Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDobová sentimentalita
Autor
Henriet
Slunce zapadalo za kostelem. Ostře oranžové světlo se odráželo na barvě tmavě modrého azuru. Buďme spolu!
Každý si nese své břímě. A Kristus s křížem na ramenou kráčí ke Kalvárii. Smutnej den pro toho, kdo ještě nechtěl zemřít.
Zelený list se utopil v stříbřité hladině a Osud se v tentýž okamžik naplnil. Došel konce. Jako kolej, kterou Ona ráda sleduje. Něco začne. Je. A pak skončí.
"Pomoz mi projít skrz!" Je to sen? Noční hlasy... Skrz ještě nikdo neprošel. Nedosažitelno. Nevidomá dívka pozoruje mraky a barevná křídla motýlů. Třepetají se ve slunečním jasu. Měsíc si žil svůj vlastní život. Chtěla tam. A světlo se rozsvítilo.
Slunečnice šly už spát. Zavřely oči i ústa. Ztmavly a dobrou noc. Už jen dvě princezny zůstaly kráskami i přes noc.
A indián u ohně sedí sám se sebou. Povídá si. Prérie a hvězdy.
Utápěli se v dobové sentimentalitě. Všichni to jednou okusí. Někdo dřív a někdo později. Jak se stát šťastným??? Nikdo doopravdy neví...