Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seHaiku zimního rána
14. 02. 2001
24
1
7152
Autor
Carodej
Hleď - borovice
své ruce k nebi vzpíná,
jak tichá svíce.
1 názor
Příliš metaforické. Navíc - svíce a borovice - toť opravdu odvážná metafora :-) Borovice nebývá tak štíhlá.
Waldorath_Exi
13. 02. 2004
Pekne, ale na mistry haiku, to neni ... a ani nemusi, staci, ze je to pekne ... proste jen povzdech.
hochstapler
19. 02. 2002hochstapler
19. 02. 2002
no já jen tak že jsem tu byla...víš...a tak nějak potichu po špičkách... půjdu pryč..nechci vás rušit:)))
a je to haiku,..? ..já myslela, že to má kapánek jiný (ne)pravidla.. ale špatný to není.. bohužel už několik let tenhle typ básní srovnávám s těmi ze sbírky "Rozprášené básně" od Jacka K... :o(
no vlastně - vzal jsi mi vítr z plachet tvou poslední hláškou - já zase nevěděla, že haiku se můžou rýmovat... a po pravdě řečeno se mi ty nerýmované líbí víc...a taky by mě docela zajímalo, kam z toho okna koukáš, když tam máš takovou nádheru...
Borovice zpravidla nepřipomínají svíčky, ale svíčka z rukama, to už ano :-)) Jinak je to na tip.
Roztečená sviečka rozhodne strom pripomína, a to najmä ihličnatý ako borovica, takže moju predstavivosť to rozhodne neruší, práve naopak. Je to pekná momentka, ktorá vystihuje a pohladí...
Díky všem. Dnes jsem se u haiku od Suvy dozvěděl, že to ani nemusí být rýmované:-) Haiku se mi začíná líbít!
Zvlastni, ja bych rozhodne borovice k svici neprirovnala, byvaji na to moc zkroucene. To uz spis ke svicnu ;)
Takze za necekany obrazek TIP.
Yenn - dívám se na ni z okna. Její větve jsou nahoru jak ruce prosebníka, a celá její koruna je jak bachratý plamen svíčky. Záleží na tom, z jakého odstupu se totiž díváš......:-)
Díky všem, je to mé první haiku:-)
Miroslawek
14. 02. 2001Miroslawek
14. 02. 2001
dozvedel ses co je haiku, muzes se vyradit?
na prvotinku hezke, skoda ze ja zadnou takovou krasu za oknem nemam:-(
ale vis...tip je drazsi
juuu... nádherný obrázek!
jejeje, takže Printího nové oslovení nachází své příznivce?:-)
Máš štěstí, vidět každé ráno borovici a vonět k ní...vlastně se nemůžeš nikdy vzbudit sám. :o)