Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seOpět tím, čím na začátku
Autor
Kandelabr
Vesnice
Lidé viděli jak jim domy chátrají. V rozích se začaly objevovat plísně, které obyvatelé vytrvale seškrabávali a přetírali a vysušovali, ale ty odpudivé šedavé, modravé, fialové fleky se vracely, rozpínaly se kypěly a mohutněly, rozlézaly se po stěnách, šplhaly po trámech a dřevo černalo, drolilo se a padalo na zem, odkud jej obyvatelé nejprve usilovně vymetali či sbírali, ale později nechávali ležet jen tak, až jej někdo rozšlápl nebo se samo rozpadlo v prach.
Krajní domy se pomalu propadaly do lesa, stromy je svíraly čím dál vřeleji a pevněji, lidé se stěhovali blíže srdci vsi, okraje odumíraly a les je pomalu zpracovával, větve prorážely okny dovnitř, střechy se propadaly a lidé už tam ani nechodili, protože domy se staly lesem, dřevo se rozpadlo a vyrostlo z něj nové dřevo a lidé utíkali nebo umírali a les si je pomalu podával, nespěchal, až už ve vsi nezůstal nikdo a ves se stala, poté co byla přechodně vsí, opět tím, čím byla na začátku.
Les
Utrhl jsem první dům, pak druhý, třetí a čtvrtý.Prorostl jsem, zakořenil, vzal si co je mé. Vrátil jsem se.
Hora
Chvíli tu byl les. Nebo se mi to jenom zdálo?