Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTAKHLE NĚJAK TO BYLO(anebo jinak..)
06. 01. 2006
2
0
1493
Autor
MADVLAD
Osamělí Bůh a Ďábel-byli tu dřív než kam paměť sahá-
-pokud ne vždy,řekněme"odpradávna"!
Jeden jako druhý,což-z hlediska věčnosti trochu nudí!
Nuž;spojili se tedy proti sobě-navzájem-
a tak nějak vznikl život-z nápadu býti si sobě zrcadlem!
A pak karty zamíchali-
a jako malé děti si od těch dob už jenom hráli..
(a dodnes hrají)!
Budoucnost a minulost-
slévá se v přítomnosti,
zavři oči na pomoc, a nech si zdát o....
NEBYTÍ!
ja síce velkom vďačne momentálne SOM, ale aj tak sa mi Tvoje úvahy páčia
aleluja, na mě je to takový muzikálový...muzikál Biblické příběhy pro starší a pokročilé.
To nesouvisí s věkem Hárošku-a s Biblí už vůbec ne-kdo je klaďas a kdo padouch pochopíš už v předmluvě-toto je o tom,že co je dobré,a co zlé není v ničem jiném,než z kterého úhlu to hodnotíš-tedy možná pro pokročilé-ale ne zas tolik..
hele, já to pochopil, ale dej si to ve spojitost s tím jakej jazyk používáš. Upřímně si nedokážu představit, že tuhle písničku zpíváš někde jinde než v kostele.
Když si přečteš Pašijové hry velikonoční(či nějak tak se to menuje)od Plastiků-bez hudby,dospěješ k podobnému názoru-ač je to"mírně"starší,nemyslím,žeby při poslechu(tím méně naživo)někoho napadlo že se jedná o nějaký"křesťanský rockový soubor".Chápu,co máš asi namysli tím jazykem-působí příliš pozitivně,folkově-podotýkám působí-záleží na intonaci-"nech si zdát o....NEBYTÍ!"-neni"krásné sny přeji",ale"zapomeň že to má nějaké řešení-byls,jseš,a budeš,ať se ti to líbí nebo ne"(opět z hlediska věčnosti-ironický pohled toho,kdo ví že je hráč 1i 2,a celá"kosmická hra",je hra sám před sebou,že nevím,že hraju sám se sebou-což-uznávám,z toho textu nemusí být zřetelné-a asi by to na mě jako prostý text též působilo "ejchuchu newageovsky"..).Každopádně-zkus si představit,že bych to zpíval v kostele,a našel se tam někdo,kdo by to vnímal-Bůh a Ďábel-1 jako 2.-stihlo by mě v lepším případě lynčování na oltáři,v horším vězení v kryptě ve společnosti mumií zasloužilých kostelníků-při uvedení Posl.pokušení J.Kr.od Scorseseho-což je dle mě nejl.film oslavující Ježíše,křesťánci vypálili asi 30kin,v kterých se to odvážili promítat..takže kdekoli jinde než v kostele..