Nejsem na straně slov, ale na straně pauz, ztišení, zmlknutí.
Je mi potěšením, že ti mé psaní přineslo něco pozitivního.
To je pro mne vždycky radost, neb psaní je mi vždy o zázraku nějak sdílerného prostoru. Ovšem ne nutně vždy o slovech. :-)
S "apelem" je nejeden problém. Jakmile báseň vzniká s cílem "apelovat", jí darovaná přirozenost přenosu z podvědomého světa jde do háje. Zůstavají pak často "pseudobásnická patetická zvolání". Říká se jim pak citlivě "oslovení". Dělící hrana je tu ostrá jak břitva.
tak tohle jsem fakt namysli neměl, ale to nevadí.
Myslíš variantu s vykřičníkem na konci?...
Ne, to by šlo jiným směrem (pocitově směrem výčitky).
???
--------------------> vyznačil jsem slovo, které je silné tak, že vystupuje z básně, že apeluje.
Jsem prost jakýchkoli návrhů cokoli v textu změnit. Myslím, že bych tím sám sebe urážel.
------------------------------------
Slova, která jsem si přečetl v několika tvých básních pro mne byla oázou, čistou, klidnou. Mohl jsem se zde zastavit a odpočinout.
// vůbec po několika měsících jsem se odvážil něco si zde přečíst. jsem rád, že jsem sem mohl nahlédnout.
Ve vší pokoře. L.
Ale vždyť bylo napsáno, že jde spíš o širší odpověď a ne úplně jen ke tvé poznámce. :-)
Jinak je otázka, co řešíš ty. Zmínil jsi japonskou antologii a ve mně to vyvolalo údiv a otázky. Nevidím na tom nic dotčeného (u sebe).
Udivuje mne, že už nyní používáš slovo "vliv". Jaký vliv máš na mysli? To by se musel každý tady domýšlet, co znamená něčí "cizokrajný" nick... :-)
Moji ukaecanost ponechej na mé potřebě se vyjádřit, prosím.
A vůbec... :-) se měj pěkně.
tak pardon...som bol mozno nemiestny:)...aj tebe pekne dni!
pořád podobný téma mi to připadá....
A...? Mám změnit téma. :-)
pekne, nezne....skoro ako z vyberu Manjosu:)
fuuu....to jak myslíš, dívčo....je na Tobě....dle nálady....:))
mě by jiný téma docela zajímalo :)
Je to atmosfeeeerické, líbí.. tIP**
Nepíšu dle nálady. Spíš dle potřeby něco zachovat, co se na chvíli objevilo (a ja za tím nějaký přesah širšího života) a něčím, co se ve mně silně ozvalo. Výzva oka-mžiku, jenž není tak nicotný, jak se domníváme, ani tak důležitý, jak se pak domýšlíme.
Jsou různé úrovně alter ega. :-)
Manjóšu? Ta antologie? Ani ji pořádně neznám. Odpovím šířeji a ne možná úplně jen ke tvé poznámce.
Trošku mně vždycky přivede k úsměvu, že se hledají nutně nějaká ta porovnání. Že by autor by měl "jít s pravdou ven", kde že se inspiroval. A běda mu, když řekne, že ani verši čínských, japonských či korejských básníků a básnířek. Jistě, určitá sympatie tam být mohla. Co se mne týče, ani formu, ani obsah vědomě nepřebírám od druhých. Pokud něco přebírám nevědomky, nic s tím nenadělám. :-)
A poslední věc- vždy si stojím za dějem, stavem, který byl zapsán, jako za prožitým. Mnou prožitým. Mám radost, když potěší a je prožit nějak i ve druhých. Ozázka jakési jediné sebeidentifikacve je pro mne druhotná. Každý v sobě žijeme více životy, více hlasy ... a neznamená to nutně, že jsme schizofrenní.
Divadlo a slavný Diderotův Herecký paradox budiž toho důkazem.
pocuj Lin: sakra mne je absolutne ukradnute kym si sa inspirovala proste mi napadlo manjosu tak som to spomenul si nemysli hned ze ta ktosi obvinuje s napodobnovania a vobec ten vplyv tam i tak nezatlcies ved i tvoj nick asi nie je len tak nahodny ha ha ha:)...a neporovnavam ta z nikym a nicim ale asi zacnem bo si daka zbytocne ukecana v komentaroch...a vobec....ha ha hu hu