Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTy dvě holky
Autor
černá_vdova
Spustil se déšť a jejich umě udělané účesy se měnily ( v niveč) na něco podobné rozplizlým mořským řasám. Byli velice unavené a sotva se drželi v sedle. Pudr, teď už smíšen s vodou, stékal po tvářích až do výstřihů. Rty ztratily lesk, protože byla smyta i nejtužší rtěnka. Utrmácené dívky již nepopoháněli koně, ale jen odevzdaně nechali koně jít svým tempem. Geralda to již nemohla vydržet. ?Kornélie, prosím tě už nechci dál, poblíž je tady jeden hostinec. Sice nic vábného, jeto fakt díra, ale alespoň se skryjeme před deštěm.? Křičela přes déšť, aby ji bylo slyšet. Kornélie chvíli uvažovala nad možností zůstat, či dále pátrat po svém milém a samozřejmě zvítězilo srdce?bude odpočinek! (Však on jí neuteče . Jestli je mrtev tak tuplem ne, jestli jen spí tak taky ne, jestli jej zajali tak taky ne, tak proč spěchat? POZN. Autora) Kornélie kývla hlavou na souhlas.
Už byli u hostince, když tu Kornélie zahlédla nějaký kapesník, který ji byl velice povědomý. Geralda se na ni podívala s výmluvností na tváři ?Copak všechny odpadky, které leží na zemi musíš sbírat? Boveráku!? Kornélie se však nenechala zastavit, protože ji její intuice vedla. (no i když ta její pochybná intuice zradila již jednou?) Samozřejmě ji nezklamala. Z promočeného kapesníku (bezpochyby od hlenů, i když s koncentrací vody) poznala, že patřil
Geralda se stále ještě nevzdávala naděje obměkčujíce hostinského. Avšak nic naplat, hostinský se oblomit nenechal. ?Žádné pokoje nemáme a hostinec je plný. Další hosty nepřijímáme. Už jsem řekl a tohle je moje poslední slovo,? a zabouchl jí před nosem. Doslova! Kornélie si třela nos. ?Ale, ale?vždyť to vypadá spíš že u vás nikdo není...? Křičela ještě Geralda, ale nechala toho, zbytečně by si vysilovala své drahé plíce. Ohlédla se za Kornélii, která stále tiskla v rukou tu věc ze země. Znechuceně si ji měřila. ?No tak Kornélie, copak chceš tady stát dokud nezmrzneš (promočená totiž už byla)?? Zatím tě ještě potřebuju, ale potom uvidíš. Kornélie se probrala ze zasnění a následovala Geraldu.
Když procházeli kolem okénka, za nezatáhnutém závěsu (přes vrstvu špíny) zahlédla Kornélie postavu, jež ležela na zemi a nehýbala se. Poznala v něm
Kousek od hospody vedla jedna ulice směrem z města.
Dívky zmokly (věřte mi, nebyl na ně hezký pohled) a proto se očividně třásly se zimou. Geralda klepala zubama. Zaťukala na dveře prvního domu ke kterému došly (řekla bych, že než klepání na dveře, spíš klepání zubů je upozornilo na cizí delegaci před dveřmi). Pootevřeli se dveře a v nich se objevila hlava muže jehož účes značil známky zanedbaný (v moderní době to můžeme nazvat ?měl skvělé dredy?). Hned zostra na ně: ?Co chcete?? Kornélie znovu nabyta svou odvahou (to víte, když viděla
Déšť je však nenechal dlouho filozofovat a oni šli k dalšímu domu. Zdálo se jim to zahanbující, žádat o teplo a střechu nad hlavou, ale protože měly mozky už trochu zmrzlé až na mozkové buňky, tak jim to ani nepřišlo. Kornélie zaklepala. Zaklepala jednou, dvakrát i potřikrát, ale nikdo nepřicházel (Geralda měla se svýma zubany větší úspěch, že?). Už chtěli jít dál, ale otevřela jim starší paní. Byla rozklepaná (Dívky se nejprve domnívaly, že z nich, nebo ze zimy.) a na sobě měla staromódní župan. Ten v pravidelných intervalech (podle toho jak se babka hejbala) sebou kejval z leva do prava, no a logicky z prava zas do leva?Jak viděla mokré dívky, zželelo se jí jich a okamžitě je pozvala k sobě.