Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSanta Claus versus Ježíšek
Autor
Vaud
Věříte na Santu Clause, Ježíška nebo na Dědu Mráze? Kdo z nich vlastně nosí dárky? Moje generace v tom má trochu ice-hockey. V zarytě komunistických domácnostech existuje ještě čtvrtá možnost – najít dárky pod jolkou čili pod stromem. Já osobně na jolku moc nevěřím. Našli jste někdy pod obyčejným jehličnanem 5ti megapixelový foťák? Nemyslím si, že by vánoční nadílku pronikavě zlepšila přítomnost soudruha Dědy Mráze v rusky mluvících regionech. Nebo jste snad dostali od nějakého Rusa cokoliv jiného než kaviár či pohlednici z Artěku? Možná bylo od komunistů prozíravé, že z obdarovávacího řetězce vypustili tohoto penzionovaného soudruha a ponechali pouze již tak dost chudou jolku.
Pro mě se vánoční souboj ztenčuje na „Ježíšek versus Santa Claus“. Na konceptu Ježíška mi trochu vadí nedokonale propracovaná logistika. Hned to vysvětlím. Vrtá mi hlavou, jak mi novorozeně, které samo neumí chodit, donese nové Blizardy!? Je někde popsáno, jak to dělá? Rád se nechám poučit! Pokud dostanu na vánoce ponožky, tak prosím. Je jasné, že letos naděloval Ježíšek. Nic většího podle mě neunese. Eventuálně připadá v úvahu Děda Mráz, který mi šlohl pár trekovejch bot a nechal jen moirový ponožky. Velikost Ježíška může být pro rodiče dobrým argumentem: „Přece bys nechtěl, aby se chudák malej Ježíšek tahal s novou tiskárnou! Tu máš pastelky!“
U větších dárků bych důvěřoval Santovi. Jednak má na to figuru a taky od dob, co se u nás vyskytuje, se počet dárků pod stromečkem znásobil. Santa má narozdíl od Ježíška zřejmě lepší PR agenturu. Zatímco o Santovi víme už někdy od října, Ježíšek se skromně mihne v médiích až kolem vánoc. Zpravidla při tom nic nenese a pasivně leží v jesličkách. To Santa Claus je zobrazován zásadně při nadělování. Směje se na nás z každého nároží a jeden dokonce i z hradu. Není se co divit, vždyť jde o megazakázku jakou je distribuce dárků po celém světě! Divím se, že se o něco podobného neuchází jiné renomované agentury jako Děd UPS nebo Santa DHL.
Trochu diskrétně se opomíjí Santovo prolézání komínem. Do většiny komínů u nás se Santa Claus nevejde. Taky je mi záhadou, jak to probíhá v domácnostech, kde komín nemáme. Prolézá Santa ústředním topením? Nebo spíš - byl to Santa, kdo nám ucpal loňskou zimu ústřední topení? Zkusím na něj letos přes těleso radiátoru zaklepat, abych ho lépe navigoval. Jak to dělá s objemnějšími dárky? Pokud chodí komínem, tak horské kolo by mohl nadělovat jen zaměstnancům elektrárny Opatovice do jejichž komínu se vejde.
Při tomto způsobu rozdávání dárků bych spatřoval výhodu u Ježíška. Ten přeci s velikostí komínů nemá problém! Možná by se měli k nadílení dárků spojit? Co říkáte? Podle mě je to geniální nápad, který se asi bohužel nepovede. Fůzi těchto dvou velkodistributorů vánočních dárků by zřejmě zakázal antimonopolní úřad. A jak znám Dědu Mráze, tak by asi Santu Clause brzy udal sociálce, že strká chudáka Ježíška do komínů. Pokud letos nic na vánoce nedostanete, tak nezoufejte. Pořád zbývá ještě možnost, že najdete dárky pod jolkou. Ta má, ostatně jako většina východních firem, zpoždění a nadílí se až pár dní po našich vánocích. Ale osobně bych tento způsob nadílky před volbami považoval s hradním Santou za velmi..... ale velmi varovný signál.