Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSkrze mraky
Výběr: jenyk
17. 10. 2005
4
0
3111
Autor
Vesly
stávají se nehody - -
cesta změní svůj směr
a my nevidíme za zatáčku...
nechápeme důvody...
jsme jen sami se sebou
stojící uprostřed další křižovatky
hledáme rozhodnutí - -
mezi bolestí, láskou, utrpením, odpuštěním...
vším prožitým...
a tím co nás přesahuje
-- čisté světlo
jsme obětí své minulosti...
jsme obětí sami sebe
obětí a zároveň vrahem mnoha minulostí
- - rozhodnutí jež zachránila i vzala život...
Kvalitní existenční báseň. Ty otázky tu už ale byli. Na druhou stranu budou existovat pořád, protože jsme lidi. Kvalitní konec.
dneska mám štěstí na kvalitní dílka, tohle je jedno z nich
(tohle ti musí stačit, protože na kritiku k dílu jakou předvedlo děvče prostě nemám, bohužel)
a abych nezapoměl - tip
Tahle báseň se mi moc nelíbí. Jedinné co hodnontím kladně je vybrané téma. V Tvých předchozích básních byly alespoň symboly, nepřímé dotýkání se skutečnosti, ale tahle je - přehnáno - stroze popisná. Chybí jí přesahující rozměr- netroufám si napsat záměr.Celkově na mě působí jako otřelá zpověď lyrického subjektu. Kolikrát už tohle poezie zažila... Umění je přece v novém pojetí světa, v novém vidění věcí, které nám zpostředkovává básník. Nihil novi sub solle. Ještě malá odbočka...Právě to, že Evropa už je přesycena neustálým čtením básní o rozervaných duších a citových pohnutkách pesimistických básníků, jsou největšími bestcelery "příběhové" knihy jihoamerických spisovatelů jako je např. Coelho. Myslím, že už Ti to tu někdo psal, nechceš pro zpestření zkusit prózu? Když nic, tak by to mohla být příjemná změna v poměrně monotónním ladění Tvých počinů. Umění je akce! (?)
Neber to prosím nějak škaredě, jen jsem napsala hlubší kritiku...tak to vidím já .-)
přeju ať se daří i hodně inspirace a Múz