Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seĽudia, sneh a zvieratká
Autor
autorka
Niektoré deti postavia spolu s otcom alebo mamou vtáčiu búdku, ponúknu lesným zvieratkám chlebík a chutnú zeleninu alebo zavesia na strom výživný loj pre sýkorky. V prechádzke pokračujú veľmi potichu, aby zvieratká pri jedení nevyrušovali. Z takýchto detí vyrastú ľudia s nádherným vzťahom k prírode.
Aj dospelí radi chodia do lesa. A vnímajúc sviežu vôňu a upokojujúce ticho, vešajú na stromy potravu pre vtáčiky či kŕmia hladných srncov a jeleňov. Vďaka týmto dobrým ľuďom môžu obyvatelia lesa privítať príchod jari.
Bohatá snehová nádielka prináša starosti s potravou tiež zvieratám, ktoré žijú v mestách. Vrabce sa nedostanú k semienkam trávy ani iných rastlín, drozdy a sýkorky nevedia spod snehu vyhrabať šťavnatých červíkov. A tak vytrvalým štebotaním prosia slnko, nech tú ťažkú studenú prikrývku čo najskôr roztopí. Pani Zima je však mocnejšia ako lúče slnka a tak sa sneh udrží aj niekoľko týždňov. Ako vtedy môžu ľudia pomôcť mestským vtáčikom? Vrabčekom veľmi chutia omrvinky z pečiva, koláčov a piškóty. Odrobinky je najlepšie rozsypať po hustom ihličnatom strome a o chvíľu už vrabce zobkajú chutné raňajky či obed. A sídliskom znie ich radostné čvirikanie. Pozor ale na biely chlieb! Ten majú vtáčence problém stráviť.
Ani kŕmenie sýkoriek a drozdov nie je náročné. Stačí kúpiť loj alebo kúsok slaniny a zavesiť na konár stromu. No keď zavesené mäso zbadajú túlavé mačky a zacítia jeho lákavú vôňu, ostanú zobáky drozdov a sýkoriek väčšinou prázdne.
Srnky, vtáčatká, ani túlavé mačičky nevedia povedať slovo "ďakujem". No ich vďačný pohľad, veselý štebot a spokojné pradenie určite potešia naše srdcia. A svet sa hneď stane krajším.