Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKdyby...
12. 02. 2001
3
0
1738
Autor
Désirée
Kdyby aspoň bylo vidět hvězdy,
hledám je teď marně očima,
hodiny v dálce tikají na zdi
a moje duše byla zničena.
Vyrvali mi ji svými slovy z těla,
plivali na ni, kopali ji a křičeli,
jak jsem se opovážit směla
zatoužit létat s anděly?!
Jak jsem jen mohla chtít
se oprostit od zemské tíže?!
Dnes jistě již vím, že
člověk nemůže svobodný být!
Kdybych alespoň viděla hvězdy
a kdybych neslyšela ty hodiny na zdi
a kdybych bez duše nebyla,
protože spoutali ji okovy,
když nedopřáli jí svobody,
a kdybych byla hloupě nesnila
a kdybych ... Ne! To bych byla nežila!
Indy: zákonitosti metriky se dají naučit docela snadno... viz. např. Hrabák, Úvod do teorie verše; stejně jako zákonitosti pravopisu... doporučuji Pravidla českého pravopisu - synteticky se píše s ypsilonem. Samozřejmě, že strojově dokonalé metrum může znít říkankovitě a mechanicky, nicméně ta pravidla je dobré a užitečné znát, když pro nic jiného, tak, abychom je porušovali vědomě a ne bezvědomě.
Lenin: řek Lenin und propadl z ruštiny. Rytmus se nejde naučit - pak je totiž všechno co napíšeš strašně sintetický. To chce spíš zkoušet ten rytmus doladit. Ale neber mě nijak vážně. Já mám s rytmem taky potíže.
Désirée: Celkově povedený, a ten konec zvlášť.*
Pro lepší prodejnost básně (tj. pro lepší ohlas publika) zlepši rytmiku. Bez ní rým zaniká :-)
Pro lepší prodejnost básně (tj. pro lepší ohlas publika) zlepši rytmiku. Bez ní rým zaniká :-)
Je to trochu přetěžklé slovy... zkus trochu ubrat na tragice, a bude to průhlednější a silnější (aspoň mi to tak připadá).
Anonyme, díky za radu - příště to zkusim, ale asi to pude ztěžka, protože si na tu tragičnost děsně potrpim.