náhodou našla, s radostí přečetla
hmm..změna jména Roxany..a je mi srdcová:)*t.
Chtěla bych toho říct mnoho, ale vzmůžu se jen na chabé...
...překrásná výpověď, opravdu.
T.,O.
tohle jistě pobaví kritiky
pro mě je to mrtvý jak kus hovězího
Až mi z toho navlhl semiš... .)
Že tě otokám, ty drzoune!?!
Co mi není rovno,
po tom je mi hovno.
A to platí směrem vzhůru stejně jako dolů, takže víš co mi můžeš? Vykokusit Františka i s prdélkou.
Naše hovna rovna fialek, vašnosto.
Ááá, tak pán je něco víc, jeho hovna zřejmě nesmrdějí, neumí se slušně rozloučit a místo aby si potřás rukou s vobyčejným člověkem, má na to lidi, co ho vykopnou. Ale však se nebojej, vono na ně taky jednou dojde.
Ale kdepak milej pane, to co vám tu dělám je vobyčejnej bordel, s těma učenejma slovíčkama na mě nechoďte, to byste taky nemusel daleko dojít.
Ve "své podstatě", pane kolego, je možno ztotožnit cokoli s čímkoli. To je demagogie, co vy mi tu děláte!
Stádium presumců jest ve své podstatě možno ztotožniti se stádiem prejeseterů, tedy s kaviárem. A zda má kaviár právo na život, to už zdá se býti otázkou zbytečnou vzhledem k tomu, že tento má hlavně právo býti pozřen.
Žádné hokus-kokusy s presumci. Sumčí potěr má také právo na život.
Pišta: No teda, za koho mě máš? To, že jsem masový vrah zvířátek, přec nevypovídá ničehož o charakteru mém v lásky hrách tajemných (sakra, mám pocit, že je nablízku Františkova prdélka). Co kdybys zkokusil presumpci neviny?
Jojo, to znám, tyhle kecy. A pak je ojedeš někde v křoví za hospodou... Žádný takový.
Pišta: Tak už jen kvůli té večeři beru, i když zase víš co dneska stojí pořádná kytka? To už by chtělo něco jó extra.
Ale jinak prrr, to že jsem zamilován rozhodně neznamená, že bych to chtěl hned tlačit do večeře s rodinou či dokonce žádosti o ruce, zatím se budeme jen tak oťukávat, vodit se za ručičky a tak, jen my sami dvanáct.
Jiříku, stav se někdy s kytkou na večeři, a požádej mých jedenáct slov o ruku. Trochu si tě s manželkou proklepneme, a když budeš schválen, máš zelenou:)
Pišto, to je výborný. Kdo by to do tebe řekl;)
Zlatovýběrovou poezii obvykle nechápu, ale řekl jsem si "Ejhle, Pišta" a vstoupil... A musím říct, že zlatovýběrovou poezii prostě nechápu.
Nicméně, odmyslím-li si ten balast kolem, tak za dvojverší
Smutně se zahleděl na stolní větrák:
"Je to divnej svět, Sancho."
šel bych světa kraj, už jsem si ho přečetl dvacetkrát a nemůžu se vynadívat, asi jsem se zamiloval do jedenácti slov. :)
Mně to připadá takové...divné.
Nedočetl jsem to.
To můj soused Krakonoš, ten všecko říká od podlahy.
A tak to má být.
Tohle je taková intelektuálština, řekl bych Kožich to vystihl dobře.
Asi bude dobrej.
málem sem ti to, já husa mořská, típla podruhý...
furt se mi to líbí :o)
zkládáš se jenom z postřehů,nad vším jen přelítneš,neumíš hloubku,nevim , třeba to stačí,někomu...
klisoidni, prazdne, nudne.
jsi sterilni, lasko.
(delas bordel v historii? mam se jit vyblit?)
Momentálně jsem příliš na dně na to, abych nemohla neobdivovat mělkou poezii a šokující větné patvary.
Souhlasím s Martinezem a obdivuju a tipuju.
*
Děláš bordel v historii...a tip...
mně to přijde jako skvělý šokující větný patvar!
No tos mi toho pověděl...
Já čekal ukázku, kratičký rozbor, a pak můžeme diskutovat, no ne? Takhle mluvíš jak politik.
Vlastně skoro všechno. Jde o to, že spousta lidí používá interpunkci tak, že ji převážně nepoužívá, a to je navíc aplikované na rozsekané větné části. Já osobně mám takové podezření, že jediným uměleckým záměrem v těchto případech většinou bývá něco jako "nějak to tam naplácám a bude to vypadat umělecky hluboké". Možná je tato má averze vůči tomuto stylu daná tím, že jsem přesvědčen, že i forma básně má mít konkrétní význam, ale to nic nemění na faktu, že celkový dojem z básně složené z šokujících větných patvarů je stejně jako čtenář zmatený. Jestli se tě to netýká, budeš mít nějaké vysvětlení.
Mohu poprosit o příklad "větného patvaru"?
Jo, jo, šokující větné patvary jsou teďka v módě.
Hmmm. Je nevšední zažít, jak může být "hmm" ... nevšední.:))
hmm... (takové to uznalé a obdivující hmm... to je n pro vysvětlenou..) hmm?*
Tak to mi je moc blízký, jak vystřihlý z mého nedávnéhp zážitku, hmmmm ***
Zvlastny romanticko eroticko vlkovity vyber s rozvodom, pocuvaj Tebe sa zapacila nejaka primitivna vasniva baba co ma fyzicke prednosti a nevies si zvyknut na to ze nema romantiku, len mi je zahada co hlada tam ten cokel na zaciatku. Ale mozno je to cele vymyslene
Ty vole, já už se lek, že se Písmák zbláznil... :))))
veselé vám noce přejí chobotničky! :)
kdyby Ti to náhodou vadilo, tak to řekni, smažu z webu...
skoro jsem to nedočetla..ale jsem ráda že se tak nestalo...T*
Caddy? Čemuže jsi ráda? :)
Patrně nejsi dost všední, můj milý aristokratický troubo... :)
:-))) tak to máš recht.
Pro závan všednosti chodím nakukovat do Tvé uprášené (ne)poetické ordinace ... ta depka potom je fakt famosní :-))
Ano ano... Jak bolestné je konfrontování bezskrupulózního finančníka s realitou života, s každodenním bojem o život....
Musí ti to připadat hrozné, jak se někteří snaží zachránit za pár korun de facto právně bezcenný život, když ty bys z toho dostal statisíce, aniž bys někomu (či něčemu?) pomohl. Ano, jednáme neekonomicky. Ale srdcem. Nic pro tebe, vím....
:-)) co to meleš, mastičkáři ?
Z čeho bych asi dostal statisíce ??
Jo - leda z Tebe, když Tě zažaluju pro nedodržení elementárních lékařských postupů ... to by mělo bejt easy ..
Holt prodáš vilku v Jevanech a já si namažu kapsu .-)
nu ... jako tok černé řeky Tvých myšlenek a nesporné imaginace - why not ..
ale poézie ? - dle mě nikolivěk
(a to Ťa mám rad) :-)
Del: Víš, poezie, to je cosi, co je třeba žít, ne jen psát.....
(P.S. Já tě rád pochopitelně nemám)
:-) ale dyk já vím, broučku
víš, poezie popisuje POETICKY všední věci
a PRO MĚ ve Tvém kousku moc poetiky prostě není
that´s all, folks :-)
a ukecaná, takže se místy rozkližuje
a nedrží pohromadě, jak by měla
ale má pár hodně silných míst...
Je to trochu MYŠMAŠ, Pišto :))), ale moc krásnej *
Smutně se zahleděl na stolní větrák:
"Je to divnej svět, Sancho.":))))
Tak Ty ses vdala.
No...veskrze příjemný čtení...ale je to takový jako když pejsek a kočička dělali ten dort, nedá se říct, že by něco bylo špatný,ale je toho moc pohromadě a všechno se to k sobě úplně nehodí nám tak přijde...jestli to zase odejde, to těžko říct, se nám to teď nechce číst podruhý...
ta báseń, co se zdála vlkovi je rozhodně na tip...
T
je moc pěkná, zaujala mě.... i prolog :-))) .... TIP a V
to je pro mě tak zajímavým způsobem napsané..! já ti do toho nebudu kecat :o)
to je ale nášup, intelektuále zas.... ... dobrý :-)) !!! pozdravuj vlka, tip
(první fakt pořádná pecka)
Se zvědavostí a s poctivým zájmem jsem k této básni přistoupil.
Osobně si myslím, že u dlouhých básní hrozí ryziko, že jsou buďto nudné nebo nesrozumitelné. Ani jedno v tomto případě neplatí, ačkoliv, přiznám se, že jsem ji četl 3x, abych ji porozuměl jaksi plynule. Ale to může platit jen pro můj mozek.
Myslím si ovšem, že básně k myšlenkám mají přivádět, nikoliv nutit. Zde ovšem o nucení nejde, ale délka této básně a použití
několika různých symbolů výrazných symbolů ( vlk (pes), Versace, Sancho, Roxana ) činí pro mne báseň roztržitou či snad tím pádem obtížněji přehlednou.
Tolik k záporům z mého pohledu.
Ke kladům:
Báseň má výraznou dynamiku a ačkoliv je znát zájem také na duchaplném vyjádření, pak této snaze poskytuje spontánnost, věrohodnost.
Navzdory výše uvedeným připomínkám je srozumitelná a prakticky v každé své části nabízí miniděj, myšlenku a to je hodně.
Všechny tři sloky začínající slovy "Mizí" jsou velmi zdařilé, poskytují básni poetický rám a rozběhlé ( příliš ) mysli čtenáře
vrací klid.
Na básni je znát, že nechtěla být laciná, že chce být přemýšlivá a že přemýšlivá je, byť se nemohu úplně zbavit dojmu, že toto úsilí je jaksi dost viditelné, což ovšem - a teď si přátelsky rýpnu -
odpovídá tvému intelektuálnímu vnímání světa.
Když poctivě, tak poctivě - tip, výběr
pisto prekvapils...pises pekny pismenka
*tv
jo roxana mi prijde teda takovy divny meno
S Hufnáglem na pivo bych zašel
jóó
S Hufnáglem na pivo bych zašel
(skoro polední blues)
zaujím,avé, vysmievaš sa romantike, ale toto je vyslovenme romantické...
osobne sa bojim dlhych basni, akosi verim, ze ked clovek nedokaze vystihnut v par versoch podstatu, tak este treba casu na dozrenie...
ale toto, toto je fajn, vobec nie dlhe
*
A sochy nesní !!!
Jediná socha
která kdysi cosi snědla
se stala člověkem,
a ještě ráda
zkameněla hrůzou
*
ta se mi líbí, akorát mi tam občas nějaký verš připadá nadbytečný *
hups....ale tato je opravdu povedená...to zase ano
Pišto! Jak jiné akordy... To se nenaučím, ale...díky!
Inu hrajeme každý po svém, ale máme i uši pro jiné, zaplaťbůh:)
* roxanový skvělý
ale pokochám se beztak vedle
víc
jo nad touhle už jsem se někde kochala*