Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNámořník v Toulouse
16. 02. 2006
26
25
7536
Autor
Jakubisko
Plul po zelené hladině Garonny
nedbajíc kam ho proud donese
vůbec mu nepřišlo na mysl
to smířlivé sousloví 'stane se'
celý život slyšel pouze hlasité volání
'vypluj, pro tyto vody jsi předurčen!'
teď však odjížděl a hlavu složil do dlaní
zklamaný, nešťastný a celý potlučen
uslzenýma očima zíral do velké kaluže
do které každičké noci namáčel svůj vlas
z posledních sil ještě zvolal: 'Garonno, vem si mě za muže!'
a růžové město navždy ztratilo svůj jas.
25 názorů
Njn...smutný je, že ty rýmy dřu dodnes :o)) asi na to nejsem stavěnej ;)
Jo, v tomhletom už něco je. Jasně, je to nevypsaný, ale tohle znám taky - když něco musí ven, tak to prostě musí ven... A to se pak ty rýmy dřou, jen aby už to šlo do exteriéru a nebolelo to uvnitř...
no, první pokus, ale asi zatím nejlepší, rýmy mi prostě ne a ne a nejdou :)
Bezprizorný
24. 12. 2007
no dovol? :)) báseň to může být strašná, ale teda říká moc...teda aspoň v době kdy sem to psal, tak říkala moc moc moc....;)
mám tě sice v oblíbených,ale tento text podle mne nic neříká...jenom slova ..Kapitan
..byl....hodne lidi plete si s Toulonem, kam ja jel stopem, vez mne Marocan, kterej byl, otrocky prelozeno "inzenyr elektrickeho topeni", dodneska mam tu vizitkui, jel jsem stopem Paris...Diojon, Lyon, Tulouse, Toulon....
a ...ale dyk tam pojedes...akorat ze frantici silene ty mesta v poalsedni dobe, ja myslim , ze i za tech socialistu, zkurvili a kurvej.....je to silena skoda....nšejak jew pristrihujou, ale krasny jsou furt...
jinak dycky nadherny bylo, ze my jeli autem treba, na stridacku, tady jedeme, vsude silenej bordel, ale nas, pak priserny Nemecko, jak v sanatoriu, na hajzlech dezinfekcni kulicky, ze bys z nich moh postavit mraveniste pro tlusty deti....a vjedes do Francie...
.a ten samej bordel...)))))
no nejni u moře, šak tam taky píšu o Garonně...:)
tys byl v Toulouse?! parchante já chcu taky...:o)
ty přechodníky mi připomíná hafo lidí, já na ně trochu kašlu :D
a děkuji!
...dobra rafinada, ze Toulouse u more néni...ja tam byl jen, protoze dolu letel jsem k Toulouse, kde takyvy maly letistatko...nevim, esi lidem tady doslo a bylo tak mysleno...
technicka: "namornik", tedy "nedbaje"..
prolog snad bych nemusel, na druhy strane tak silene uprimne vydanej ctenari napospas...., ze ho proste "vemes"
basnicka velmi dobra....jejda...***
ale pozri si popis toho klubu, kašli na jeho názov, ja som to nevymýšľal
tož je depresivní...;) takhle nějak by vypadal nevydařený výlet do Toulouse :o)))
díííííky!
takova dost depresivni.. mi prijde.. ale myslim, ze hezky zvoleny slova to vynahradi.. ;) *
Mnojo, úplně prfní :o)
A taky na dlouho poslední.....kdo to má pořád vymejšlet =)))
kuju moc
teda jsem překvapená, jestli, jak říkáš, jsou to tvé první vázané verše, tak tleskám :-)...opravdu se mi to zamlouvá hmm :o)
ty ses nějak rozjel jirko...řekl sem někde že sou moje díla super? haha...každý mi to může pořád dokola říkat, ale já bych spočítal na prstech jedné ruky díla, která vážně považuju za "kvalitní"......a to že se tady vypisuju je čistě moje věc a že někomu nesedí básnická forma je zase věc jeho :)
no nevim, nakolik sem se shodil, ale je to jedno z mých nejúspěšnějších děl :-D a je to osobní téma...a NĚKDE SE ZAČÍT MUSÍ!!! ;) dík za pokuk
Ano, po vyslechnutí hudebního remaku mi taky tato báseň stoupla asi tak o 300%...:))) děkuji Ti pochopitelně...:o)
ale jo, jen jim jít naproti...:) leč ten svůj sen už jsem trošku zredukoval, takže...tenhle se vyplní stopro! ;))
nojo...ona tohle je asi moje jediná báseň, kde nemám žádné metafory a příměry a všechny ty Garonny a Toulouse jsou opravdu Garonna a Toulouse :o))) což je asi nezvyk :)))
samantarosi
21. 05. 2006samantarosi
21. 05. 2006
inspirované...jak se to vezme...:o) tak trošku jo, ale spíš budoucností..:) a kdo je to garonna? podívej se do mapy :)))))))
samantarosi
21. 05. 2006
ale já kritik nejsem - víš co jsem ti psala... vyjadřuju jen svoje pocity
aha....:o) No ale ohodnoť i ty, co se ti tolik nelíbí...i negativní kritika může potěšit...občas..:)))))
och, básník je pochopen...jak sladké...:o)))))
Díky ti moc...koukám že si vybíráš samé zeměpisné kousky :o)))
Marian_von_Bahnhof
16. 05. 2006
uffff....ty si šílenec :))) asi vydám sbírku archaických básní...třeba u toho uroní nějakou slzu pár monarchistických revolucionářů... :)))
ať žije starojazyčná poetika....howgh.
Marian_von_Bahnhof
16. 05. 2006
je to můj styl.....archaismus tam nemám snad ani jeden......myslim že sv. Václav by tomu nerozuměl...;) nemám důvod používat ten tzv. "moderní lexikon", když se mi nejlíp vyjadřujou myšlenky takhle...a navíc mi moderní doba zrovna poetická a romantická nepřijde...tak se radši upnu k tomu "výrazivu poetickému" alá Mácha...:)
Své publikum si to našlo...jak vidíš...:) A pokud si přečteš i jiné moje básně...tak zjistíš, že já jinak prostě psát neumím :)) a nechci.
Marian_von_Bahnhof
16. 05. 2006
Dobře, příště budu moderní a budu tam otáčet samý kurvy, kretény, kompiče a hárdkóry.......promiň, ale tyhle argumenty neberu... protože existují i romatické duše......tak jim tu romantičnost neber... měj se.
Marian_von_Bahnhof
16. 05. 2006Mr.Pidluke
24. 04. 2006
a je tam:o) když Ty si to zasloužíš.. :)) a já to ale ani neumím;o) :) s pozdravem n.
krásná. moc. ja nemam slov (a to mam vzdycky bud pripominky nebo chrlim citoslovce :o) *
Vzdálený_hlas_moře
17. 02. 2006Vzdálený_hlas_moře
17. 02. 2006
No tu mojí prvotinu moc neřeš, to sem napsal asi za minutu jen tak z nudy......:)) ale díky moc ;)
máš štěstí"!! ty rýmy sem vůbec nevnímal a řekl bych že text je docela solidní.... rytmus tam sice někdy dost nepříjemně vyhazuje, ale budiž je to přičteno k Tvé prologové omluvě)))*