Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePohádka
07. 01. 2001
4
0
2982
Autor
Sarken
Povím Ti pohádku, o malém děvčátku
loukou běželo, snad mělo dlouhé vlasy
hrajíc si s motýly, myslelo na chvíli
že může létat, když soumrak slunce hasí.
Pohádku o krvi, uschovám za brvy
pár slz ještě neprolitých, dost jich bylo
tma křik zadusí, nechápe, kdo nezkusí
jak bolí vědomí, že cosi uvnitř shnilo.
Pohádku o vině dvou dlaní na klíně
vychladly do mlčení nemocničních dek
pro lásku bez touhy, plivajíc na slouhy
chvěli se svíraje slepotu, bledý vztek.
Pohádku o děsu, sklenicí zatřesu
odložených včerejšků, je to tak snadné
přez hlavu peřinu, na krátkou vteřinu
všechno má řešení, brzy tvrdě spadne.
Pohádku o ptaní, o nocích bez spaní
tak bijte už zpívejte hradební zvonce
svlékněte kabátce, prozraďte pohádce
lze vůbec ještě vrátit šťastné konce?
tentokrat souhlasim i s Lyrykem, i kdyz ne ve vsem.je tam moc hezkych veci, ale take trochu nepovedeneho rytmu(skoda) i na tebe ne prilis dobre volenych slov. sorry.. Chtelo by to trochu cele predelat.. a i trochu dotahnout smysl, snad.
nevím co říci, jen že u prologu to bude asi dobře a že Tě čtu i když nepíši nic.
no Šarís, myslím, že si budem muset navzájem promluvit do duší...
básničku odmítám kritizovat
Hmm...
Lyryk: téměř jistě tam patří "papíru": pero (NOMINATYF) arch (AKUZATYF) papíru (GENITYF ATRYBUTYVNÍ k "arch") jenom zraní...
...a ještě, cíl skutečně není příliš důležitý... ufo ;-))
Kdo cíl má a cesty nedbá, je krutý,
kdo cestou jde a cíle zří, je chytrý,
kdo cest i cílů zná je moudrý,
neboť cesta je jeho cílem.
Ale fuj, Ještěrko... :-)))
"chvěli se svíraje" - autorka měla na mysli patrně ony dlaně a pak je tu chybka chybička: chvěly se svírajíce.
Není šťastných konců, šťastných začátků ani šťastných prostředků... Jsou ale šťastní lidé a krásné je hledět jim do očí... :-)(-:
no teda?!?!? kde je má optimistická pomocnice? Ty mě přímo děsíš... no táák, vracet nejde nic a je to tak jenom dobře!!! šťastné konce budou následovány ještě šťastnějšími začátky... ale to musíš otevřít svá kukadla a podívat se kolem... vždyť to víš...
Pro mě moc učená debata ! :o/
Škoda prologu...škoda rytmu (hlavně) v závěru...
Po mírném dotáhnutí by tenhle text zazněl velmi krásně na divadelní scéně...ovšem komorní ambice básně asi nemá, ale o to zřejmě ani nešlo...
Prostě ses mi jen tentokráte netrfila do fkusu :o)
Sarken: Nevadím mi tolik, že rytmus úplně pravidelně nevrní, odpustil bych ti sem tam otřepanější a trošku banálnější rýmy, ale neodpustím ti gramatické chyby, které můžeš opravit, "chvěli se svíraje.." dlaně! se chvěly, "přez hlavu peřinu" - přes!
Báseň je jinak dobrou snahou o intenzivní využití prostředků. Smysl je mírně zamlžený, cosi důležitého máš na mysli, ale je to ještě příliš konkrétní, takže ti neodstup brání jasněji vyslovit se jasněji. Uff.. :-)
ufo: Cíl je samozřejmě také důležitý, co vás to tam na "fildě" učí??? Smysl cesty bez cíle je nešťastný, všichni děláme to nejdůležitejší v životě kvůli těm, které milujeme nebo chceme milovat, cílem je dosáhnout společně štěstí, až pak je cesta krásná!!!
Jo, ještě máš překlep v prologu "pero arch papíru jenom zraní.." - myslím, že tam měl být papír :-)
UFO podepisuji a neni co dodat
Sarken_ cele souhvezdi ti posilam, neb sparvila jsi mi naladu dnesni podvecerni.T