Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seHavraní dráty
12. 10. 2005
19
23
7639
Autor
Lakrov
Umět tak kreslit a mít bílou tužku,
načrtnu dva krát dva páry drátů.
Sloupy a cestu, jen bojím se trošku,
kdo pustí do těch drátů proud.
Umět tak zpívat a ovládnout loutnu,
pochytám tóny bílé písně.
Dráty ji donesou k modrému oknu.
Dovolí křídlům vylétnout?
Neumím kreslit a neumím zpívat.
Černý pták kráká, z drápů dráty.
Klávesy bez tónů; prsty je líbat.
Mříž, okno. Ruka, tvář. Temný kout.
23 názorů
pavelpavel
16. 02. 2009
Pro pavelpavel:
Drátů může být spousta typů; proud lze pustit třeba i do sdělovacích kabelů, jenže ty jsou dnes vedeny vzduchem spíš pomyslnně. A zamřížované okno může mít i vězení, které si nosíme sami v sobě.
pavelpavel
16. 02. 2009
Pro mylenka:
Zřídkakdy (sedávají havrani na drátech). Vzhledem ke vzdálenosti vodičů (vedených -- v porovnání s havraním věkem donedávna -- vrchem po sloupech a k rozpětí havraních přídel, jsou evolucí vybíráni pro početí potomstva ti jedinci, kteří dráty nevyhledávají). Ale najdou se tací, kteří na bezpečnost nedbají či se k ní dokonce chovají podobně, jako třeba holubi :-)
Marcela.K.
09. 01. 2009
Tak snad můžeme aspoň číst a chválit... my všidchni tady basní neobdarovaní:)
Nojo, tak už to asi chodí.
Ale moje sestra se začala vracet až po tom co se vdala.) Třeba máš pořád naději:)
Pro Anetté:
Všestrannost..., verše..., slušivost...
Jenže nebyly pro Tebe (což Tě možná ani nemrzí).
Mě mrzí, že už sem nezalétá.
A mám od té doby alergii na peří.
> miluji havrany...
Já Malou Vránu. Jen nám už trochu vyrostla. Letos jí bude 19.
Pro Laia:
> Napíšu Ti jinou.
Promiň, nějak nemohu najít tužku. Už několik měsíců. Ale pamatuju si.
Pro Laja:
> ještě jednou nebo dvakrát
Nebo vůbec :-) (není pro Tebe) Napíšu Ti jinou. O čem bys chtěl(a)?
jéé, zaražnej výraz moc nechápu asi si to přečtu ještě jednou nebo dvakrát
Ale vůbec ne, jenom mi přišla ve srovnání s poetikou Tvojí prózy jakoby záměrně odlehčená. Tahle básnička je opravdu krásná a jenom potvrzuje, co jsem už vyjádřil.
Básničky píšu obvykle jen z legrace. Tahle je výjimkou a vznikla v poněkud zvláštním rozpoložení. Víc nemohu. Děkuji za uznání. (to byla Ňicola tak prkená?)
To je vážně krásný! Já po přečtení Nikoly myslel, že máš na básničky blok a transformuješ svoji básnickou duši do povídek. A ejhle, vlk za dveřmi! :) *
Bodejť bys, (při svém jménu) neTipoval(a) :-)
Byla sice 'pro jinou', přesto ale Děkuji.
Never More
17. 05. 2006
Děkuji. Příznivý ohlas na kterékoli mé verše je pro mne velkým překvapením. Vznikly totiž jaksi nedopatřením a především 'po setmění'. Mám raději prózu a za těžiště své 'tvorby' považuji povídky. Ale ty doporučuji nečíst. Jsou totiž moc dlouhé a plné špinavostí.
Jéé, pro mě? ....kuju... básničku mi tady ještě nikdo nesložil...
... a budu číst podle návodu,
co týden, to jeden verš.
moc hezká
*
Víš co se stane, když se dva havrani, každý sedící na jedné fázi vedení, dotknou zobáky?
(záleží na tom, jestli z lásky, nebo nenávisti?)