o vrátenie do dňa. To je pre mňa kľúčové.
Tip si zasloužíš, nepochybně už za tu krásnou lyryku, s jakou nadzvedáváš příkrov dne. Snad bych vypustil poslední řádek, zdá se mi být víc jakýmsi dorýmováním než smysluplným dokončením. Naopak se mi líbí, jak dvakrát za sebou užiješ slovo - dýchali - a to v ten moment v takovém rytmickém vybočení, že působí skutečně jako zrychlení tepu - dechu.
misty: To nie je vysvetliteľné. Skúsenosť nemožno vysvetliť. Môžeš tu zažiť niečo pre seba, ale ak nie, to nevadí, zase sa stretneme v inej básni*