Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDiagnÓZA: vLEKLÁ VÁHAvost
Výběr: Lyryk
31. 01. 2001
8
0
3646
Autor
Vio
Ospalky měkkých pohovek
vzlínají částice času
hodiny drcené na suť
zamžená zvlhlost duhovek
Průsečík mezi stěnami
v úrovni hladiny ticha
nalačno nálady míchá
hlavu tak lehce stíná mi
Přestupné city tápání
v nášlapných polích emocí
srdcové vlajky bezmoci
a kapky strachu na skráních
Esence snových lákadel
vzbouřené obavy z klamů
rouhání potuchy zklamu
v odlesku bočních zrcadel
zvlhlá žena
drobty vína
stráně strachu
sečny prachu
přespává u tebe duhová víla?
moc fajn, umíš si vyhrát a nepůsobí to vyumělkovaně*
Nadja: snadno odsuzuješ lidi, o kterých nic nevíš... to je velice pohodlné. ale máš pravdu, nedal jsem snaze o pochopení víc než deset minut. řekl bych, že si máme těžko co vyčítat...
ne vždy vše každému sedne. Kafko dík za starostlivost, umím si svý najít....když potřebuji.
Tak tady netápu, intenzita sdělení vyhovuje přesně mému naturelu, mám na básni rád, když se v ní projevuje vůle, smíchaná s obrazností, poezie je tím pro mne nezdánlivě trvalejší. Je krásné se i po letech vracet ke stavu duše, který sice odezněl, ale člověk nemusí své prvotní verše pálit, jen se podivuje tomu jak byl v mládí ryzí.
hmm...inspirace není nikdy dost
Tak vám nevím, Merle, Zolli, Vojtku atd...asi bych to nevzdávala, četla jsem ve vlaku, v autobuse i pěšky, až mi konečně zasvitlo (popadesáté snad ;-) a stálo to za to ;-))
Složitě to fakt vypadá jen na prvních několik pokusů, každý verš totiž říká strašně moc a z každého by se dal vytvořit samostatný obraz. Myslím tedy, že konečně chápu :-) i když s těmi pocity se nyní asi nemůžu ztotožnit, přesto jsem tam taky určitě už někdy byla...
Forma téměř bez chyby, někde možná až příliš moc bez chyby, propracované do posledního slova, proto tady má každé slovo svůj důležitý neoddělitelný význam, jako je tomu ostatně u autora téměř vždy zvykem ;-))
"rouhání potuchy zklamu
v odlesku bočních zrcadel"
...snad jediné, kde tápu
Dá se říct, že celkově obsah odpovídá názvu. O emocech neemocionálně psát je umění, držet se vleklé váhavosti...asi taky, jde o to, jestli to někdo ocení.
jako báseň - krááásné!
típí
Miroslawek
31. 01. 2001
Konečně nějaké pořádné dílko se objeví na Písmáku a on to nikdo nechápe.. nechtějí pochopit - to odsuzuji..
dávám ti tip, neboť si ho právem zasloužíš..
skvělá báseň