Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePocit viny
Autor
Pavel_Vot
Provází nás od narození a bez přestání si ho připomínáme. Pocit viny. Jsme vinni za bolest matky při porodu a také za její nevyspání, když nám rostly první zuby. Jsme vinni za nervy rodičů, když jsme přinesli pětku ze školy a poznámku v žákovské knížce, snad za házení houbou po třídě.
Pocit viny nás provází i v dospívání. Vyčítáme si slzy naší první lásky, kterou jsme nechali stát opuštěnou v dešti a vztek kamaráda, se kterým jsme nechtěli jít krást sousedovi zralá jablka. A mnohem později se dostaví pocit viny třeba i za zapomenutou špinavou košili na opěradle židle v kuchyni.
Pocit viny má mnohé podoby a záleží jen na nás, zda se jím necháme ovládnout. Zda se necháme vmanipulovat do pozice viníka a pak se brodit a plácat v tom šíleném pocitu.
Každý ovládá a řídí svůj osud. Ovlivňuje své okolí a tím je částečně vinen za osudy druhých. Záleží pouze na nás, jak se k tomu všemu postavíme.
I mnou cloumá pocit viny. Ano.
Ovšem mohu se každému podívat do očí a o to v životě jde.