Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seA spravedlnost pro všechny!
27. 02. 2006
0
0
1281
Autor
MADVLAD
Nejvyšší spravedlnost prý skýtá Ten,
kdo nás-a vlastně všecho odnepaměti tvoří!
A dle obrazu svého..-nuže vychází mi z toho jen,
že má-li to být vpravdě"Spravedlnost Boží",
pak právě On musí být ten první,
kdo v pekle za všechny hříchy světa shoří!
K roztomilým výsledkům docházím někdy tak,
že příběh pouze otočím-prostě vše nechť je naopak!
Ne Bůh,nýbrž člověk tu musel býti dříve,
ale Bohy-dle obrazu,a hlavně ku prospěchu svému
začat tvořit hnedle v příštích minutách!
Uff,uff-první vcelku příznivá kritika od Jenyka!Adis Abeba mě možná přece jen nemine!Jémine!Jenyne!
Sorry,ale jaxi Ti nerozumím!Co mám vědět o bozích?Pominu-li,že religionistiku studovala má bývalá přitelkyně,a v rámci pomoci ji ke zkouškám,jsem leccos pochytil,tak je to přece-pokud rozumíš básničce nepodstatné.A právě během"propírání",jež mě doporučuješ(nejenom běžným studiem,a tříděním"běžných"myšlenek,ale třeba i ve"změněných stavech vědomí"-v nichž právě toto téma se zcela spontánně často dostane"na přetřes"),jsem dospěl k názoru,že bozi-alespoň ti,v jejichž jménu vznikla nějaká organizace,sekta,či církev,jsou právě takoví,jací lidé jsou"proroky"těchto"bohů".A ne naopak!A zejména velká(co do počtu stoupenců a vlivu)světová náboženství(snad vyjma budhismu,který,při pozorném výkladu je vlastně o svobodě-přesto i zde to mnozí pochopili jako dobrou příležitost k prosazování vlastních zájmů)světová náboženství jsou více než o hledání smyslu života(protože všimni si toho,že lidská snaha nalézt Boha,je vlastně snahou nalézt odpověď"jak žít"),snahou o prosazení a podporu zájmů svých"tvůrců".Pomocí hlasu"bohů"-či"boha",tak vlastně rozšiřují své myšlenky.Rozšiřování svého náboženství,je z dlouhodobého hlediska nejúčinější pákou k prosazení vl.vlivu.Kdo uvěří v mého"boha",uvidí svět podle mojí perspektivy,a takový dobrovolný(věřící)poddaný,je vždy lepší než poddaný porobený-tedy vždy potencionálně nebezpečný!Možná trochu dlouhá odpověď,ale vzal jsem to raději"od podlahy",protože jak píšu výše,nejsem si jistý tím,co vlastně básni vytýkáš..
A ta"zastydlá věta"?Tomu nerozumím už vůbec!Co je na ní zastydlého?Chápeš ji vůbec:)?
Pán_pupenů
10. 03. 2006Pán_pupenů
10. 03. 2006
Máš pravdu-částečně!Jedna výstižná-tudíž církví příliš nepodporovaná věta z bible zní:"Já jsem Bůh,ale Bůh není já".Vidím to tak nějak podobně,takže ta báseň je taková částečná sebekritika:-)
Máš pravdu-částečně!Jedna výstižná-tudíž církví příliš nepodporovaná věta z bible zní:"Já jsem Bůh,ale Bůh není já".Vidím to tak nějak podobně,takže ta báseň je taková částečná sebekritika:-)