Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seŽivot v balíčku
Autor
Matylda
Život v balíčku
Včera jsme dorozbalili vánoční dárky, dojedli rybu s bramborovým salátem, dnes ještě voní z kuchyně pečená kachna...
Když jsem včera dopoledne dárky balila, brala do ruky papíry s hvězdičkami a lesklé stuhy, napadlo mě, že náš život také dostáváme v balíčcích. Tak jako každého potěší či nepotěší všechny dárky pod stromečkem, tak ho v průběhu let těší nebo netěší život sám.
Domnívám se, že i své partnery dostáváme v balíčku, jehož obsah předem neznáme. Každý takový dáreček je na samém počátku hezky zabalený, s pentlemi a stuhami, s věnováním. Když ho vybalíme, někdy zjistíme hned, někdy za chvíli, že jsme jako bonus dostali i to, co jsme nechtěli. Zrovna tak, jako si stěžoval jeden kamarád - distributor filmů. Musí prý od filmové společnosti odebrat nejen hity, které si vybere, ale i nějaké shity, které jsou s tím trhákem v jednom balíčku.
Mobilní operátoři také nabízí balíčky volání a každý má své výhody. Když už se pro nějaký tarif rozhodneme, nechodíme ho měnit každý měsíc. S partnery je to obdobné. Všechno je tak nějak pokupě. Nelze ukecat, že si něco nevezmeme, odložíme, vypreparujeme z člověka. A když už se přece jen rozhodneme balíček zahodit, ignorovat, rozejít se, ve snaze zbavit se oněch nechtěných bonusů, ztrácíme i to krásné, pro které jsme se původně rozhodli s dotyčným být.
Snažím se vážit to hezké a nevnímat to nepěkné. Váhy se houpají a neexistuje předpis, který by určil: tady je ryska, tady je mez, kdy to krásné prohrává, tady převažuje to nechutné, tady to skonči a basta fidli.
Dostala jsem mezi vánočními blahopřáními i jedno moudro, které mě donutilo zamyslet se nad svými očekáváními:
“BÝT ŠŤASTNÝ ZNAMENÁ BÝT SPOKOJENÝ S TÍM, CO JE MI DÁNO, A NETRÁPIT SE TÍM, CO BY MI PODLE VLASTNÍHO NÁZORU POSKYTNUTO BÝT MĚLO”.
S druhou polovinou tohoto rčení mívám problém. Narážím na svůj zažraný názor : KDO NIC NECHCE - NIC NEDOSTANE, KDYBY MĚ MILOVAL, TAK BY SE JINAK CHOVAL,.....
A jak JINAK?
Podle mého!
Podle mého?
Nejsem moudřejší než na začátku téhle úvahy. Jen mi malinko vytrávilo. V žaludku se uvolnilo místečko, zrovna na kafíčko a cukroví.
Krásný a velkorysý zbytek svátků přeje Matylda