Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seprocitnutí
28. 12. 2005
5
0
5390
Autor
leenai
- dřevo ztrouchnivělé pod prsty těžce sípá
ta tma se probudila kdesi uvnitř ticha ,
mami..
- pavouk pěti noh se na stěně tak jemně kývá
z j i t ř e n í m
a možná že třeba zítra procitnu ....
a možná že přijde kouzelník . . . .
Připomělo mi to dětství. Zabavnou show Možná příjde i kouzelník, pavouk - jednu pohádku. Díky za návrat.
ne-e
zkus ještě Na východ od ráje, na základě Steinbecka, taky dost dobrý, lepší...
drasťárna od Vávry, napsal Kaplický, procesy s čarodějnicema v 17. stol na Moravě, paralela s těma komunistickejma v padesátých letech, fakt drasťák, ale stojí to za ty nervy, ta bezmoc...
s certy nejsou zerty? jestli to je to, co myslim, tak to jsem videla :))
kladivo na carodejnice....... nejaka drastarna? :) asi jsem jeste nevidel....
noeran: klasika: S čerty nejsou žerty..? to musíš znát!
nebooo... Kladivo na čarodějnice...
"Mě si nevšímejte! Já jsem jenom zvědavý invalida..."
a kouzelník nikdy nepřijde, toť vše, toť celé...............
tak je to vždycky.............. nikdy nepřišel
.... procitání odloženo.......
.............
.....
Ttt
a možná přijde i kouzelník . . . no, mě se líbí jak to tomu dodává takový nádech bláhovosti, když člověk ví, že to není pravda a přece si přeje, aby se to stalo , pěkný :)
aspoň můžu přitakat že
"ano ano.. hodně štěstí, ..je tu pěknej bordel";o)
jo aha...
sem slepá, sorry...
u mě nejde ani tak o nějaké pokusy o d/efekty, spíš o hru se slovy, fascinuje mě, co všechno se skrývá pod pojmem, který nevnímán celistvě znamená zcela jiný okruh představ než dříve
co vlastně v tomhle kontextu a mezi ostatními slovy může znamenat zjitřením
jitření .. prosvětlení nebo drhnutí dvou jiných rovin vnímání?
asi bych se s tebou tentokráte o kladný či záporný postoj k tomu nahoře (všeobecně jako k celku) hádala, jsem ochotna vést debatu, jestli chceš... :)
a zkoušels "třeba" pochopit ve vztahu k zítra a ne jako umocnění "možná že"? Jinak by to samozřejmě působilo jako pleonasmus, čehož bych se logicky ráda vyvarovala, ale ono to "třeba" vzhledem k syntaxi prostě jinam umístit nejde... má svou pevnou lokaci před faktem, jehož význam rozvádí...
Zvláštní..ale líbí se mi =) A ten kouzelník, no nevím, ale stát se může cokoli nie?:)
mám takové jisté zkušenosti, které tento fakt vylučují...
maximálně, že bys znásobila a zesílila význam slovesa "mohou"...
jo, mohou, ale v jiném vesmíru, než se teda vyskytuju já... to bych tomu pak už byla ochotna věřit..
Zkušenosti mnohdy dokáží mnoho, zvláště ty špatné..
To se nedá násobit..moci, mohou, můžou je jedno a násobit nelze, to pak vznikne musí a to je o něčem jiném..
Věřit, to je o člověku samém, je jen na něm čemu, komu věří a čemu je hlavně ochoten věřit =)
no právě že to zesílit ničím nejde, pouze tomu pomyslně udělit větší důraz... podtrhnout fakt, že mohou ale nemusí
nojo, však na to přijdeš taky.. tohle poznání se asi nikomu nevyhne, jen každý začne ne/věřit v jiný čas...
:)
p.s.-> mi posílat avi nemusíš, když sem autor, de mi to do kritik...
Tak tak:) pravdu díš=)
Už sem na to přišla...aspoň vím, komu věřit můžu a komu ne..
Jj:) já se v tom tady nějak teprve orientujuu=)
Noo právě proto se orientujuu:) Přijde mi to hrozně moc složitýýý=) A díík=)
a možná že třeba.. šialená konstrukcia
rozkládání slov pro větší umělecký defekt mě moc ne-e:)
celkově čtvrttip:o)
jaképak rozkládání??
normálně by max. mezi možná a že patřila čárka, toť vše...
chytlo mě to..ale úplně jinak než většina jiných básniček..líbí se mi, takový jiný způsob, pěkný, na přemýšlení... kráasa:) *