Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seÁ propos ... "moje novoroční přání?".
29. 01. 2001
0
0
2145
Autor
Stepca
Á propos...
pozorovali jste někdy
plíseň na chlebu?
Rostla a sílila
pod igelitovým nebem,
drobounké ruce se vzájemně proplétaly
a natahovaly,
až objaly celý bochník.
A pak jsem přišel Já - člověk,
Já posedlý touhou měnit,
přetvářet,
vnucovat svůj řád.
Vzal jsem igelitové nebe
a zmačkal ho do smetí.
Chlebovou zemi
jsem rozkrojil od pólu k pólu
a vhodil do krabice pro prasata...
Dech plísně zavoněl pokojem,
jak vzpomínka na dětství,
jak touha po Neznámu -
poslední podzim ne Chlebové zemi.
Ruce se do sebe zaklesly
a začaly se napínat...
Tiskly se víc a víc
až se začaly drtit
na dlaně,
na prsty, nehty,
na prách,
na vždy.
Pozorovali jste někdy
život na Zemi?
text
uznávám originalitu zpracování, doufám,že si to přečtě ještě spousta lidí a že se aspoň zamyslí. Jsi zvláštní kluk.
Laď: přesně tak... nejde udělat dobrej svět bez dobrej lidí... tak nejdřív dělejme dobré lidi :-))))
vychovávejme... snad se to nepodaří stejně, jako vychovávání našich rodičů :-))
nikdy mě nenapadlo podívat se na plesnivý chleba takovýma očima. Díky za to, že Tebe ano.
Stepco dík. Zrovna včera jsme s mým Honzíkem diskutovali o tom, jestli je zodpovědné na tento svět přivést dítě. Přesvědčovala jsem Honzíka, že rozhodně ano. Musíme přece na svět přivést někoho, komu vtiskneme naše dobré poselství, aby bojoval proti dětem, kterým je vtisknuto poselství Spojených států, igelitových sáčků, pneumatik v řece, co nejlevnějších provozů, benzinových automobilů. Musím přivést na svět Člověka a pokusit se dát světu šanci prostřednictvím jeho. Těch pár jedinců dnešní generace to nezvládne. Udělám všechno proto, aby moji potomci chtěli spasit svět.
To jsem si zafilosofovala. :-)