Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKrátká úvaha nad beruškou z pohledu deskriptivní geometrie.
24. 01. 2001
22
0
4726
Autor
Ženatej
Často se zaobírám tím problémem věčným,
proč asi slunéčko zváno jest sedmitečným?
Vždyť kolmý průmět všech zástupců toho druhu,
blíží se bez nožiček téměř přesně kruhu.
A přeci ke kruhu, jak pevně jsem přesvědčen,
možno je sestrojiti libovolně tečen...
Severkanova
06. 08. 2002
Ode mne jen malá výtka:
Tečujte je bez pravítka!!!
:)))
Jooo! Tahle je prostě na jedničku s *****!
Tak jsem si vzpoměla na to obrovský kružítko, co bylo pomalu větší než učitelka a co z jednoho konce pořád upadávala křída a druhý konec se zapíchl do tabule a obkroužila se kružnice o libovolném poloměru...
Já vím, tady jde o slunéčko, ale mě zase o vzpomínku. Díky za ni. :o)))*
V pojmenování sluníčka sedmitečného je totiž využito symboliky čísel, kde číslo 7 znamená "plnost" :-)
*
to byla kapka do mlýna! Tak tohle řeším celý svoje dětství....
Klárko: ale kde na tom to sluníčko bylo? A proč sluníčko? A proč červené? a proč? a proč....
típí sedmitečné *******!
Deskriptivu jsem k smrti nesnášel, ale možná proto, že pro mojí potřebu neměla smysluplné aplikace. Kdybych tohle dílko četl před pár lety, třeba bych tu deskriptivu neměl na třetí pokus a ještě k tomu za odřenou lidovku :-))
třeba je to proto, že nestačíš víckrát tečnout, než tě žlutě otečkuje.
mňamky. tipky.