Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seČtvrtek - a bude hůř
04. 08. 2005
1
0
2157
Autor
REDH0T
Velká Británie: Zákon o zločinném bezpráví
Ve Velké Británii přijala konzervativní vláda protitechnařský zákon v roce 1994. Zákon o trestním soudnictví a veřejném pořádku (Criminal Justice and Public Order Act) je koncipován chytře – tak, aby ostře zasáhl techno-akce (definované zákonem jako shromáždění 100 nebo více lidí, kteří si pouští hlasitou hudbu s „opakujícími se sledy beatových úderů“), ale zároveň i různé protestní aktivity, omezil právo na shromažďování a zvýšil pravomoci policie. Zákon, který vedle organizátorů techno-parties významně postihuje především sabotéry honů na lišky (historie), squattery, ale i fotbalové fanoušky, zvýšil tresty za ilegální shromažďování na 3 měsíce vězení nebo 2500 liber pokuty. Rozšířil také pravomoci policie shromažďovat vzorky DNA i – pachatelů, navrhuji 2. pád na pachatele méně závažné trestné činnosti (krádež v obchodě, protivení se zatčení atd.). Zákon byl jedním z kamínků v mozaice snah konzervativců vdechnout život postupně odumřelým „tradičním hodnotám“ – časově se shodoval např. s novou legislativou o sociálních podporách, která umožňovala odmítnout sociální podporu každému, kdo „má v nepořádku vlasy a oděv“ nebo „vypadá jako přívrženec alternativního způsobu života“.
Tento zákon ovšem neprošel bez protestů. Konzervativcům se proti sobě podařilo poštvat mnohé – i ti, kdo třeba nebyli zcela bezprostředně ohroženi zákonem, cítili, že tak silné omezení práva na shromažďování a posílení pravomocí policie může potenciálně ohrozit i je – a že vytváří velmi nezdravou atmosféru ve společnosti. Odpůrcům se podařilo vytvořit mnoho lokálních kampaní a jejich síť, nazvanou Freedom Network (Svobodná síť). Zákon v kampani – byl kampaní překřtěn překřtili na Criminal Injustice Bill (tedy něco jako „Zákon o zločinném bezpráví“). Na demonstracích se setkávaly řádově desítky tisíc lidí – od squatterů, anarchistů a radikálních ekologů, přes trockisty až po odboráře či labouristy. Zákonu ovšem nezabránili – a po vítězství ve volbách jej po konzervativcích vesele přejala nová vládnoucí levicová Labour Party.
Francie: Ultrapravičák proti technu
Ve Francii byl Zákon o veřejné bezpečnosti (že by nám to v České republice něco připomínalo?) přijat roku 2001. Navrhl jej Thierry Mariani, poslanec parlamentu zvolený za Národní frontu (Front National), tedy za fašizující stranu Jeana Marie Le Pena (viz např. A-kontra 5/99 nebo 5/02). „Demokratičtí“ zákonodárci mu ovšem návrh zákona ještě „vylepšili“ směrem k větším represím. A tak zákon mimo jiné umožňuje zabavit aparaturu použitou na party, a to i na akci, která se koná na soukromém pozemku. Organizátor nelegální free-party může být postižen pokutou až do výše 7500 euro nebo vězením až na šest měsíců.
Francie už brzy po přijetí tohoto zákona zakusila policejní zvůli s rozpouštěním techno parties – často velmi drsným způsobem. Např. freeparty poblíž Broceliande na jihu Francie 4. – 6. dubna 2001 ukončila speciální policejní brigáda z Paříže tvrdým zákrokem, u něhož asistovala i helikoptéra. Při zásahu došlo na střílení z plynových pušek a zatýkání lidí i na násilí proti pobíhajícím psům účastníků a účastnic. Francouzští technaři a technařky se snažili zákonu bránit, odpor proti němu se ale příliš nerozšířil mimo jejich řady.
zdroj ČAF
Možná jsem stará a blbá a taky je to vlastně proti mně,protože mám ještě děti,které se takových technopárty někdy v budoucnu můžou zůčastňovat,ale rozhodně nemůžu souhlasit s takovými zákony proti lidem.Ale jak vidno zřejmě nám to bude prd platné a stejně nás dostanou jako ty sedláky u Chlumce.
Jen mi řekněte, jak tomu zabránit, když na ty demonstrace chodí tak málo lidí. Normální lidé by konečně potřebovali normální stranu, která by vytváření takových zákonů u nás zabránila.